Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote statieven-statiefkoppen topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

    Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
    de statieven van 3 legged thing
    Ik ken ze niet direct (iemand ervaring mee?), maar toch meteen maar een link meegeven: http://www.3leggedthing.com
    Enig idee of deze spullen in de Lage Landen te koop zijn?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik ken ze niet direct (iemand ervaring mee?), maar toch meteen maar een link meegeven: http://www.3leggedthing.com
      Enig idee of deze spullen in de Lage Landen te koop zijn?
      Onder andere te koop bij fotoshop aalten
      Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik overweeg één van de reisstatieven van dit merk als aanvulling. Onder meer door deze review.
      Geniet van foto's maken

      Comment


      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

        Die bijkomende info is altijd nuttig, Chris!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

          Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
          Onder andere te koop bij fotoshop aalten
          Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik overweeg één van de reisstatieven van dit merk als aanvulling. Onder meer door deze review.
          In de review zie ik dat de foot spikes er los bij geleverd worden en dus makkelijk te verliezen. Bij andere merken zoals bij de Serui draai je die spikes uit de poten naar binnen en buiten.
          Verder lijken deze statieven wat gebruiksgemak veel op die van Serui, ook de prijzen wijken daar niet veel vanaf.

          Comment


          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

            Oorspronkelijk geplaatst door schumi2002 Bekijk bericht
            Zijn er mensen hier die nog van buiten weten welke andere merken naast Benro en Coman die tripods aanbieden die om te vormen zijn naar een monopod?
            check : http://www.kamera-express.be/over-on...rui-statieven/

            Heb onlangs een balhoofd aangekocht van Sirui en ben er echt extreem tevreden over.
            Mijn volgend statief wordt zeer zeker een carbon Sirui exemplaar.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

              Hallo,
              Ben in het bezit van een Nikon 3100 + kitlens (18-55) + AF-S Nikkor 55-200 mm1:4-5-6 G.
              Ben nog maar een jaartje bezig met fotografie en ben op zoek naar een geschikt statief (moet voor mij niet te duur zijn, louter amateurfotografie).
              Bij CoolBlue vind ik volgend statief : Hama STAR 63 - Prijs : 39.95 Euro.
              Iemand ervaring met dit statief ?
              Groetjes

              Comment


              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                Zou zeker niet voor die Hama gaan. Het is wel een andere type (maar nog goedkoper, vrees ik) dan degene die bij mij door de poten zakte.
                Spaar wat langer en koop wat beters! Check ook regelmatig onze Aangeboden subforum.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                  De foto's die ik zie van dit statief doen het uitschijnen als een volwaardig statief maar ik denk dat een kwalitatief statief voor die prijs onmogelijk is, zeker gezien de prijs zowel statief, kop als tas inhoudt. Ik heb het ook al voor 29,49€ gezien. Voor die prijs heb je normaal gezien nog niet eens een tas.
                  Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

                  Comment


                  • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                    Hallo,

                    Ik ben al even aan het rondkijken naar een statief. En ik blijf maar rondkijken...
                    Er is zoveel aanbod en zoveel verschil in prijs..

                    Ik heb een Canon 600D, een macrolens en een gewone zoomlens.
                    Tegenwoordig merk ik dat een statief handig zou zijn en sommige dingen mij makkelijk zouden maken.

                    Ik zoek een statief die niet te zwaar is en redelijk in hoogte kan verzet worden.
                    Ik ben 1,94m groot en zou toch een rechte rug willen hebben wanneer ik iets zou fotograferen met statief.

                    Prijs/kwaliteit is een must en hij moet lang meegaan, maar ik heb gene ezel die goud schijt .
                    Stevigheid verlang ik ook wel!

                    Iemand een aanrader?

                    (sorry als er misschien een antwoord zou kunnen staan in de vorige 15 pagina's.. Ik heb het dus niet gezien..)
                    Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

                    Comment


                    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
                      Hallo,



                      (sorry als er misschien een antwoord zou kunnen staan in de vorige 15 pagina's.. Ik heb het dus niet gezien..)
                      Dat antwoord staat er.

                      Comment


                      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Davy.C Bekijk bericht
                        Ik ben 1,94m groot en zou toch een rechte rug willen hebben wanneer ik iets zou fotograferen met statief.
                        Als je naar de afmetingen van een statief kijkt, dan moet je er de hoogte van het balhoofd + de hoogte van de zoeker van de camera ten opzichte van de bevestigen van het statiefplaatje bij tellen (je ogen zitten ook niet op 1,94m hoogte).
                        Hou er wel rekening mee dat elk statief minder stabiel wordt naarmate de middenzuil verder uitgeschoven wordt.

                        Hoe hoger het statief, hoe duurder, het wordt dan ook in verhouding ook zwaarder.
                        Een carbon statief is een stuk lichter, maar dat maakt ook je portemonnee een stuk lichter (2 keer gewichtsbesparing dus ).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                          Heel populair hier op BD is de Manfrotto 055XProB. Ik vermoed dat dat statief voor iemand van ±194cm hoog genoeg is, zeker rekening houdend met het commentaar van Black B@ndit. Persoonlijk (en als je naar mijn eerste post, het begin van deze ellenlange topic, gaat kijken) vond ik dat op een bepaald moment te zwaar, en is ie vervangen door een carbon (wel de Manfrotto 190, date iets kleiner is, maar ik ben dan ±20cm korter dan jij). Dat statief, en dan nog een geschikte kop. Suggesties, iemand? (voor mij geen Manfrottokop meer, maar dat wisten jullie al).
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Zou zeker niet voor die Hama gaan. Het is wel een andere type (maar nog goedkoper, vrees ik) dan degene die bij mij door de poten zakte.
                            Spaar wat langer en koop wat beters! Check ook regelmatig onze Aangeboden subforum.
                            Les , indertijd op uw aanraden hetzelfde als jou gekocht en zeer tevreden van.Voor macro heeft mijn vrouw deze nog bijgekocht , heel compact.http://www.fotokonijnenberg.be/berlebach-minitripod-1

                            Comment


                            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                              Ook hier veel vragen voor een nieuw statief en ben een beetje de kluts kwijt als ik heel dit topic doorlees.

                              momenteel ben ik in het bezit van een Manfrotto 190 DB statief met een 141RC kop.
                              Ik ben echter op zoek naar een statief waar ik ook de middenzuil horizontaal kan uitschuiven. Het is vooral bedoelt voor macrofotografie en zeker niet om mee te sleuren op reis, dus de zwaarte is van ondergeschikt belang.
                              Kom ook uit op de Manfrotto 190xprob omdat ik mijn huidige kop dan nog kan gebruiken en in de toekomst eventueel er een Sirui k-20x kan bijkopen.
                              Zijn er eventueel alternatieven?
                              Budget is max.200 euro voor het statief.
                              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                              Comment


                              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                                De 055XProB van Manfrotto heeft ook een 'manipuleerbare' middenzuil.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X