Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisstatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reisstatief

Beste mensen,

graag advies voor een reizende amateur fotograaf:

ik vertrek binnenkort voor 12 maanden naar OZ/NZ en had graag een statief meegehad.
    Tot op heden heb ik een Velbon Ultra Maxi-M gebruikt: deze is onlangs gestolen geweest en ben ik noodgedwongen om een nieuwe aan te kopen: vanwege de ruime keuze weet ik gewoonweg niet meer wat te kopen: graag jullie advies:

Gebruikte camera: D7000 + 16-85mm
    Fotografie: Landschaps-, (straat) portret fotografie
    Gezochte kenmerken: gemakkelijk en snel in gebruik, niet te zwaar, compact
    prijsklasse 100-200 euro, hoe goedkoper hoe beter uiteraard

Alvast bedankt,
    MVG
    A.

Re: Reisstatief

Moet het tot op heuphoogte of hoger komen? Of is een mini statief ook goed?

Voor op reis doe ik niet graag veel materiaal mee, of toch niets dat veel plaats inneemt, daarom neem ik altijd een mini statiefje mee, van Manfrotto, heel stevig, 20cm hoog. Maar toch goed om af en toe lange sluitertijden te kunnen genieten bij nachtfoto's of zonsondergangen.

Comment

Iets kleins (heuphoogte is goed zenne) moet vooral compact en licht zijn. De manfrotto 719 B is waarschijnlijk iets te groot?

Comment

Ik ben erg gelukkig met de Velbon Ultra Maxi Mini, gesloten +/- 20cm hoog, maximaal meer dan 50cm. Stevig, snel, compact, en niet duur. Voor hogere standpunten zet ik het ergens op, of tegen een boom of muur.
        Ook handig is een klem. Ik heb zo'n kit van Cullmann, klem, grondpin, houtschroef, zuignap, ministatief (minder goed dan de Velbon UMM). En de kolom van de Velbon past hierop.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
        X