Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief (zoveelsste), meningen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statief (zoveelsste), meningen.

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
    ...Bij mij creept het niet met 450D+grip+430exii flits+sigma 400mm f5.6 dus ik denk niet dat je je zorgen moet maken met je macro lens
    Oh, op zo een reactie had ik gehoopt Het zal wel de k30x worden voor mij Statief ben ik nog niet uit, maar is nog niet voor direct
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Ik ben benieuwd naar je bevindingen Ik heb al het K30x balhoofd, maar ik gebruik het met het een goedkoop 20 jaar oud statief dat aan vervanging toe is.

Bij mij creept het niet met 450D+grip+430exii flits+sigma 400mm f5.6 dus ik denk niet dat je je zorgen moet maken met je macro lens

Ik ben ook zeer benieuwd, normaal tegen woensdag is het statief met balhoofd in mijn bezit. Beide werden afzonderlijk besteld. Aangezien het niet mogelijk was om de n2204 in combinatie te kopen met de K30X tegen een voordeel prijs. Sirui is momenteel bezig met de verovering op de Westerse markt, in het Oosten zijn ze alvast heel tervreden over de prestaties. Sirui spreekt men uit als in het Engels: Suray.
      Het is een samengesteld chinees woord dat voorspoed en ijver verenigt.
      Het streven is om ‘made in China’ de betekenis te geven van een product met feilloze kwaliteit en perfecte service.

Veelbelovend en een grote uitdaging als je het mij vraagt.
      Zeker na alle issues die bekent zijn met producten vervaardigd in China.
      Het probleem is volgens mij de Westerse investeerders in China de perfecte handelspartner gevonden hebben. Op deze manier worden de producten goedkoop vervaardigd adh van de zeer lage loonkost. De druk op prestaties is zodanig hoog dat er weining oog is voor de kwaliteit. Enkel winst is het grote doel.
      Ik hoop dat China het tij weet te keren.

Comment

Bij mij creept het niet met 450D+grip+430exii flits+sigma 400mm f5.6 dus ik denk niet dat je je zorgen moet maken met je macro lens
        Je moet daar mee opletten, met zo'n uitspraken... De kleinste verschuiving is véle malen beter zichtbaar wanneer je rond 1:1 werkt, zelfs met een lichtere combinatie. Mijn M10 creept niet met een D7000, 1.4TC en 300 f/4, maar wél onder de moeilijkste hoek (lengte-as v/h balhoofd in een hoek van 90° met het grondoppervlak) met een lichtere combinatie op 1:1 of méér vergroting.

Of je al dan niet creep ervaart hangt dus van verschillende factoren af. Je kunt zelfs "macro-creep" ervaren door een gebrek aan rigiditeit van een statiefring.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Je moet daar mee opletten, met zo'n uitspraken... De kleinste verschuiving is véle malen beter zichtbaar wanneer je rond 1:1 werkt, zelfs met een lichtere combinatie. Mijn M10 creept niet met een D7000, 1.4TC en 300 f/4, maar wél onder de moeilijkste hoek (lengte-as v/h balhoofd in een hoek van 90° met het grondoppervlak) met een lichtere combinatie op 1:1 of méér vergroting.

Of je al dan niet creep ervaart hangt dus van verschillende factoren af. Je kunt zelfs "macro-creep" ervaren door een gebrek aan rigiditeit van een statiefring.
          Met mijn 400mm op closest focusing distance 1.6m en een vergroting van 1:3 en 5x zoom merk ik 0.0 creep op, op 10x zoom een heeeeeel klein beetje. Dus mijns inziens is dat meer vergroting dan 1:1 dat ik zie op mijn scherm bij 5x ingezoomd? Dus maw zou het normaal gezien geen probleem mogen vormen.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Stond de lengte-as van je balhoofd 90° op de grond?

