Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief laat zich snelst opzetten en is aan te raden? (5D mkii + 24-70L)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk statief laat zich snelst opzetten en is aan te raden? (5D mkii + 24-70L)

Aloha menschen,

Ik maak veel HDR's en ga vaak urbexen/lightpainten... zoek een tripod die zich snel laat opzetten... enige tips?

(heb een 5D mkii met meestal 24-70L lens)

Ik heb nu een statief met 3 x 2 klepjes, en het kost me veel te veel tijd om die telkens te switchen...
    Googlen bracht enkel meer verwarring...anti rotation legs...rapid action legs...quick lock... ze geven het precies allemaal expres andere namen om voor verwarring te zorgen bij de klant.

De Velbon Ultra REXi L leek mij interessant... maar zijn mss betere opties?

Alle tips/comments meer als welkom dus.

Bedankt mvg,

Jochen
    ~only dead fish follow the stream~

Re: Welk statief laat zich snelst opzetten en is aan te raden? (5D mkii + 24-70L)

Als je zo snel mogelijk op te zetten wilt, zou ik gaan voor een statief met zo weinig mogelijk secties (ik denk dat 3 het minimum is), en mijn ringen ipv klepjes om open te doen. Pas op, dit gaat niet zo'n gigantisch verschil maken met wat je nu hebt. Kan je het statief niet gewoon uitgeschoven meenemen of iets meer tijd nemen?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Re: Welk statief laat zich snelst opzetten en is aan te raden? (5D mkii + 24-70L)

Het snelste lijkt me iets van deze aard http://www.youtube.com/watch?v=Q8I_UYBTSb8......maar hoelang zo'n statief gaat blijven werken weet ik niet.
      Vraag; waarom moet dat statief zo snel staan....zitten de bewakers van die oude gebouwen (urbex)telkens achter u ofzo? Schuif uw statief uit op ooghoogte....verplaats dat statief uitgeschoven , doe uw shoot en schuif het terug in elkaar.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Eerlijk gezegd denk ik dat het snelheidsverschil tussen de verschillende systemen zo klein dat het denk ik echt niet de moeite loont.
        Als ik mijn statief vaak moet verplaatsen op 1 locatie dan laat ik het gewoon open met de camera er op en gooi ik het op m'n schouder. Let wel op dat je camera goed vast zit natuurlijk

Maar dat NeoTec spul ziet er inderdaad wel heel snel uit.
        mijn website

Comment

Sorry voor de late reactie maar bedankt voor de responses!

Manfrotto 458B Neotec Pro ziet er idd interessant uit, maar kga toch wsl voor een Vanguard Alta Pro CT reeks gaan met twist-lock...

En ik wil een snel statief omdat ik vaak te lui ben om voor sommige beelden terug mijn statief en kodak opnieuw boven te halen. Loop meestal ter plaatse ook rond met statief+toestel in mijn nek... maar is soms ook geklommel in smalle/gevaarlijkere ruimten...

EDIT: ik heb 't net besloten, Alta Pro 283 CT tripod gaat 't toch worden...
          Last edited by Dr.Drane; 6 maart 2012, 13:41.

Comment

De Manfrotto Table Tripod, is heel handig:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              De Manfrotto Table Tripod, is heel handig:
              http://www.manfrotto.com/table-tripod-with-photo-head
              Voor een Dslr van het caliber 5D MkII en 24-70 zou ik zo'n spul niet willen gebruiken.
              Bovendien zit je nog altijd met een belangrijk hoogteverschil tegenover een klassiek statief.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb al een gorillapod en sobakawa kussen voor als't laag moet zijn...
                en die Alta Pro + GH-100 lijken met zowat het meest pratische en wreed snel opgezet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht

En ik wil een snel statief omdat ik vaak te lui ben om voor sommige beelden terug mijn statief en kodak opnieuw boven te halen.
                  Dit siert geen enkele goede fotograaf.
                  Maar soit, eerlijk ben je wel. Misschien iemand zoeken die voor jou het statief wil mee nemen, uitvouwen en tenslotte voor jou de foto's wil nemen ?

Nu je zal wel steeds je kodak moeten boven halen hoor. Een statief dat snel is ? Ik wist niet dat die bewogen maar soit, maar dan nog eentje dat foto's neemt. Ik ben vermoedelijk vanmorgen in een andere eeuw opgestaan. Mijn statief hier is noch snel, noch traag. Neen het is gewoon een statisch ding. EN foto's neem ik nog steeds met een fototoestel.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’ętre heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
                    En ik wil een snel statief omdat ik vaak te lui ben om voor sommige beelden terug mijn statief en kodak opnieuw boven te halen.

Misschien de verkeerde liefhebberij gekozen.
                    Hetzelfde als een wielrenner die te lui is om te trappen en toch snel vooruit wil komen.

Comment

Ja "te lui" was misschien niet helemaal correct. Te lui + mijn mede urbexers niet willen laten wachten op mij, die weeral zijn brol moet opstellen voor een foto te maken, dat is iets precieser.

Comment

zoek een tripod die zich snel laat opzetten... enige tips?
                        Een goed statief...
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                          Een goed statief...
                          mja die klepkes op de meesten vind ik maar niks... twistlock lijkt me stukken vlotter toch al

Comment

Working...
                          X