Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser voor Nikon D3000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe flitser voor Nikon D3000

Hallo,
    Ik ben een amateurfotograaf en zou graag een externe flitser willen kopen voor mijn nikon D3000.
    Zodat ik binnen mooie foto's kan maken,
    Ik rijd op jumping en als er binnen ergens jumping is zijn de foto's altijd wazig,
    Welke flitser kan mij hier bij helpen?

Re: Externe flitser voor Nikon D3000

SB700 en daar zullen bij de jumping niet blij mee zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

idd voor een jumping zien ze je niet graag afkomen met een flits
      investeer dan eerder in lichtsterke lenzen
      70-200 2.8 lens om mee te beginnen (tamron, sigman, nikon wat mogelijk is in je budget)
      dan als je foto's in raw maken en vrij hoge iso waarden instellen
      wel zien dat je ruis dan niet gaat overheersen
      wat nabewerking doen op de pc en je zal bruikbare foto's krijgen
      maar flitsen dat doe ik niet op een jumping, de helft van de paarden schrikt er vrij hard van
      dat heb ik vorig jaar nog gezien toen er een paar pipo's eens gingen flitsparaplu's en toestanden gingen gebruiken op een indoorjumping in Lier
      dat hebben ze vrij snel moeten afbreken, en die waren dan zogezegd prof's die veelvuldig jumping's deden om er foto's te gaan maken
      ik heb dan een paar van hun geweldige foto's gezien , om mee te janken ja
      weinig kleur erin, de helft kapot geflitst enzo...
      en dat met profesioneel apparatuur en prof's achter het toestel (canon 1d toestelen met zo'n witte spullen erop
      als ik dan de foto's bekeek die uit mijn D700 kwamen met mijn sigma 70-200 lens
      zonder flits ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        70-200 2.8 lens om mee te beginnen (tamron, sigman, nikon wat mogelijk is in je budget)
        maar flitsen dat doe ik niet op een jumping, de helft van de paarden schrikt er vrij hard van
        dat heb ik vorig jaar nog gezien toen er een paar pipo's eens gingen flitsparaplu's en toestanden gingen gebruiken op een indoorjumping in Lier
        dat hebben ze vrij snel moeten afbreken, en die waren dan zogezegd prof's die veelvuldig jumping's deden om er foto's te gaan maken
        en dat met profesioneel apparatuur en prof's achter het toestel (canon 1d toestelen met zo'n witte spullen erop
        zonder flits ofzo
        D700 is zowie zo beter in dergelijke omstandigheden als gelijkwelke Canon... dus da's niet zo moeilijk...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

zonder flits ofzo
          Ja 't zou enkel voor mijn paard te fotograferen zijn :-)
          ik heb nu de nikkor AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED
          en als ik dat zo doe met raw & de iso, in welke stand moet ik ie dan zetten? M A S P ?
          en wat is die 'raw' ?
          en op hoeveel de ISO?

Comment

raw is een bestandformaat voor je foto's (nef genaamd bij nikon)
            jij maakt die nu gewoonlijk in jpeg vermoed ik dan
            die instellingen staan op pg 68 van je handleiding
            je zet ok best de autofocus op continu (pg 42)
            dan zet je uw iso op automatisch om wat mee te expermenteren tot bv 1600 dat moet
            daarvoor ga je naar pg 120
            werk dan op de stand S om mee te proberen (sluitersnelheidkeuze is dat)
            probeer met je 55-200mm lens om mee te starten niet onder de 1/250 te komen
            anders ga je sneller bewogen foto's krijgen
            van waar ben je? anders kan ik je wat tips irl geven
            ik doe af en toe wat fotografie van een jumping voor oa vrienden hun dochter
            zie volgend album voor een paar foto's (ze zijn nu wel niet de allerbeste foto's maarja indoor paardensport is niet simpel en facebook zelf doet ook geen goed aan de foto's voor scherpte en dergelijke)
            Last edited by gert007; 3 januari 2012, 23:02.

Comment

Heuj Cara,
              Om jou indoor te fotograferen, heb ik geen flitser nodig hoor

Als je deze foto niet wil in jouw topic, haal ik 'm weer weg.

Wat ik wél nodig had: een lichtsterk objectief en een camera die fatsoenlijk presteert in de hoge ISO's.
              En een beetje hulp van het licht dat door de koepels viel.

Model = NIKON D300S + Nikkor 70-200
              F Number = F2.8
              ISO Speed Ratings = 2500
              Op kleinere jumpings en oefenjumpings heeft er nog niemand geprotesteerd wanneer ik flitslicht gebruikte. Bij de grote meisjes en jongens zal dat niet lukken.

Uit respect voor de sporters, gebruik ik mijn flitser zo weinig mogelijk.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

raw is een bestandformaat voor je foto's (nef genaamd bij nikon)
                jij maakt die nu gewoonlijk in jpeg vermoed ik dan
                die instellingen staan op pg 68 van je handleiding
                je zet ok best de autofocus op continu (pg 42)
                dan zet je uw iso op automatisch om wat mee te expermenteren tot bv 1600 dat moet
                daarvoor ga je naar pg 120
                werk dan op de stand S om mee te proberen (sluitersnelheidkeuze is dat)
                probeer met je 55-200mm lens om mee te starten niet onder de 1/250 te komen
                anders ga je sneller bewogen foto's krijgen
                van waar ben je? anders kan ik je wat tips irl geven
                ik doe af en toe wat fotografie van een jumping voor oa vrienden hun dochter
                zie volgend album voor een paar foto's (ze zijn nu wel niet de allerbeste foto's maarja indoor paardensport is niet simpel en facebook zelf doet ook geen goed aan de foto's voor scherpte en dergelijke)
                http://www.facebook.com/media/set/?s...1792631&type=3
                Dan ga ik zometeen mijn handleiding er eens bijnemen :-)
                Ik zelf ben van Genk
                bedankt voor de info! ;-)

groetjes

Comment

Ik heb mijn camera ingesteld, zal hem morgen eens gaan uit proberen ;-)

Comment

als je een van de weekends eens naar een jumping gaat in de buurt laat iets weten dan zal ik tot daar eens komen
                    ik ben van de buurt van Aarschot
                    mijn hoofdbezigheid voor fotografie is meestal fiets gericht, maar in de winter is het rustiger
                    dan doe ik af en toe wat paardensport fotografie

Comment

als je een van de weekends eens naar een jumping gaat in de buurt laat iets weten dan zal ik tot daar eens komen
                      ik ben van de buurt van Aarschot
                      mijn hoofdbezigheid voor fotografie is meestal fiets gericht, maar in de winter is het rustiger
                      dan doe ik af en toe wat paardensport fotografie
                      Volgende week zondag ga ik naar Panhof in Peer :-)
                      groetjes

Comment

Working...
                      X