Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijladers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijladers

Hallo,
    Maha Powerex c9000 VS Voltcraft batterijlader IPC-1L
    als je deze lader enkel voor 4 AAA-batterijen nodig hebt, welke zou dan de meest geschikte zijn? Ik heb ergens gelezen dat die Maha hier wordt aangeprezen als de beste, maar waarvoor ik het nodig heb mss een beetje te duur... is die Voltcraft een goed alternatief? En wat denken jullie van Memorex MRX8000? Of een GP oplader, enzo ja dewelke?
    mvg
    Lain

Re: batterijladers

De Memorex PRO9780 werkt prima, maar die is niet goedkoop en niet zo gemakkelijk te vinden. Ik heb die in de Makro gekocht, maar nu hebben ze die niet meer.

Waar je op moet letten is dat de lader elke accu apart laadt, er moet dus een indicatie zijn voor de laadtoestand van elke accu apart.
    Een snellader die accu's laadt in minder dan 2 uur zal de accu's te warm stoken, en dat is af te raden.

Ik heb hier net een Panasonic BQ-392 getest, die laadt 1-4 AA of 1-2 AAA accu's.
    Elke accu wordt apart gecontroleerd, zo worden ze dus allemaal optimaal geladen.
    Maar als je 4 AAA accu's tegelijk wil laden, dan kan je daar dus niet veel mee aanvangen.

De Maha lader blijft de beste, maar als je er AAA accu's mee wil laden, dan zal je elke keer de laadstroom moeten aanpassen, want standaard is die 1000mA voor AA en AAA accu's (voor AAA accu's is 300mA een veiligere keuze).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De Memorex PRO9780 werkt prima, maar die is niet goedkoop en niet zo gemakkelijk te vinden. Ik heb die in de Makro gekocht, maar nu hebben ze die niet meer.

Waar je op moet letten is dat de lader elke accu apart laadt, er moet dus een indicatie zijn voor de laadtoestand van elke accu apart.
      Een snellader die accu's laadt in minder dan 2 uur zal de accu's te warm stoken, en dat is af te raden.

Ik heb hier net een Panasonic BQ-392 getest, die laadt 1-4 AA of 1-2 AAA accu's.
      Elke accu wordt apart gecontroleerd, zo worden ze dus allemaal optimaal geladen.
      Maar als je 4 AAA accu's tegelijk wil laden, dan kan je daar dus niet veel mee aanvangen.

De Maha lader blijft de beste, maar als je er AAA accu's mee wil laden, dan zal je elke keer de laadstroom moeten aanpassen, want standaard is die 1000mA voor AA en AAA accu's (voor AAA accu's is 300mA een veiligere keuze).
      En wat denkt u van de Memorex MRX8000? Die heb ik namelijk ergens zien liggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lain Bekijk bericht
        En wat denkt u van de Memorex MRX8000? Die heb ik namelijk ergens zien liggen...
        Ik heb even de handleiding bekeken http://www.memorex.be/portals/siteso...s/MRX_8000.pdf .
        Die laadt 1 tot 4 accu's onafhankelijk van elkaar, de laadstroom is niet overdreven hoog, en er zit een ontlaadfunctie op.
        Voor de meeste gebruikers is dat voldoende.
        Maar met een Maha MH-C9000 kan je wel de capaciteit controleren zodat je meer zekerheid hebt dat de accu's nog goed werken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

merci voor de info. Moet er nog eens serieus over nadenken, want het zou een kerstcadeau moeten zijn... en denk dat ik die Maha MH-C9000 via internet moet bestellen... niet meer op tijd. Of weet u mss een winkel in West-Vlaanderen Brugge-Roeselare waar ze deze verkopen? Of mss waar ze de Memorex PRO9780 nog verkopen?

Comment

Working...
          X