Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Flipside 400 AW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro Flipside 400 AW

Ik ben op zoek naar een rugzak waar mijn nieuwe aanwinst, een 300mm 2.8 op een 1.7 converter en nikon 300D gemonteerd inpast.
    Ik dacht aan de Flipside 400AW.
    Anderen raadden mij de trekker 400AW aan.
    Graag jullie advies
    Dank
    Paul
    Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

Re: Lowepro Flipside 400 AW

Ik heb het in een vorige post al uitgelegd wat zo'n beetje de voornaamste verschillen zijn, als je nog iets wil weten vraag je het maar...Ik ken het Lowepro-assortiment als m'n broekzak .

Persoonlijk zou ik kiezen voor een Pro Trekker als je er mee in de natuur ofzo wil gaan wandelen - in de stad is een Flipside handiger, doordat je sneller aan je materiaal kan.

Ohja, wat dat waistpack/backpack lid van de Pro Trekker betreft...Dat heeft drie doeleinden:

- een bijkomende bescherming tegen slechte weersomstandigheden,
    - veiligheid: niemand kan makkelijk aan de ritsen en er dus snel iets uitnemen terwijl je aan het wandelen bent,
    - en je kan het verwijderen als je wil en er pakweg filters ofzo insteken, of handschoenen, wat eten, enz.

Dit onderdeel van de Pro Trekker heeft trouwens twee compartimenten, beide met een waterafstotende YKK-rits. De afmetingen (binnenkant):

"The smaller outer compartment is fairly shallow and measures approximately 18cm deep x 16cm wide. The larger main compartment measures approx. 23cm deep x 27cm wide and can expand to about 8-10cm. The zippered opening is only 18cm wide."
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Bedankt Joris voor je reactie.
      Wat ik niet begrijp is wat het grootte prijsverschil tussen beide tassen verantwoord en waarom je de trekker een betere zak is (toch niet voor de 3 puntjes?)
      Paul

Comment

Hier is nog een review (onderaan) .

De redenen waarom de Pro Trekker 400 AW de betere van de twee is (maar de Flipside heeft ook z'n voordelen uiteraard):

- de gebruikte materialen (hypalon bijvoorbeeld, dat bij rafting wordt gebruikt),
        - de ritsen (het hoofdcompartiment en de 'backpack lid/waistpack' hebben waterafstotende ritsen),
        - voorziening voor een CamelBak of dergelijke,
        - volledig aanpasbaar aan je lichaam (zie de review hieronder) qua schouder- en heupriemen, ook voor de lengte van je bovenlichaam kan je dit aanpassen (met de 'Pack Jack tool'),
        - verwijderbare heupriem,
        - verwijderbare laptoptas,
        - extra riemen onderaan voor een tent, slaapzak, of wat dan ook mee te nemen,
        - een aanpasbare All-Weather Cover waarbij je de riemen die ik hierboven vermeldde ook kan blijven gebruiken,
        - ...

Dat zijn allemaal dingen waarvan je moet zeggen "is dat voor mij nodig, of niet ?"

P.S.: heb je je 300/2.8 met 1.7x teleconverter en je camera erop al eens in lengte gemeten ? Als die combinatie minder is dan of gelijk is aan 45 cm in lengte (ik reken de overige twee centimeter als overschot, dan zit je niet te krap), kan je ook naar de Pro Runner 450 AW kijken. Die is een stuk goedkoper . Ook een heel goede tas die comfortabel is...

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Die trekker is heel duur, misschien 2de hands kopen of zo, anders ben ik heel tevreden van de flipside!!!

Comment

de pro runner is zelfs nog 2cm groter dan de trekker.
            Daarmee kan de d300+convertor+300mm2.8+zonnekap gemonteerd er juist in = 47cm
            In de trekker kan hij in met de zonnekap omgekeerd gemonteerd.

Als ik nu alles op een rijtje zet :
            flipside 400 AW (± 100 €) : gemakkelijk aan materiaal geraken; stof minder sterk
            pro runner 450 AW (± 200 €) : materiaal mindergemakkelijk bereikbaar; stevigere zak
            trekker 400 AW (± 300 €) : i materiaal minder gemakkelijk bereikbaar; stevigste zak; zwaarste zak, veel toesters aan de zak

Als ik dit allemaal bekijk denk ik dat prijs/kwalititeit + grootte de pro runner de beste keuze is.

Bedankt voor jullie reactie en de hulp om mijn keuze te maken.
            Paul

Comment

Ik gebruik de 400 flipside, en ben er erg tevreden over. Vlotte bereikbaarheid van je materiaal is niet enkel in de stad handig. Als ik de natuur in trek zijn er ook veel plekjes waar ik mijn tas liever niet op de grond neer zet... kwestie van de tas een beetje proper te houden.
              It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Working...
              X