Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ansmann batterij voor Canon G12

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ansmann batterij voor Canon G12

Ik heb in het voorjaar een Canon G12 gekocht bij een hier gekende internetwinkel.
    Ik kocht ook een Ansmann batterij, als 2de batterij. Deze batterij wil echter niet opladen met de Canon lader.
    Na contact met de leverancier beloofde die mijn geld terug te storten wat echter, na veel aandringen nog steeds niet is gebeurd.
    Weet iemand waarom die batterijen als vervangbatterij worden verkocht als ze niet met de Canonlader kunnen worden opgeladen? Met welke lader kan dat dan wel? Iemand een suggestie om die batterij toch nog te kunnen gebruiken? Of de verkoper te overtuigen tot een deal om ze terug te nemen met geld terug of een vervangproduct?
    Alvast bedankt

Re: Ansmann batterij voor Canon G12

Als ze een compatibele accu aan bieden, is het de beoeling dat compatibel is en niet alleen dezelfde vorm heeft. Gewoon geld terug.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Voor zover ik informatie kon vinden over die accu zou ze volledig compatibel moeten zijn met de lader en de camera.

Er zit geen chip in zoals bij de accu van de 5D MKII en de 7D (maar daarvoor heb ik wel een vervanger gevonden die prima werkt en véél minder kost).

Als je die accu niet kan laden, dan zit er een fout in, dan moet de verkoper voor een vervanger zorgen of je geld teruggeven.
      Er zitten 3 contactjes op de accu, waarschijnlijk is er één niet goed aangesloten in de accu. Voor de lader zijn er drie contactjes nodig omdat die de spanning van de twee lithium-ion cellen apart moet kunnen meten, als er dan eentje geen contact maakt met de lader, dan zal die weigeren om de accu te laden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Bedankt voor de info.
        Ik heb contact genomen met de fabrikant in Duitsland en het probleem uitgelegd.
        Ik mocht de batterij opsturen naar hun servicecenter.
        Gisteren antwoord gekregen: ze hebben de batterij getest en mij een nieuwe opgestuurd. Deze werkt wel.
        Eind goed al goed, alleen jammer van de service van de verkoper....

Comment

Working...
        X