Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke slingback/backpack?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke slingback/backpack?

Ik zoek wat ervaringen/raad ivm de aankoop van een nieuwe backpack/slingback voor mijn aparatuur.

Momenteel bezit ik een Canon 60D met grip, een Canon 85 f/1.8, een Canon 15-85 (beide lenzen met zonnekap) en een Canon 580 EXII flash. Binnenkort zou ik ook een Canon 70-200 f/4 IS USM willen aankopen en een slingback voor al dit materiaal in te vervoeren.

Momenteel twijfel ik een beetje tussen een Kata 3N1-20 of dien ik toch te gaan voor een Kata 3N1-30 om mijn materiaal te kunnen vervoeren? Liefst wil ik zo compact mogelijk blijven dus als een 3N1-20 volstaat is me dit best

Ik zie ook in webshops dat een Kata 123Go-20 wordt aangeboden, maar vind deze niet dadelijk terug op de website van Kata. Heeft iemand hier meer informatie over.

Verder merk dat Lowepro ook slingback verkoopt, maar die kan je dan weer niet zo makkelijk omvormen tot een backpack zoals bij de Kata wel kan.

Het dient niet per definitie een Kata bag te zijn, andere suggesties zijn ook welkom.

Kortom heeft iemand goede raad (merk en type) voor een case voor mijn materiaal.

Alvast dank.

Re: Welke slingback/backpack?

Flipside AW400 Ik ben zeer tevreden!

Comment

Ik ben uiterst tevreden over mijn Crumpler, maar een kennis vindt het helemaal niks. Conclusie met je spul naar de winkel en proberen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Is deze misschien iets voor u ?
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Die is te klein voor een 60D met grip . De 102 AW is daar gewoon niet voor gemaakt. Met de 302 AW daarentegen kan je wel perfect beginnen .

Van Crumpler, Kata,... kan ik geen ervaringen delen. Ik gebruik alleen Lowepro en ben daar bijzonder tevreden van. De Slingshots zijn een tijdje geleden vernieuwd, en nu kan je er ook een klein statief mee vervoeren . Voor jouw materiaal zou ik de 302 AW ook aanraden - door de heupriem is die comfortabeler als je wat gewicht gaat meenemen, zoals een 70-200/4 en een 60D met vertical grip...

P.S.: het is sling bag, niet 'back' .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

deze, Lowepro Flipside 400AW, heb ik gekregen voor mijn kerstmis en ik ben er meer dan tevreden over!! Ik heb ongeveer hetzelfde materiaal als jij + nog een paar objectiefjes en extensions meer en alles gaat er perfect in. En last but not least: een draagcomfort om U tegen te zeggen.
            Mijn vorige, Slingshot 200AW, was een beetje te klein geworden en was niet zo praktisch om lange tijd te dragen, je draagt het volledige gewicht steeds op dezelfde schouder, maar dat is ondertussen ook wel verbeterd denk ik.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=DXCAMU2A2ws
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Die is te klein voor een 60D met grip . De 102 AW is daar gewoon niet voor gemaakt.
              Nee, da's niet waar ! mijn K10D met grip past perfect in de 102 AW
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ofwel heb je 'm op z'n zij gelegd (dat kan ook, op die manier krijg je meer ruimte), ofwel is je grip erg dun. In de hoogte meet de Slingshot 102 AW namelijk 11 centimeter...En de K-10D is 10,1 centimeter hoog .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Lowepro Vertex 200 AW
                  Mooie stevige rugzak.
                  Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Lowepro Pro Runner 450AW.

Ik heb de 350AW, maar die is niet diep genoeg voor een camera met grip, de 450AW wel.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                    X