Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus V5 problemen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cactus V5 problemen?

Ik was vorige vrijdag bij A&C in Mariakerke, en was van plan me nog een Cactus V5 transmitter te kopen, en de verkoper wil die niet meer verkopen omdat er teveel problemen mee zijn. Zegt dat hij ze bijna allemaal terugkrijgt en dus de vertegenwoordiger vriendelijk bedankt en buiten gestuurd heeft.
    Ik heb zelf een paar maanden ervaring met de V5 en nog geen problemen meegemaakt.
    Mijn enige opmerking zou zijn dat er geen flash-wak-up functie inzit. Vind ze verder prima werken.

Zijn hier andere ervaringen?
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Re: Cactus V5 problemen?

elke radio trigger variant heeft zijn aanhangers en specificaties natuurlijk

Ik heb gewerkt met de ishoot PT-04's en werk nu met de RF-602.
    Met de 1ste kreeg ik na verloop van tijd redelijk wat misfires waardoor ik de switch heb gemaakt.
    De RF-602 voldoet momenteel en heeft tot op heden nog geen misfires gegeven tenzij er andere problemen in het spel waren (flits nog niet herladen ofzo ).

d_oracle heeft op zijn blog een vergelijk staan met de specs tss verschillende radiotriggers voor een aanvaardbaar budget.

natuurlijk staat de cactus V5 nog min of meer in zijn kinderschoenen dus mss moeten de kinderziektes opgelost worden.

je kan altijd extra triggers/receivers kopen via andere kanalen zoals konijnenberg en mss ook rubes/studio73
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht

Zijn hier andere ervaringen?
      er zijn heel veel ervaringen click

de cactus V5 zijn alvast heel wat betrouwbaarder en performanter als de V4's
      maar ze hebben ook hun problemen gehad...

de fabricanten van triggers verbeteren over 't algemeen wel hun product in functie van de problemen die opduiken, dus ik vermoed dat de V5's intussen wel ok zijn.

ik heb twee setjes liggen... maar gebruik ze zelf nooit... persoonlijk vind ik ze veel te lomp en ik vergeet ze altijd uit te zetten (of schuif het piepkleine knopje te ver) Dus altijd platte batterijen.

ik verkies m'n RF602's (goedkoop, klein en betrouwbaar) of m'n Phottix strato's, deze laatsten zijn de beste, maar duurder.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

zal voorlopig verder doen met de V5, ik klik altijd het batterijmagazijntje open bij niet gebruik en plaats schakelaartje in 0 stand, zo ben ik zeker dat de batterijen niet leegtrekken.
        Ik moet zeggen dat ik nog geen extreem grote afstanden had te overbruggen of zo, dus kan niet echt oordelen ...

bedankt voor de reacties.

ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Working...
        X