Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom Tekentablet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wacom Tekentablet

Hallo iedereen,

Graag had ik jullie advies gekregen ivm de aankoop van een Wacom tekentablet. Ik had deze graag getest maar vind geen enkele winkel waar dit mogelijk is.
    Het is voornamelijk voor Lightroom werk. Ik heb totaal geen idee welke maat het beste zou zijn...

Alvast bedankt voor jullie tips
    Website: www.gregoryvantoor.com
    Facebook: www.facebook.com/vantoorgregory
    Twitter: www.twitter.com/gregoryvantoor

Re: Wacom Tekentablet

De laatste keer dat ik bij Konijnenberg in Turnhout ben geweest kon je daar een tekentablet testen op een MAC.
    Het is ondertussen al wel enkele maanden geleden dat ik er nog geweest ben.

Misschien eens een mailtje sturen om info te vragen...

Comment

intuos 4M

Comment

Ik heb zelf ook een Wacom, Bamboo Fun. Ben er wel tevreden van. Formaat is A5, voor mij is dit groot genoeg, A6 is me te klein (maar ik gebruik het voornamelijk om digitale tekeningen te maken, dus niet echt voor foto's an sich).
        Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
        Mijn foto's van paarden vind je hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          intuos 4M
          Ik ook, voor mij de juiste maat.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Ik heb ook een Intuos 4, de L (omdat ik op een 27" scherm werk).
            Werkt zeer prettig en nadat je alle instellingen op je eigen workflow hebt afgesteld versnelt het je hele proces aanzienlijk.

Samen met m'n Imac de beste aanwinst van het jaar!

Groeten,

Mattias
            www.mattiaspletinckx.com
            Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

Comment

intuos 4M
              Iemand ervaring met wireless versie ? Biedt die een meerwaarde of niet ? Is ie niet trager dan de gewone versie ? Ik twijfel tussen de twee versies. Wireless vind ik een plus omdat ik al die draden een gruwel vind. Doet dit echter afbreuk aan de prestaties dan wordt het een ander verhaal. Hoelang houden de batterijen het uit ? Zoiets testen in een winkel is haast onbegonnen werk dus advies van ervaringsdeskundigen stel ik op prijs. Het iets kleinere gebruiksoppervlak lijkt voor mij geen onoverkoombaar probleem te zijn.

Slu !

Tjerri
              Last edited by Tjerri; 21 december 2011, 11:47. Reden: Typos

Comment

ik heb die wireless, een verschrikking op mijn windows (bluetooth brol windows), valt goed mee op mac, altijd wel even die verbinding 'aanzetten' maar werkt daarna even goed als met draad. Op een avond lightroomen 25% batterij verbruikt.

Comment

ik heb die wireless, een verschrikking op mijn windows (bluetooth brol windows), valt goed mee op mac, altijd wel even die verbinding 'aanzetten' maar werkt daarna even goed als met draad. Op een avond lightroomen 25% batterij verbruikt.
                  Tnx voor de respons.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Iemand ervaring met wireless versie ? Biedt die een meerwaarde of niet ? Is ie niet trager dan de gewone versie ? Ik twijfel tussen de twee versies. Wireless vind ik een plus omdat ik al die draden een gruwel vind. Doet dit echter afbreuk aan de prestaties dan wordt het een ander verhaal. Hoelang houden de batterijen het uit ? Zoiets testen in een winkel is haast onbegonnen werk dus advies van ervaringsdeskundigen stel ik op prijs. Het iets kleinere gebruiksoppervlak lijkt voor mij geen onoverkoombaar probleem te zijn.

Slu !

Tjerri
                    Wireless werkt goed. Gebruik hem op windows 7, werkt even snel als met draad. Tegenwoordig zit er een bluetooth dongel bij, was vroeger niet zo... dan was het wel even zoeken naar een geschikte dongel als je computer dat niet standaard ondersteunt.
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Maar je moet uiteindelijk toch weer aan de draad om de accu op te laden. Gaat dat via USB of rechtstreeks stopcontact?
                      En ik begrijp goed dat na een dag werken de accu leeg is?

(Dat zijn dus mijn twijfels voor draadloos. Maar die draden vindt ik ook verschrikkelijk).

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Ik gebruik ook de Intuos 4 L (met 27" iMac). Deze werkt in combinatie met dit scherm zeer fijn, niet draadloos, maar aangezien het de enige USB kabel is die verbonden is, is dit zeker niet storend.
                        Draadloos kan leuk zijn, maar je moet altijd rekening houden met de status van de batterijen.
                        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Heb de intuos 4 L. Had de medium getest in turnhout, maar heb toch voor de Large gekozen omdat ik dan met de hele arm kan werken en niet vanuit de pols. Bij de L kan je het tablet ook onderverdelen. Kon vroeger goed overweg met de muis, maar sinds ik de intuos heb kan ik me niet meer inbeelden dat ik ooit zonder heb gekund. Zou het niet meer kunnen missen.
                          uiteraard alleen nuttig wanneer je veel post processed.
                          1 usb kabel, die lang genoeg is zodat je het tablet ook op een ...euh... ergonomische manier kan gebruiken.
                          niet over twijfelen Greggiboy!
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Intuos 4M op een 22" scherm. Precies goed. Op een 27" zou ik ook de M prefereren. Anders moet ik te grote bewegingen maken over het hele tablet heen. Vooral navigeren wordt dan vervelend IMO. Volgens mij worden de grotere maten vooral geadviseerd voor CAD tekenaars etc. Is niet echt nodig voor fotobewerken.
                            Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Ik heb ook een Wacom Intuos 4 Medium,die bevalt me hartstikke goed. hij bevalt me beter dan mijn vorige tablet was wacom graphire 4 a6

Comment

Working...
                              X