Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro pro messenger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro pro messenger

Hallo fotoliefhebber,
    Heeft iemand hier al ervaring met de fototas LOWEPRO pro messenger.
    Is eind vorig jaar uit en is wel leuk alternatief voor de "beperkte" snuittas.
    Ik zoek namelijk een tas voor mijn 5D met 24-70 2.8 EN geplaatste zonnekap.
    De binnenafmeting van de 180 lijkt me hiervoor voldoende, ,, vandaar mijn interesse

groetjes,
    Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

Re: Lowepro pro messenger

Helaas niet...Deze zijn nog spiksplinternieuw! Ik weet wel dat het een nieuw soort materiaal is. Het ziet er erg klassiek uit, maar het is waterafstotend, zoals elk Loweproproduct.

Enkele interessante links ...

When your gear feels right, your work goes more smoothly. The Pro Messenger AW was designed with this idea in mind. It's built to fit pro-sized camera gear i...

The Lowepro Pro Messenger 200 AW appears to be a traditional canvas camera bag. But it's really high-tech protection for your gear. Here's an overview of its...

There are many ways to pack a Lowepro Pro Messenger 200 AW. In this movie I show my favorite method to accommodate a 70-200mm f/2.8 zoom on body, plus additi...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
    Last edited by JorisVdB; 12 januari 2012, 09:22.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Deze zijn hier nog niet verkrijgbaar ... worden pas tegen Maart verwacht.
      De Thinktank Retrospective reeks is gelijkaardig en zijn wel te krijgen
      Sony A99 + Sony 24-70 mm F2.8 ZA SSM Carl Zeiss Vario-Sonnar T*
      Sony NEX7 + SEL 10-18 + Tamron 18-200

Comment

Zal nog beetje geduld hebben.
        Camera-nu heeft ze in voorraad. Konijn laat me weten dat ze geen zicht hebben wanneer ze er zullen zijn
        Ray
        Canon EOS 5D MIV

Comment

Re: Lowepro pro messenger + Thinktank

Heb eens bij Think Tank gekeken.
          De retrospective 20 lijkt me ook een geschikte tas om mijn 5D met 24-70 (+zonnekap) schietklaar te hebben. (hou van snuithouding)
          Is er hier iemand die met deze tas werkt ?
          Canon EOS 5D MIV

Comment

Nee, maar als je het nut van de regenhoes apprecieert, ben je beter af met de Lowepro. De ThinkTank z'n regenhoes bedekt namelijk niet de hele tas, waardoor de achterkant nat wordt. De Pro Messenger is volledig 'afgedekt'. Het compartiment vooraan vind ik beter bij de Lowepro: daar zijn ritsen, in plaats van een flap (en er kunnen dus minder makkelijk dingen uit dat compartiment vallen).

(Dat zie ik toch op foto's.)
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hallo,

Ik heb deze tas en vind ze superhandig ! Voor enkel een 5d met 24-70 wel aan de ruime kant zonder dat het een grote tas is ... Met d700 met grip en 70-200 gaan er rechtop in. Aan de ene kant ernaast heb ik dan een 24-70 en aan de andere kant mijn 14-24 en dan heb ik ook nog een TC17 en flitser erin zitten. Kan nog makkelijk een extra body bij ook. Bij Kamera express staan ze tegen interessante prijzen

Je mag ze altijd eens komen testen als je wil

Peter

Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
              De retrospective 20 lijkt me ook een geschikte tas om mijn 5D met 24-70 (+zonnekap) schietklaar te hebben. (hou van snuithouding)
              Sony NEX 7 ... Glaswerk in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
                ik heb de retro 10 nu een jaar en ik vind hem nog altijd even geweldig
                Als je enkel een 5D met 24-70 erin wilt steken ben je volgens mij gemakkelijker met de 10 i.p.v. de 20. Ik vond de 20 net iets te hoog, want dat is het enigste waarin ze verschillen...
                klein overzichtje/review kun je hier vinden
                Nikon D700 en veel te duur glas
                "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                my flickr

Comment

Op de 24-70 van Canon zit een joekel van een zonnekap. Geheel met body is zo'n 26 cm lang. Vandaar dat de tas hoog genoeg moet zijn.
                  En met deze tassen heb ik uiteraard nog wat plaats voor andere dingen.

De Thintank werkt vooral met open vakken (enkel velcro's) tegenover de Lowepro die sluit (kleine vakken) met ritsen. Bij de eerste heb ik wel wat schrik om kleine dingen te verliezen.
                  Ray
                  Canon EOS 5D MIV

Comment

Als je kijkt naar een van die filmpjes die ik hierboven heb gepost, zie je dat je 'm ook horizontaal kan configureren - het is het overwegen en uitproberen waard hé .

Comment

Working...
                    X