Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF-kaart verknoeid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF-kaart verknoeid

Ik had mijn CF-kaart,via kaartlezer, met mijn Mac verbonden. Tijdens het downloaden ( inlezen) van de beelden naar een nieuwe map op het bureaublad kwam er plots een waarschuwing dat de kaart niet verwijderd was zoals het moet.

Nu wordt de kaart ,(San Disk Ultra 4GB 30MB/s,) nietmeer erkend, niet door mijn MAC, P.C (Vista) of door mijn Canon 5D Mark II.

Heeft er iemand al hetzelfde probleem gehad? Zo ja,hoe opgelost?
    Iemand raad?

Re: CF-kaart verknoeid

Als het geen namaak is van eBay heb je levenslange garantie.
    Als de kaart nergens wordt erkend, probeer ze dan in je camera te formateren, en als dat helemaal is gelukt, haal de resterende foto's dan af met recovery software. Als het formateren niet lukt zou de kaart een hardwareprobleem hebben.
    Aldus oorspronkelijk geadviseerd in: http://forums.sandisk.com/t5/Mobile-...-p/224500#M521

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
      Als het geen namaak is van eBay heb je levenslange garantie.
      Als de kaart nergens wordt erkend, probeer ze dan in je camera te formateren, en als dat helemaal is gelukt, haal de resterende foto's dan af met recovery software. Als het formateren niet lukt zou de kaart een hardwareprobleem hebben.
      Aldus oorspronkelijk geadviseerd in: http://forums.sandisk.com/t5/Mobile-...-p/224500#M521
      Dank voor uw reactie.
      Zoals ik al zei : zelfs mijn fototoestel (Canon 5D Mark II) erkent de kaart niet.
      Ik zal dan maar naar de winkel (Fnac)stappen en horen wat zij zeggen i.v.m. de waarborg.

Grtjs

Comment

Zelfde probleem gehad, hoorzaak verbinding tussen kaartlezer en Imac slecht de USB fiche defect, op de laptop idem, twee kaarten defect
        een van de twee heb ik kunnen formatteren via de gebruikelijke software van deze laatste

maar heb wel een nieuwe kaartlezer aangeschaft, nu alles in order
        Vriendelijke groet
        Duroc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duroc Bekijk bericht
          Zelfde probleem gehad, hoorzaak verbinding tussen kaartlezer en Imac slecht de USB fiche defect, op de laptop idem, twee kaarten defect
          een van de twee heb ik kunnen formatteren via de gebruikelijke software van deze laatste

maar heb wel een nieuwe kaartlezer aangeschaft, nu alles in order
          Kan u me wegwijs maken hoe ik mijn kaartje formateer "via gebruikelijke software" ?
          Da's mischien mijn laatste hoop vooraleer ik naar de winkel stap.

Grtjs

Comment

Working...
          X