Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B+W ND filter van 10 stoppen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: B+W ND filter van 10 stoppen

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    die ND10 filters wel hoor! die raak je best niet aan met je handen en wees heel voorzichtig om ze te reinigen... de donkere laag is er makkelijk te beschadigen... (heb er hier zo eentje liggen, een hoya ND400)
    Hoya maakt toch geen ND10 filter De B+W110, 106 en 103 filters al talloze keren gereinigd met water en zeep...no problem. Zoals met objectieven moet je een volgorde van reinigen aanhouden.....eerst proper blazen, daarna hardnekkig stof weg borstelen...dan pas met microvezeldoekje of water met druppel zeep erin. Op lokatie is mijn t-shirt vaak goed genoeg.

Waarom denk je dat het een zwart laagje is op dat hoya filter...die van B+W zijn door en door getint hoor.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
      Ik gebruik het als beschermfilter.

Zou het toch niet willen geweten hebben dat er krassen op mijn frontlens komen door een zandkorreltje dat je meewrijft bij het reinigen van de lens...

Met een filter ervoor blijft je lens toch als nieuw ?
      Ik gebruik een paar objectieven waar je helemaal geen filters op kunt plaatsen.....zal ik daarmee dan nergens durven/ kunnen fotograferen waar er zand of zandkorrels zijn ... Natuurlijk wel.....lenzen zijn er om te gebruiken en niet om later als erfenis door te geven. Je kunt niet geloven hoeveel mensen jaarlijks spenderen aan beschermen van hun objectieven. Ik heb in totaal een stuk of tien objectieven....indien ik op elk objectief een deftig bescherm filter wil ben ik snel 5-600 euro kwijt. Voor 5-600 euro kan ik heel makkelijk het frontglas laten vervangen van één van mijn objectieven moest het zo erg beschadigd zijn dat ik het op mijn foto's kan zien. Ik ben al ettelijke jaren bezig met fotograferen.... en één van mijn objectieven zo beschadigen dat het zichtbaar is op foto .....dat is me tot nu toe nog niet gelukt. Indien ik mijn objectief in gebruik heb zet ik de zonnekap erop....indien langere tijd niet het lensdeksel.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Doe inderdaad de moeite om te zorgen dat je filter "veilig" valt, in je schoot, boven je fototas, laag bij de grond....

Zeker niet boven water
        Heb onlangs in Shanghai mijn UV-filter diep in de Huangpu river zien duikelen... Tijdens het wisselen naar polafilter.

Heb er ook mijn lesje uit geleerd !
        Mijn 70-200 zooms is eens op de grond geflikkerd en gelijk was ik 3 dagen lichamelijk ziek, ik dacht eerst dat ik griep had maar de symptomen van griep bleven uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Hoya maakt toch geen ND10 filter De B+W110, 106 en 103 filters al talloze keren gereinigd met water en zeep...no problem. Zoals met objectieven moet je een volgorde van reinigen aanhouden.....eerst proper blazen, daarna hardnekkig stof weg borstelen...dan pas met microvezeldoekje of water met druppel zeep erin. Op lokatie is mijn t-shirt vaak goed genoeg.

Waarom denk je dat het een zwart laagje is op dat hoya filter...die van B+W zijn door en door getint hoor.
          't is een ND9
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
          X