Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5000+SB 900 + Cactus trigger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D5000+SB 900 + Cactus trigger

Ik ben nu al heel de avond bezig om mijn Nikon D5000+SB-900+Cactus V4 aan de praat te krijgen. Het wil maar niet lukken. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Moet ik een instelling op m'n camera wijzigen? Indien ja, welke?
    Stand van flitser op Master? of Remote? of gewoon op on?
    En wat te doen met de kabeltjes die bij de cactus trigger zitten? Ik kan geen in- en uitgang vinden...

Ik ben totaal niet technisch, dus vergeef me als ik sommige termen niet ken..

Re: Nikon D5000+SB 900 + Cactus trigger

normaal denk ik wel dat dat gaat

op de zender en ontvanger zet je alle schakelaartjes hetzelfde (die met die cijfertjes, bvb allemaal omhoog)

de flits zelf zet je op de ontvanger en dan zet je de flits gewoon aan. Ook de ontvanger zet je aan.

normaal moet ie nu werken.

Maar kan de D5000 de interne flits niet gebruiken om de SB900 aan te sturen?
    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
      Maar kan de D5000 de interne flits niet gebruiken om de SB900 aan te sturen?
      nopes daarvoor moet je naar een model hoger gaan D90/D7000

geen cvs voor secundaire flits bij gebruik van de interne flits
      daarvoor moet je een SB800 of een SB900 gebruiken als masterflits bij de D5000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        nopes daarvoor moet je naar een model hoger gaan D90/D7000

geen cvs voor secundaire flits bij gebruik van de interne flits
        daarvoor moet je een SB800 of een SB900 gebruiken als masterflits bij de D5000

http://www.nikon.be/nl_BE/product/di...consumer/d7000
        K twijfelde of ie t had. Maar niet dus. Op mn D90 kan ik zo wel de SB700 aansturen en da werkt erg goed.
        Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

ik dacht dat je ook ergens in het menu een aanpassing moest gaan doen in de instellingen voor het flitsen bij de nikon d5000, anders mss ook eens de handleiding er op nalezen hiervoor
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik kan 'm wel aansturen met m'n interne flits (dat doe ik al een tijdje) maar dan kan ik niet manueel flitsen en dat wil ik graag.
            De schakelaartjes bovenop de zendertje en onder de flitser staan hetzelfde.

Waar zijn die kabeltjes voor?
            Van de handleiding van de trigger wordt ik niet veel wijzer helaas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miek Nikon Bekijk bericht
              Ik kan 'm wel aansturen met m'n interne flits (dat doe ik al een tijdje) maar dan kan ik niet manueel flitsen en dat wil ik graag.
              De schakelaartjes bovenop de zendertje en onder de flitser staan hetzelfde.

Waar zijn die kabeltjes voor?
              Van de handleiding van de trigger wordt ik niet veel wijzer helaas...
              de kabeltjes dient meestal voor een pc-sync poort te gebruiken

je dient ook niets te doen met de triggers

je moet een instelling aanpassen op je camera
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Volgens mij kan je met een D5000 + SB900 op afstand alleen manueel flitsen en niet auto.

Zelfs met een camera, die CLS onderstent, kun je gewoon manueel flitsen en de afstands triggering gebruiken, zowel het CLS gedeelte als SU04.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben nu al heel de avond bezig om mijn Nikon D5000+SB-900+Cactus V4 aan de praat te krijgen. Het wil maar niet lukken. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Moet ik een instelling op m'n camera wijzigen? Indien ja, welke?
                  Stand van flitser op Master? of Remote? of gewoon op on?
                  En wat te doen met de kabeltjes die bij de cactus trigger zitten? Ik kan geen in- en uitgang vinden...

Ik ben totaal niet technisch, dus vergeef me als ik sommige termen niet ken..
                  zet je camera op manuele mode... zodat je met sluitertijd en diafragma kan spelen.
                  zet de trigger op je camera, ( aanzetten, met verse batterijen)

flitser instellen op manueel (geen master of remote)
                  flitser op de ontvanger zetten (ontvanger aanzetten, met verse batterijen)
                  ontvanger en trigger op 't zelfde kanaal
                  check dit eerst door op de test knop te drukken van de trigger, dan moet de flits afgaan...

maak een foto, en normaal zou dit moeten werken...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    zet je camera op manuele mode... zodat je met sluitertijd en diafragma kan spelen.
                    zet de trigger op je camera, ( aanzetten, met verse batterijen)

flitser instellen op manueel (geen master of remote)
                    flitser op de ontvanger zetten (ontvanger aanzetten, met verse batterijen)
                    ontvanger en trigger op 't zelfde kanaal
                    check dit eerst door op de test knop te drukken van de trigger, dan moet de flits afgaan...

maak een foto, en normaal zou dit moeten werken...
                    Zo had ik het ook gedaan....Kind kan de was doen dacht ik. Maar toch 1 stap vergeten: ik schaam mij diep...ik had het aan en uit knopje op de ontvanger compleet over het hoofd gezien
                    Super bedankt.

Comment

Maar toch 1 stap vergeten: ik schaam mij diep...ik had het aan en uit knopje op de ontvanger compleet over het hoofd gezien
                      Super bedankt.
                      Haha, de oplossing ligt soms in een klein hoekje!
                      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Working...
                      X