Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede flits voor Canon EOS450d ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goede flits voor Canon EOS450d ?

Een vriend van mij wil zich een degelijke allround flitser kopen voor bij zijn Eos450

zijn keuzelijstje:
    Sigma EF 610
    metz 58 af 2
    canon 580 ex II

welke zouden jullie aanbevelen
    wat zijn evt voor of nadelen van deze flitsers

of is er een andere wat gelijkwaardige flitser die ook het overwegen waard is ?

alvast bedankt !
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Re: goede flits voor Canon EOS450d ?

ok
    ik zoek het dan wel zelf uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      ok
      ik zoek het dan wel zelf uit
      dat klinkt bijna boos

Ik heb de 430exII waar ik tevreden van ben, vooral omwille van de bouwkwaliteit, die is van de andere dikwijls een stukje minder Het flitsresultaat zal (nagenoeg) gelijk zijn
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Bedankt voor jouw reactie LaurentS
        Afgaand op de specificaties gaan die flitsers mekaar niet ver ontlopen denk ik.
        Wat je bv. daaruit niet kan afleiden is bv of het beeld goed gelijkmatig belicht is ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Bedankt voor jouw reactie LaurentS
          Afgaand op de specificaties gaan die flitsers mekaar niet ver ontlopen denk ik.
          Wat je bv. daaruit niet kan afleiden is bv of het beeld goed gelijkmatig belicht is ...
          Zoals ik zei, de flitskwaliteit zal mekaar nauwelijks ontlopen, elk merk heeft het gelijkmatig belichten nu wel onder de knie hoor, dat is ook niet zo moeilijk. De verschillen zitten vooral in de bouwkwaliteit en de extra functies die bvb de 580EXII heeft tov de rest.
          Ik twijfelde tussen de Canon 430EXII en de iets goedkopere Metz tegenhanger. Toen ik de Metz in het echt vasthield, had ik mijn keuze snel gemaakt, de Canon is veel degelijker gebouwd.

Indien het is om op de camera op de gebruiken zou ik gaan voor de 580EXII (heeft ook weathersealing) of de 430EXII. Als het is voor strobist, zou ik gewoon zo goedkoop mogelijk voor Yongnuo 560 gaan.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            Zoals ik zei, de flitskwaliteit zal mekaar nauwelijks ontlopen, elk merk heeft het gelijkmatig belichten nu wel onder de knie hoor, dat is ook niet zo moeilijk. De verschillen zitten vooral in de bouwkwaliteit en de extra functies die bvb de 580EXII heeft tov de rest.
            Ik twijfelde tussen de Canon 430EXII en de iets goedkopere Metz tegenhanger. Toen ik de Metz in het echt vasthield, had ik mijn keuze snel gemaakt, de Canon is veel degelijker gebouwd.

Indien het is om op de camera op de gebruiken zou ik gaan voor de 580EXII (heeft ook weathersealing) of de 430EXII. Als het is voor strobist, zou ik gewoon zo goedkoop mogelijk voor Yongnuo 560 gaan.
            Het zal voor op de camera zijn, en de 430EXII is ook bdeslist het overwegen waard, bedankt

Comment

Ik heb de 430 EX II tweedehands gekocht voor € 150, en die was echt letterlijk in onberispelijke nieuwstaat, amper gebruikt. Dus als je effe rondkijkt.
              En wat ik sinds kort weet, de oudere Speedlites, nl. de EZ-serie uit het "analoge" tijdperk zijn perfect bruikbaar op de digitale toestellen, zij het enkel in manuele stand. Automatisch gaat niet, maar mits enig oefenen moet dit toch wel te halen zijn denk ik. Mijn oude 540 EZ gaat in elk geval een nieuw (alhoewel, nooit meer dan 5 keer gebruikt) leven tegemoet.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Frans

Hou er ook rekening mee dat een grote flits op een kleine camera niet altijd even gemakkelijk is. De 580 is toch weer een stukje groter en zwaarder.

Ik zou om die reden zeker niet groter gaan dan de 480. Die is trouwens meer dan genoeg voor normaal flitswerk (kleine diafragmas op grote afstand, snelle bursts en veel tele hoort daar dus niet bij).

Toen ik nog met mijn 1000D werkte, niet zoveel kleiner dan jou camera, was de Metz 44 af1 een prima keuze maar zelfs een beetje te zwaar, ik vond dat niet gemakkelijk werken.

Deze flits gebruik ik nu ook on-camera op mijn 7d, heeft slechtere specs dan alle hierbovengenoemde flitsers, maar voldoet nog altijd voor mij!
                Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

Comment

Heeft niemand ervaring met de Sigma 610? Ik was namelijk van plan om deze te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
                    Frans

Hou er ook rekening mee dat een grote flits op een kleine camera niet altijd even gemakkelijk is. De 580 is toch weer een stukje groter en zwaarder.

Ik zou om die reden zeker niet groter gaan dan de 480. Die is trouwens meer dan genoeg voor normaal flitswerk (kleine diafragmas op grote afstand, snelle bursts en veel tele hoort daar dus niet bij).

Toen ik nog met mijn 1000D werkte, niet zoveel kleiner dan jou camera, was de Metz 44 af1 een prima keuze maar zelfs een beetje te zwaar, ik vond dat niet gemakkelijk werken.

Deze flits gebruik ik nu ook on-camera op mijn 7d, heeft slechtere specs dan alle hierbovengenoemde flitsers, maar voldoet nog altijd voor mij!
                    Ik heb een tweedehands Metz 48 AF-1 (op 7D), werkt prima alhoewel met tele in grotere ruimten het richtgetal wat krap is.
                    Softwarematig compatibel (en upgrades verkrijgbaar) maar bouwkwaliteit minder dan Canon.

Comment

Heb gisteren een 2de handse 550EX op de kop getikt, zo goed als nieuw, en volledig . Als het niet noodzakelijk nieuw moet zijn, kan je mits wat zoeken en geduld, mooi materiaal vinden op de 2de hands markt.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        Heb gisteren een 2de handse 550EX op de kop getikt, zo goed als nieuw, en volledig . Als het niet noodzakelijk nieuw moet zijn, kan je mits wat zoeken en geduld, mooi materiaal vinden op de 2de hands markt.
                        En voor hoeveel heb je hem gekocht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door siefert Bekijk bericht
                          en voor hoeveel heb je hem gekocht?
                          150 €
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
                          X