Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief

Oke,
    Ben op zoek naar een goed statief.
    Gebruik het huidige (toch wat lichte) statief regelmatig (Redged RTT-423), dus ben niet bang dat het in de kast blijft staan.
    Afgelopen week een koopje net mijn neus voorbij zien gaan (350 euro voor een gitzo GT3531XLS met Markins M20) en verder gaan zoeken.

Twijfel nu tussen een Manfrotto (055CXPRO3 330 euro) of een Gitzo (GT3530LS 499). Allebei nieuw.

De Manfrotto is voor mijn gevoel het verstandigst, fotografie is ten slotte een hobby, echter die gitzo, is erg aanlokkelijk
    Kan iemand mij overtuigen dat een statief van 499 euro (ex kop) heel handig en noodzakelijk is Voor mijn gevoel is dit moeilijk om te accepteren dat ik zoveel geld uitgeef voor mijn hobby (ben bang dat het einde óó'k nog niet in zicht is)

O ja, zet het hier maar omdat het grootste struikelblok mijn gevoel is, en niet de vraag welk statief het beste is, dat weet ik ondertussen wel.
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Re: statief

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
    Oke,
    Ben op zoek naar een goed statief.......
    ....... welk statief het beste is, dat weet ik ondertussen wel.
    tja........?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een Manfrotto koop je even: een Gitso koop je voor het leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Ik volg.
        Dit type gebruik ik ook; dit is stabiliteit !
        In combinatie met een Q10 of beter nog de Q20 zit je quasi aan de max

Comment

Héél eerlijk ... ik heb lang getwijfeld of ik al dan niet de gitzo 3541LS zou kopen. En eigenlijk is dat mijn beste aankoop ooit. Ik gebruik hem samen met de RRS BH-55pro.
          Nadeel : je wil nooit nog iets anders, en eens je het in je bezit hebt is het verdomd moeilijk om dit thuis te laten.
          Mvg, Tin_tin
          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

[Mod-LesC]Verplaatst van ChitChat naar Accessoires. Dit is wel degelijk een onderwerp dat met fotografie te maken heeft. In het Accessoires subforum vind je talrijke topics over statieven.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

.....

Ik denk toch ook lang te doen met mijn Manfrotto.

Maar uiteindelijk moet TS zelf beslissen waar hij het gelukkigst van wordt...
              Last edited by Happy Genes; 20 november 2011, 20:45.
              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Daar ben ik het mee eens, maar het kan ook nadelen hebben.
                Als ik mijn Gitzo van de jaren 1970 vergelijk met een statief van nu dan zie ik dat er heel wat veranderd is in de statiefbouw.
                Maw, als je een statief koopt voor het leven dan blijf je ook steken bij de stand van zaken zoals die was bij de aanschaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                  Daar ben ik het mee eens, maar het kan ook nadelen hebben.
                  Als ik mijn Gitzo van de jaren 1970 vergelijk met een statief van nu dan zie ik dat er heel wat veranderd is in de statiefbouw.
                  Maw, als je een statief koopt voor het leven dan blijf je ook steken bij de stand van zaken zoals die was bij de aanschaf.
                  Dat is prima verwoord!
                  Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Gistern even naar de fotozaak hier geweest, helaas hadden ze geen carbon Gitzo of Manfrotto. alleen aluminium uitvoeringen (en dat is echt te zwaar).
                    Ze hadden wel een Redged RTC-332 staan, die is behoorlijk licht, ziet er goed uit, echter kan ik op het internet weinig terugvinden van gebruikerservaringen (al of niet positief/negatief)
                    Is er hier iemand die met de Redged RTC332 ervaring heeft?

Comment

Probleem opgelost, heb een Gitzo GT3541LS gekocht.
                      Past ook nog mooi in de koffer als ik moet/mag reizen (wel even de kop verwijderen)

Dat voelt wel even wat anders aan dan een aluminuem statief zeg

Comment

Mmm, dat ziet er geweldig uit, daar ga je geen spijt van krijgen
                        En de prijs, ach, die moet je maar één keer betalen, maar je zal nog vaak plezier hebben van het statief

Comment

Proficiat met je aankoop, je gaat er hopelijk jarenlang plezier van hebben! In combinatie met welk balhoofd denk je dit te gebruiken?
                          Mvg, Tin_tin
                          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                            Oke,
                            Ben op zoek naar een goed statief.
                            Gebruik het huidige (toch wat lichte) statief regelmatig (Redged RTT-423), dus ben niet bang dat het in de kast blijft staan.
                            Afgelopen week een koopje net mijn neus voorbij zien gaan (350 euro voor een gitzo GT3531XLS met Markins M20) en verder gaan zoeken.

Twijfel nu tussen een Manfrotto (055CXPRO3 330 euro) of een Gitzo (GT3530LS 499). Allebei nieuw.

De Manfrotto is voor mijn gevoel het verstandigst, fotografie is ten slotte een hobby, echter die gitzo, is erg aanlokkelijk
                            Kan iemand mij overtuigen dat een statief van 499 euro (ex kop) heel handig en noodzakelijk is Voor mijn gevoel is dit moeilijk om te accepteren dat ik zoveel geld uitgeef voor mijn hobby (ben bang dat het einde óó'k nog niet in zicht is)

O ja, zet het hier maar omdat het grootste struikelblok mijn gevoel is, en niet de vraag welk statief het beste is, dat weet ik ondertussen wel.
                            Bedenk steeds : je laatste jas heeft geen zakken !
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Waar heb je dat statief voor deze prijs gevonden ?

Comment

Working...
                              X