Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil arca swiss z1 sp of dp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verschil arca swiss z1 sp of dp

Ik zit al een tijdje te kijken voor een statief en een balhoofd. Ik zat eerst te denken aan een manfrotto 468rc4. De reden was omdat deze net geprijsd is en toch heel sterk is. Daarnaast is die flexibel instelbaar door de tensionknop. Nu lees ik veel goede verhalen over de arca siwss z1 balhoofd. Vooral met de koppelschroefplaat lijkt mij dit reuze vast zitten. Nu heb je een sp (single pan) en dp (double pan) uitvoering. Hoe moet ik dit nu zien? Bij de single pan kan je volgens mij het onderstel draaien voor panorama's. Onder de tension knop zit dan nog een klein schroefje als ik het goed heb. Maar wat is die 2e pan functie dan? Ik zit ik helemaal verkeerd?
    Groeten Remco.

Re: verschil arca swiss z1 sp of dp

Ik ben er al uit, bij de dp zit er bovenop de bal nog een extra panorama mechanisme.
    Groeten Remco.

Comment

Ik zit nu te kijken voor een 2e plate, Nu zie ik dat je de standaard lengte hebt en ook ook lange uitvoeringen. Deze zijn 10 cm lang. Zou zo'n lange handig zijn voor onder de camera voor bijvoorbeeld macro's? Ik heb het idee dat je de camera dan altijd iets kan verschuiven voor de compositie.
      Groeten Remco.

Comment

Helemaal niemand??? Valt mij een beetje tegen...
        Groeten Remco.

Comment

Working...
        X