Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke handschoenen tijdens koud weer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke handschoenen tijdens koud weer



    Warm genoeg zolang ik niet moet fietsen.

    Comment


    • #17
      Re: welke handschoenen tijdens koud weer

      Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
      http://www.universal-textiles.com/UK-UT/utgl355.php

      Warm genoeg zolang ik niet moet fietsen.
      euh ja... interessant maar, is het niet belangrijk om net uw vingertoppen warm te houden?
      of trek jij daar, als je niet aan het fotograferen bent, nog een paar gewone handschoenen overheen?
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • #18
        Re: welke handschoenen tijdens koud weer

        Ik draag winter-fietshandschoenen. Isoleert goed en toch nog vrij beweeglijk... Succes!
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

        Comment


        • #19
          Re: welke handschoenen tijdens koud weer

          Woops, mijn antwoord werd wellicht verwijderd omdat het zgn. reclame bevatte.
          Zodus :
          Ben heel tevreden over zeilhandschoenen met uitsparingen op twee plaatsen, gekocht in een bijzonder grote sportwinkel.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #20
            Re: welke handschoenen tijdens koud weer

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            euh ja... interessant maar, is het niet belangrijk om net uw vingertoppen warm te houden?
            of trek jij daar, als je niet aan het fotograferen bent, nog een paar gewone handschoenen overheen?
            Nee, ik laat het gewoon zo. Vreemd genoeg nog geen kou mee gehad behalve op de fiets (geen aangename ervaring).

            Comment


            • #21
              Re: welke handschoenen tijdens koud weer

              ik werk meestal met gewone handschoenen die ik uittrek als het nodig is.
              door een slechte bloedcirculatie in mijn vingers kan ik doen wat ik wil ze worden als de dood zo wit om na een half uurtje te gloeien als hete kolen
              vraag me niet hoe dat komt
              en dan kan ik uren verder zonder handschoenen
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #22
                Re: welke handschoenen tijdens koud weer

                Afgelopen zaterdag met touchscreenhandschoenen gefotografeerd. Het was -17 graden en ik heb geen koude handen gekregen. Dit soort handschoenen zit erg prettig en de bediening van je cameraknoppen gaat uitstekend. Ik vind wollen handschoen te glad om de knoppen goed te bedienen. Deze handschoenen hebben een prettige grip op de camera.

                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #23
                  Re: welke handschoenen tijdens koud weer

                  leuke tips die iedereen hier geeft, dadelijk weet ik niet meer welke te kiezen... (grapje)

                  zal het allemaal nog eens heel grondig bekijken en nieuwe tips/suggesties/ervaringen zijn ondertussen nog steeds welkom!
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke handschoenen tijdens koud weer

                    Hallo,

                    Ik ga me gewoon de Photographers Gloves van Stealth Gear bij Konijnenberg halen voor €40. (Had gevraagd aan de papa om ze mee te brengen, maar waren net iets te klein, dus ga binnenkort maatje groter halen.) Maar ik heb ze dus wel al kunnen zien en passen, en voelden heel stevig en warm aan. Ze zijn waterdicht, ze bestaan precies uit 2 handschoenen in elkaar: aan de binnenkant met een soort fleece in, buitenkant dus water- en winddicht. Je kan je wijsvinger en duim door een klein gaatje duwen, zodat je net die 2 (nogal belangrijke ) vingers vrij hebt. Dit is zo bij de beide handschoenen, dus je kan bij de andere deze ook erdoor duwen zodat je bij het zoomen betere grip hebt. Aan de handpalm zijn ook antislippuntjes voor betere grip van het toestel in het algemeen. Het is misschien een kleine investering, maar als ik daardoor altijd op warme handen kan rekenen... En ik ga ze ook gebruiken om met de hond te trainen en te wandelen.

                    Moesten deze te duur zijn, zijn er bij Studio 73 ook nog wanten voor €26, als ik me niet vergis, waarvan je het wandgedeelte met velcro er kan afhalen om zo een handschoen zonder vingers te hebben. Ook de duimtop kan je achterover 'kantelen', en in het wandgedeelte zit een uitsparing om heatpads in te steken.

                    Maar ik was persoonlijk niet voor dat wantengedoe, en ben dan maar voor Stealth Gear gegaan..

                    Hopelijk geraak je eruit!
                    Jannes Bollen
                    Website / Facebookpagina

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke handschoenen tijdens koud weer

                      Simpel een paar fleece handschoenen van den Aldi, en je kunt er tegen!

                      en voor weinig geld!
                      Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                      http://pallenhoven.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke handschoenen tijdens koud weer

                        Ik heb er van The North Face.
                        Het zijn heel dunne maar met een warme voering. Ik heb geen probleem om instellingen te veranderen of knopjes in te duwen met deze aan en bij extreme kou kan je gemakkelijk nog een paar klassieke handschoenen erover dragen.

                        http://tinyurl.com/87hw4f9
                        Ans
                        http://www.photo-memories.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke handschoenen tijdens koud weer

                          De handschoenen van Stealth Gear lijken wel wat. Ik zou gaan voor een paar handschoenen voor vissers (een gelijkaardig idee)
                          Je er ook een of meerdere vingers van openplooien, het materiaal is vaak neopreen wat warm is en voldoende grip biedt (in tegenstelling
                          tot sommige textielstroffen. Te vinden in elke deftige winkel van vismateriaal en redelijk democratisch geprijsd.
                          Een voorbeeld: http://tinyurl.com/7dgnjnn

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke handschoenen tijdens koud weer

                            Gewoon dunne warme handschoenen... (Barts powerstretch polartec Link), dun genoeg om er nog dikkere over aan te doen als ik niet aan het fotograferen ben.
                            mvg
                            Bert

                            Comment

                            Working...
                            X