Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon materiaal - counterfeit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon materiaal - counterfeit

Nu wordt het toch verdomd moeilijk een echt van een vals product te onderscheiden:
    A few months ago I purchased a Nikon D7000 and MB-D11 battery grip from Amazon.com. The order was fulfilled by ANATOLIAN BOOKSTORE, INC and two days ago I figured out that this grip is actually a fake. Check out the full post to see high res images from every angle of this grip.

Re: Nikon materiaal - counterfeit

Als dit een namaak is is het wel heel goed gedaan. Omdat het zo goed gedaan is vraag ik mij af of dit niet een goedkoper gemaakte versie van Nikon voor bv de Chinese markt is. Kijk maar eens op het garantiecertificaat, er staan veel Chinese tekens op, het Europese ziet er heel anders uit. Als ze de grip zo goed kunnen namaken hadden ze het certificaat toch ook beter kunnen namaken.

Comment

Ik heb een originele MB-D10 en een imitatiemodel.
      Er is zeker verschil, niet alleen in afwerking maar ook in materiaalkeuze en degelijkheid.
      Grappig is wel dat het prijsverschil tussen deze 2 ruim 150 euro is. Het was voor mijn 3e camera waar ik vrij weinig mee doe, dus ik wilde wel eens zien of het echt zoveel uit zou maken maar grappig genoeg valt het me reuze mee. Werking is uitstekend, bouw is optisch gelijk maar materiaal verschilt wel. Plastic in plaats van metaal.

Dat zal bij dit model idem zijn.
      Een hoop ouwe zooi
      www.rbfoto.nl

Comment

@ts je bent al meer dan maand te laat met deze info =>http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ip-391026.html

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
        Ik heb een originele MB-D10 en een imitatiemodel.
        Er is zeker verschil, niet alleen in afwerking maar ook in materiaalkeuze en degelijkheid.
        Grappig is wel dat het prijsverschil tussen deze 2 ruim 150 euro is. Het was voor mijn 3e camera waar ik vrij weinig mee doe, dus ik wilde wel eens zien of het echt zoveel uit zou maken maar grappig genoeg valt het me reuze mee. Werking is uitstekend, bouw is optisch gelijk maar materiaal verschilt wel. Plastic in plaats van metaal.

Dat zal bij dit model idem zijn.
        Toch even op iets wijzen, imitatie is een product dat gelijkt op het originele maar niet het merk logo, type naam ... draagt
        Volledige namaakt zoals dus op Fstoppers is een product die alle kenmerken draagt van het originele merk logo, type naam ..., dit laatste is zelf een verboden product...

En jij hebt niet wat fstoppers tonen daar ben ik zeker van..
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Op die manier materiaal kopen dat even duur is als het origineel, maar dat dan een lagere kwaliteit heeft, dat is wel heel erg.
          Dit is dus echt namaak waarbij je als koper in de zak gezet wordt.

Het is anders als je een goedkope batterijgrip koopt waarvan je vooraf weet dat het geen originele is, en waarvan je dan ergens wel weet dat de kwaliteit wat minder zou kunnen zijn dan bij de originele.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Als een "origineel" product wordt aangeboden aan een belachelijk lage prijs, dan is er iets mis. Gestolen, BTW carrousel, of fake.
            Wil je minder geld uitgeven voor een accessoire, koop dan een equivalent, voor grips bv Hähnel, of Phottix. Ik heb voor de D7000 de Phottix gekocht, rechtstreeks via hun webshop. Heb ik ongeveer 90 euro voor betaald. Toen de grip na een dag of acht aankwam, stelde ik vast dat hij niet werkte, ook getest op een andere body. Een mailtje naar Phottix (Hong Kong), en ik had 3 dagen later een nieuwe. De defecte heb ik teruggestuurd.
            En die grip is eersteklas. Wel in kunststof, maar verder degelijk uitgevoerd.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Op die manier materiaal kopen dat even duur is als het origineel, maar dat dan een lagere kwaliteit heeft, dat is wel heel erg.
              Dit is dus echt namaak waarbij je als koper in de zak gezet wordt.

Het is anders als je een goedkope batterijgrip koopt waarvan je vooraf weet dat het geen originele is, en waarvan je dan ergens wel weet dat de kwaliteit wat minder zou kunnen zijn dan bij de originele.
              Volledig akkoord.
              Ik heb zo een goedkopere MB-D10-kloon van een ander merk.
              Maar toen ik m met de echte Nikon vergeleek zag ik geen verschil - enkel het kleurtje van de bedrukking.
              Makkelijk om er een fake van te maken.

En er zijn (veel turkse) bedrijven die er een goede business aan hebben om valse "merk" dozen te fabriceren. Heb zo ooit een reportage gezien van valse auto-onderdelen - dat kan je het leven kosten. Op het oog ook niet van echt te onderscheiden maar van goedkoop en veel slijtgevoeliger materiaal.

Comment

Working...
              X