Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson P50 fotoprinter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson P50 fotoprinter

Ik kocht me al een hele tijd geleden de Epson P50. Omdat de originele inktcartridges zo duur zijn dacht ik een zaak te doen door bij 123Inkt.nl alternatieve cartridges te kopen.
    Nu zijn mijn afdrukken te laatste tijd van wel héél erg bedenkelijke kwaliteit - kleuren zitten fout én de afdrukken zijn allemaal te donker.
    Zou het aan de cartridges kunnen liggen - ik zou het natuurlijk even kunnen testen, maar als dat niet het geval moest zijn wordt het wel een érg dure test !
    Of moet ik in de instellingen van de printer gaan prutsen ?
    Iemand hier ervaring mee ? Dank bij voorbaat voor je antwoordje.
    André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

Re: Epson P50 fotoprinter

Mijn Epson P50 werkt vrij goed met inkt van http://www.khl-inkt.be/inkt/ .

De lichte kleurpatronen zijn toch niet verwisseld met de donkere?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Nergens aan prutsen, maar een print-profiel voor die inkt en dat voor iedere papiersoort.
      De inkten van khl hebben zo goed als geen afwijking t.o.v. de originele inkten.
      Die van 123, daar weet ik het niet van, maar met een print-profiel lost je dat probleem op. ( meer info: zie mijn handtekening.)

PJW
      Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Bij alternatieve cartridges en navulinkt ben je nooit zeker van de kwaliteit. Die aanbieders kopen die inkt en patronen ergens in verweggistan en de kwaliteit is steeds wisselend want afhankelijk van wat er dan verkrijgbaar is.

Wil je zekerheid dat de inkt steeds aan dezelfde kwaliteitsnormen voldoet dan ben je eigenlijk verplicht de (dure) merkpatronen te kopen. De inkt die deze bevatten moet steeds voldoen aan de door Epson gestelde normen.
        Merkinkt zal ook altijd op dezelfde manier samenwerken met een bepaalde papiersoort.

Kortom:
        Merkinkt = kwaliteitszekerheid, maar duurder
        Namaakinkt = wisselende kwaliteit maar goedkoper; minder zekerheid bij foto-afdrukken maar wel een goedkoop alternatief voor documentafdrukken.

Het is uiteraard mogelijk dat er namaakaanbieders zijn die een constante kwaliteit van de inktsamenstelling kunnen leveren maar dat is enkel ervaringsgewijs vast te stellen.

Comment

Working...
        X