Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke filtser gebruiken met de Canon MPE 65?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke filtser gebruiken met de Canon MPE 65?

Hallo,

Wat is de beste flitser om samen met het Canon MPE 65 objectief te gebruiken, gewoon voor de Canon macro Twin lite MT-24 EX gaan of zijn er andere oplossingen die ook goed werken met dit objectief?

Alvast bedankt,

Mvg

Re: Welke flitser gebruiken met de Canon MPE 65?

Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
    Hallo,

Wat is de beste flitser om samen met het Canon MPE 65 objectief te gebruiken, gewoon voor de Canon macro Twin lite MT-24 EX gaan of zijn er andere oplossingen die ook goed werken met dit objectief?

Alvast bedankt,

Mvg
    Volgens mij is de MT-24 EX ringflits het beste geschikt voor z'n prachtige lens, zoals je wel zal weten kan je de 2 flits(blokken) appart bedienen/draaien zoals gewenst!

Huygens Peter
    Respect Animals/Nature... and people
    Believe in Mother Nature.!!
    Huygens Peter

Comment

Re: Welke filtser gebruiken met de Canon MPE 65?

Je kunt natuurlijk met Ikea-boxen etc gaan werken.Functioneert zeer goed.Maar als je een MPE 65 op maximale vergroting gaat gebruiken,dan raak je niet meer voldoende op je onderwerp met je verlichting.Heb al geprobeerd met een 580 ex in combinatie met een 420,los op statief,maar toch niet het verwachte succes.Kan aan de techniek liggen.Met de MT-ex veel betere resultaten.Maar vlakkere belichting.Probleem is wel als je buiten werkt tussen de struiken etc,dat de flitskoppen vrij breed zijn,en dan is de kleinere versie van ringflits(14 ?) waarschijnlijk handiger.
      Wil je 5x vergroten,dan zal de MT waarschijnlijk de eenvoudigste optie zijn,die de beste resultaten geeft.Maar dit is niet de eenvoudigste fotografie,maar valt best mee.

Comment

Wss. is de canon twinlite MT-24EX het beste. Ikzelf heb er de ring lite MR 14-EX bij. Werkt goed behalve bij druppels : dan krijg je reflexie. Heb nog geen insecten en consoorten gefotografeerd, dus daar kan ik niks over zeggen. Gebruikmaking van het natuurlijke licht geeft nog betere resultaten, maar dan moet ik wel met statief werken.

Comment

Je kunt ook een macro bracket gebruiken (zoals deze van Winberley) om een gewone flits tot vooraan naast de lens te brengen en dat gecombineerd met een mini soft box.
          Beter dan BD lid "mpke" dat hier toont kan ik het zelf niet (al is het maar omdat ik zelf (nog) geen MP-E 65 heb ).
          De twinlite zal ongetwijfeld beter zijn, maar die is wel een stuk duurder dan bovenstaande oplossing.
          Master the craft, and the art will follow.
          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

ik gebruik nu voor mijn 100mm macro de ringflitser van sigma en die is zeer goed en je kunt de belichting instellen naar gelang de vergrotingsratio (1:1; 1:2; 2:1 je snapt het wel) je foto's trekt.
            drugstore-onlinecatalog.com

Comment

Working...
            X