Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

linkdelight grips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• linkdelight grips

Hallo,

Mijn batterygrip van www.linkdelight.com voor mijn d7000 is onderweg. Hierin zit ook al een accu, en voor de enorme prijs van 58,75 zal die bij mij op de tafel liggen. De ervaringen die ik heb gelezen zijn zeer goed, het enige verschil is dat deze geen magnesium body heeft, en ander soort rubber. Nu is mijn vraag: hebben er meer mensen deze of soortgelijke grip (meike oid)?

Graag ervaringen!
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Re: linkdelight grips

Ik heb er een van Phottix. Lijkt mij op 't eerste zicht dezelfde.
    Tot hiertoe geen problemen. De instelwieltjes draaien wel in de andere richting dan die van de body, maar dat went snel. (diafragma en snelheid wijzigen bijvoorbeeld = andersom draaien) En als je heel stabiel van op statief wilt werken dan doe je dat, volgens mij, best zonder de grip ertussen. Hij sluit mooi aan, zit goed vast, maar het is een extra tussenstuk dat de stijfheid vermindert.
    Veel plezier ermee!
    Luc

Comment

Aha!
      Wat bedoel je met de stijfheid? ik snap dat punt niet

en ben wel blij met een beetje extra gewicht, heb het gevoel dat hij meer in balans is, en met die grote handen...
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
      Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Doe een eenvoudige test: zet je zwaarste lens op je camera en zet hem eerst met en dan zonder grip op je statief. Duw telkens licht op het uiteinde van de lens. Dan zal je meteen begrijpen wat ik bedoel. Je camera staat "stijver" op het statief zonder de grip. Met de grip zal hij meer onderhevig zijn aan trillingen.
        Aangezien de grip toch voor het fotografen uit de hand is, is dat geen probleem.
        Bij gebruik van een statief vind ik het wel aangewezen om te werken zonder de grip ertussen.
        Nog veel plezier ermee!
        Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
          Doe een eenvoudige test: zet je zwaarste lens op je camera en zet hem eerst met en dan zonder grip op je statief. Duw telkens licht op het uiteinde van de lens. Dan zal je meteen begrijpen wat ik bedoel. Je camera staat "stijver" op het statief zonder de grip. Met de grip zal hij meer onderhevig zijn aan trillingen.
          Aangezien de grip toch voor het fotografen uit de hand is, is dat geen probleem.
          Bij gebruik van een statief vind ik het wel aangewezen om te werken zonder de grip ertussen.
          Nog veel plezier ermee!
          Luc

Dit zijn nu eenmaal de wetten van de fysyca, hoe groter de hefboom.....

Comment

Zelf heb ik ook een Linkdelight grip en ben er tevreden over (prijs kwaliteit), ook handig de ontspanknop als je hem verticaal houdt. Succes en veel shootplezier ermee
            Nikon D600 + Nikon D90 + Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VRII - Sigma 24-70 1:2.8 IF EX HSM - Nikon -18-105mm VR + 55-200 mm VR - 50mm f1.4 Sigma 10-20mm F4-5.6 EX -SB900 Speedlight - YN560II Flash Speedlite - Manfrotto 055 XDB/804 RC2

Comment

Working...
            X