Comment

Stond de lengte-as van je balhoofd 90° op de grond?
              Ik begrijp niet helemaal hoe je het bedoelt. Als de as van het balhoofd 90 graden tegenover de grond staat, dan staat het gewoon loodrecht, parallel aan de grond? Dat lijkt mij niet het moeilijkste?
              Hoe ik het getest heb: naar voren gekanteld met ongeveer 45 graden, dan vastgezet. Onderschat de K30x niet In de test van traumflieger wordt het kleine broertje, de K20x, beter getest als de Markins Q3.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik begrijp niet helemaal hoe je het bedoelt. Als de as van het balhoofd 90 graden tegenover de grond staat, dan staat het gewoon loodrecht, parallel aan de grond?
                Thierry bedoelt waarschijnlijk camera 90° gedraaid, zodat hij verticaal staat.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ja, sorry, ik was verkeerd: de lengte-as van het balhoofd parallel met de grond. Maar daar heb je eigenlijk een draaibare middenkolom voor nodig... Ik wil alleen maar aangeven dat je in bepaalde situaties met alle balhoofden creep kunt forceren

Comment

Ja, sorry, ik was verkeerd: de lengte-as van het balhoofd parallel met de grond. Maar daar heb je eigenlijk een draaibare middenkolom voor nodig... Ik wil alleen maar aangeven dat je in bepaalde situaties met alle balhoofden creep kunt forceren
                    Ok, nu begrijp ik wat je bedoelt. Ik heb geen statief met draaibare middenkolom dus dat kan ik niet proberen
                    Alleszins, het Sirui K30x is mijns inziens een heel goed balhoofd en ik heb geen last van creep (voor mijn gebruik). Er zullen vast en zeker betere balhoofden op de markt zijn, maar price/performance is het enorm goed. Het kleine broertje, de K20x is op traumflieger.de als beter getest dan de Markins Q3 die meer dan 3 keer zo duur is.

Comment

Hallo allemaal,

Het statief en het balhoofd zijn vandaag aangekomen.

Om te beginnen, alles werd perfect geleverd, goed ingepakt en geen beschadigingen vastgesteld. Gelukkig maar, hoor ik u al zeggen.

Ik ben zeer tevreden, alles voelt stevig en solide aan. De combinatie met het balhoofd is ronduit perfect.

Over het statief(n2204), weegt 1.3kg, de middenkolom is omdraaibaar voor macro fotografie, dus discussie over "hoe laag kan het?", is hiermee opgelost. Op de pc kan je de foto's 180° draaien. De schroeven op de benen zijn uit alu met daarover een rubber. Bij sommige andere merken zijn deze uit hard plastiek. De benen zijn zeer snel uit te schuiven. Het maakt niet uit of je een statief met snelclips of met schroeven koopt, doch voel ik meer voor deze montage.

Wat betreft stevigheid: Het statief is heel stevig, ook met de middenkolom volledig uitgeschoven. Het leuke bij dit statief is dat er met een simpele draai, spikes uit de voeten komen. Tweede leuke aspect is, dat er een kortere middenkolom is meegeleverd. Derde leuke aspect zijn de strap en de opbergzak. Bij het statief zaten ook nog verschillende imbussleutels voor mocht het nodig zijn om alles nog eens vast te zetten.

Over het balhoofd (K30X), evenals het statief, één woord: WOW!
                      Ik was aanvankelijk TEGEN de aankoop van een balhoofd en verkoos een 3weg systeem.
                      Ik ben zeer blij dat ik niet naar mijn intuďtie geluisterd heb. Alles valt heel makkelijk in te stellen, zowel horizontaal als verticaal. De bouw van het balhoofd is zeer solide.
                      De camera valt niet direct om wanneer het balhoofd wordt losgedraaid. Op de schroeven staan nummers, deze vertegenwoordigen de maat waarmee de bal vast staat in het balhoofd. Het bijgeleverde plaatje is perfect. Ook merk ik nauwelijks of geen beweging op bij het vastdraaien. Ik heb momenteel nog geen deftig zoomobjectief om beweging vast te stellen, maar ik ben zeker dat deze miniem is.
                      Waarschijnlijk doordat ik de bijgeleverde gebruiksaanwijziging nog niet heb gelezen, heb ik nog niet gevonden hoe ik de bal mooi verticaal kan plaatsen. Momenteel wordt dit nog belet door de schroef die het plaatje vastmaakt. Deze komt dan tegen het balhoofd waardoor de camera nog niet mooi loodrecht verticaal geplaatst wordt. Maar ik ben zeker dat dit aan mij ligt en morgen, dan heb ik tijd om alles eens te testen. Hopelijk strooit het weer geen roet in het eten.

