Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsmandje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fietsmandje

het is misschien een rare vraag maar :
    weet er iemand of er een fietsmandje bestaat om je camera in te plaats ?
    moet een niet te groot mandje zijn en liefst dikke buizen die ver van elkaar zitten ....

Groetjes

Re: Fietsmandje

Heb je er al aan gedacht dat een fiets geen vering heeft, en dat daardoor de camera flinke klappen kan krijgen als je op een slechte weg rijdt?
    Sommige fietsen hebben wel vering, maar die stelt niet zoveel voor...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Precies...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Daar voor hebben ze nu schuimrubber uitgevonden.

Een bezoek aan een fietsenhandelaar zal een heleboel vragen beantwoorden, er zijn er zoveel.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

het gaat over een mandje en niet over een fiets

Comment

TS vroeg over een "fietsmandje". Het zou zomaar kunnen dat de fietsenboer zoiets verkoopt.

Mountain bikes zouden een behoorlijke vering kunnen hebben. Je zou op YouTube eens kunnen zoeken naar "mount camera on bike". Geeft wat DHZ oplossingen.
            Vraag blijft altijd hoe goed een camera tegen gerammel op een fiets kan.

Groet Hans.

Comment

Ik heb mijn twijfels of er specifieke camera-stuurtassen bestaan. Waarschijnlijk zal je het moeten doen met een gewone stuurtas.

Comment

Ik heb een stuurtas van Agu. Met een Click fix bevestiging, dus makkelijk afneembaar. Als optie een vakkenverdeling waar een DSLR met standaardzoom in past, reservebatterij en nog wat klein spul. Je moet allen er op letten dat je niet valt met je fiets, want dan ken je camera er uit rollen. Heb ik zelf mee gemaakt. Zonder blijvende schade gelukkig maar.
                Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                  Ik heb een stuurtas van Agu. Met een Click fix bevestiging, dus makkelijk afneembaar.
                  Kettler heeft een soortgelijke tas. Kan 5 kg dragen. Durf er toch niet goed mijn toestel inplaatsen door de schokken die het toch wel krijgt, ondanks mijn verende voorvork. Toestel blijft bij mij hangen met de Pro-Tech.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeffreyke Bekijk bericht
                    het is misschien een rare vraag maar :
                    weet er iemand of er een fietsmandje bestaat om je camera in te plaats ?
                    dat kan in de meeste fietsmandjes.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Heb je er al aan gedacht dat een fiets geen vering heeft, en dat daardoor de camera flinke klappen kan krijgen als je op een slechte weg rijdt?
                      Sommige fietsen hebben wel vering, maar die stelt niet zoveel voor...
                      kleine correctie , de veringen van mijn fiets stellen wel veel voor!
                      die vangen serieuze klappen op! kostprijs daar zwijgen we even over, voor mijn fiets heb je al redelijk duur toestel (in de pro dlsr reeks)
                      Maar ik zou in de ts zijn geval eerder opteren voor een goede rugzak
                      bijvoorbeeld:
                      Discover JACK WOLFSKIN online: AT HOME OUTDOORS ✓ Weatherproof ✓ Buy JACK WOLFSKIN now!
                      Last edited by gert007; 5 december 2011, 15:09.

Comment

Ik heb op de markt een grote fietstas gekocht en met wat overgeleven padding gaat daar een D700 + lens in en een grote lens extra en wat klein spul.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                          kleine correctie , de veringen van mijn fiets stellen wel veel voor!
                          die vangen serieuze klappen op! kostprijs daar zwijgen we even over, voor mijn fiets heb je al redelijk duur toestel (in de pro dlsr reeks)
                          Maar ik zou in de ts zijn geval eerder opteren voor een goede rugzak
                          bijvoorbeeld:
                          http://www.jack-wolfskin.com/en-uk/e...photopack.aspx
                          Natuurlijk zullen er wel grote verschillen zijn in verende voorvorken van fietsen. Op mijn oude fiets zit een verende vork, en die veert gewoon niet (misschien als ik tegen hoge snelheid op een borduur zou rijden, maar voor de rest blijft die altijd in dezelfde stand staan).

Op mijn nieuwe fiets zit zelfs geen vering, als ik een camera meeneem, dan steek ik die in een heuptas, maar dat is niet zo heel erg handig. Een rugzak zou daarvoor inderdaad beter zijn.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Tja, je kan moeilijk zo'n cheap rst ,suntour vork een verende vork noemen
                            ga eens kijken naar rock shox reba of een manitou r7 of een fox float rlt
                            dan spreken we over een verende vork
                            jij gaat toch ook niet spreken over een topcamera als je zo'n digitaal geval hebt van den aldi?

Comment

Ik denk dat de makers ervan het een belediging zouden vinden om het als 'fietsmandje' te omschrijven, maar ik gebruik een Ortlieb Ultimate L stuurtas. Met click-fix bevestiging en er bestaat een schuimrubberen inzetstuk voor waar je een DSLR en nog wat een lens of een flits in kwijt krijgt.
                              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Working...
                              X