Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opberg rugzak voor tijdens boarden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• opberg rugzak voor tijdens boarden

Dag allemaal,

ik ga in februari nog een keertje boarden en had graag de D7000 mee op de piste genomen.
    nu is mijn vraag of jullie een goede rugzak kennen waar de dslr met objectief inpassen maar zonder meer.
    dus ik zoek een rugzak waar de body met gemonteerde lens(bv 17-55) perfect inpassen zonder dat er veel plaats over is , dat hij dus niet teveel kan schudden enzovoort en dat hij toch ook zo goed mogelijk beschermd is tegen een mogelijk val( kan gebeuren he )

bedankt

Re: opberg rugzak voor tijdens boarden

Jawel...De Photo Sport 200 AW (Lowepro). Precies wat je nodig hebt .

(www.lowepro.com/photosport)
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

of de Lowepro FastPack 100, minder duur en volgens mij zeker goed genoeg om onder dergelijke omstandigheden te gebruiken.

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Kijk ook 's naar die van Burton, hebben een 3-tal modellen voor foto.
        Het merk f-stop richt zich specifiek op sneeuw-gebruik, maar is niet goedkoop (Studio 73 doet die ook)

Comment

denk voor de lowpro runner 200 te gaan omdat deze niet te groot is en een regenhoes inclusief heeft (wat toch goed uitkomt is zware sneeuwval) .
          al lijkt me die sport hierboven vermeld ook wel intressant... nog even nadenken

Comment

't Handige aan die Photo Sport AW tassen is dat je veel ruimte hebt voor andere dingen. De Pro Runner is ook leuk, maar daar heb je de extra ruimte niet, en zit je materiaal losser (de Photo Sport AW heeft daarvoor een "Ultra-Cinch Camera Chamber" waardoor je materiaal niet heen en weer vliegt in je tas).
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb zelf de Fastpack 200 en vindt deze zeer goed, en ga hem dan ook gebruiken tijdens het boarden/skiën. Voor mijn materiaal heb ik geen schrik als het in deze tas zit. Je hebt genoeg plaats voor camera ( misschien zelfs te veel, als je maar 1 lens meeneemt) en andere spullen, zoals extra handschoenen of dergelijke.

Moest je er grote snelheid meters naar beneden recht op zou vallen kan er natuurlijk wat aanzijn, maar met m'n camera op m'n rug doe ik niet te gek, en dan vertrouw ik mezelf ook om niet te vallen.

Regencover heb ik ook niet nodig, aangezien ik in zware sneeuwval mijn camera toch niet meeneem, 's morgens kijken naar het weer en dan je camera een tweetal dagen meenemen en intensief gebruiken. En sneeuwstormen komen natuurlijk ook niet onverwacht aangestormd.
              Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

Comment

Ik gebruik reeds anderhalf jaar naar volle tevredenheid de f-stop loka. http://fstopgear.com/index.php?optio...ain&Itemid=318
                Nog niet tijdens wintersportvakantie meegenomen maar daar is hij dus wel voor ontworpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
                  Kijk ook 's naar die van Burton, hebben een 3-tal modellen voor foto.
                  Het merk f-stop richt zich specifiek op sneeuw-gebruik, maar is niet goedkoop (Studio 73 doet die ook)
                  het is er eentje van burton gevonden , bedankt voor de tip want wist niet dat ze deze hadden.

Comment

Afhankelijk of je later nog extra lenzen en dergelijke wil meenemen, kijk eens naar Dakine. Ik gebruik een Dakine Sequence.

Comment

Ik heb zo een Burton zoom rugzak.
                      Heb hem al enkele jaren, ik gebruik hem buiten het snowboarden ook
                      opbergmogelijkheden zat en stevig genoeg.
                      Zie wel dat je hem niet TE vol steekt want dat gewicht voel je tijdens het boarden
                      Canon 450D/18-55 IS/55-250 IS/50 1.8 II/17-55 2.8IS USM

Comment

't Is vriendelijk dat jullie nog reageren, maar ik denk dat het een beetje 'vijgen na Pasen' zijn ...De topicstarter heeft immers al een keuze gemaakt.

Comment

Deze vraag komt regelmatig dus dan kan het handig zijn, voor mensen die de zoekfunctie gebruiken voor wat ze gemaakt is, dat alle opties in één topic staan.

Ikzelf heb ook de Dakine Sequence en ben hier heel tevreden van. Al één kaar vrij zwaar op gevallen tijdens het skiën. Door alle plastic in de padding was er niets aan m'n fotomateriaal. De stof heeft ook een leuk motiefje
                          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Ik heb ook een F-Stop Loka sinds enkele maanden en meegedaan op skivakantie. Enig nadeel is het gewicht van als je op de piste al je materiaal meesleurt. Het heeft wel een effect op het skiën omdat je middelpunt veel hoger staat met zo'n gewicht op je rug. Maar na een dagje ermee rondzeulen, ben je het uiteindelijk wel al gewoon.

Ik heb hem vandaag mee voor een citytrip naar Amsterdam, en ik sta er van versteld hoeveel materiaal er nog in kan naast mijn fotogerief in de medium ICU. Broeken, t-shirts, toiletzak, handdoek, ondergoed, etc. En moest ik nog wat meer induwen, zou dat geen probleem zijn.

Stevig en super materiaal, die F-stop Loka. Zeker zijn geld waard.
                            portfolio - blog

Comment

Working...
                            X