Zo dat was het dan een beetje. Op de vraag: Is deze combinatie aan te raden? JA!!! Sommigen zweren bij gitzo in combinatie met een markins balhoofd, maar dan was ik
                      toch minstens 850euro kwijt. Nu was dat minder dan de helft en heb ik 6jaar garantie.

Mochten er vragen zijn, laat maar komen.

Met de beste groeten!
                      Last edited by pkwy; 25 januari 2012, 22:29. Reden: kleine toevoeging

Comment

PKWY

Mooi zo en nu aan de slag met uw nieuwe statief.
                        Wanneer u even de link aanklikt dan hoeft u de handleiding niet te lezen.
                        Laat straks u praktijk ervaring maar eens horen.

Comment

Ik ben zonet bij het ophouden van de regen even naar buiten geweest.
                          Wat me opviel was de wind die vrij stevig was. De sirui gaf geen krimp. Toch niet wat ik kon zien met een vast brandpunt lens. Ter vermelding, de poten ware volledig uit geschoven en de middenkolom op 10cm. Dit gaf me perfect zicht met mijn 1m82. Ik kan nog 20cm hoger.(balhoofd, middenplaatje,camera ingerekend).

Voor een meer gedetailleerde test heb wegens maatschappelijke verplichtingen nog te weinig tijd.

Maar tot nu toe ben ik uiterst tevreden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                            Ik ben zonet bij het ophouden van de regen even naar buiten geweest.
                            Wat me opviel was de wind die vrij stevig was. De sirui gaf geen krimp. Toch niet wat ik kon zien met een vast brandpunt lens. Ter vermelding, de poten ware volledig uit geschoven en de middenkolom op 10cm. Dit gaf me perfect zicht met mijn 1m82. Ik kan nog 20cm hoger.(balhoofd, middenplaatje,camera ingerekend).

Voor een meer gedetailleerde test heb wegens maatschappelijke verplichtingen nog te weinig tijd.

Maar tot nu toe ben ik uiterst tevreden!
                            Waar ik nieuwsgierig naar ben is bij welke shop je het nu gekocht hebt en hoe je de (eventuele) douane omzeild hebt? Als je dit niet in dit topic wilt zetten, mss via een privebericht? Ik vind de Sirui N2204 namelijk ook best wel interessant

Comment

Ik heb na veel lezen op dit forum (ben volledig beginneling) het sirui N2004 statief met balhoofd K30x aangekocht. Ik ben er super tevreden van.
                              Ik overwoog eerst de Manfrotto 050xpro maar ben blij dat ik beginnen twijfelen ben (door hier te lezen).
                              Het statief kost iets minder zelfs dan de Manfrotto maar belangrijkste: weeg bijna 1 kg minder.
                              Het staat heel erg stevig zoals hierboven gemeld, zelfs bij veel wind! Laag tegen de grond is geen probleem, je vindt genoeg filmpjes terug op internet die uitleggen dat je hem volledig kan plat leggen op de grond (http://www.youtube.com/watch?v=GdSTS...5&feature=plcp)
                              Alvast bedankt aan de personen die hier plots kwamen met het Sirui statief!
                              ------------------------------ www.trinitity.be ------------------------------

Comment

Working...
                              X