Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ishoot Triggerset + Sony Alpha 850

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ishoot Triggerset + Sony Alpha 850

Ik wordt geconfronteerd met volgend probleem:
    Ik gebruik een Ishoot triggerset met in combinatie met een Sony Alpha 350/850, een sony opzetflitser en Youngnuo flitsers.
    De Ishoot transmitter is uitgerus met een Sony hotshoeaansluiting, één ontvangertje met eveneens sony hotshoe (voor mijn Sony-flitser dus) de overige twee met Nikon/Canon aansluiting, deze gebruik ik voor de Youngnuo flitsers.
    Alles werk feilloos in combinatie met m'n Alpha 350. Wanneer ik echter de triggerset gebruik in combinatie met m'n Alpha 850 dan weigeren de flitsers telkens ik in portretstand fotografeer, in horizontale positie weigeren de flitsers gemiddeld 6/10 keer.
    Heeft iemand ervaring of een oplossing voor dit probleem? Eventueel een oplossing via de syncro aansluiting?

Dank vooraf voor elke reactie!

Re: Ishoot Triggerset + Sony Alpha 850

Oorspronkelijk geplaatst door Zippatje Bekijk bericht
    dan weigeren de flitsers telkens ik in portretstand fotografeer, in horizontale positie weigeren de flitsers gemiddeld 6/10 keer.
    slecht contact... PC sync proberen... of contact verbeteren...
    anderzijds zijn er vandaag veel betere triggers op de markt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      slecht contact... PC sync proberen... of contact verbeteren...
      anderzijds zijn er vandaag veel betere triggers op de markt...
      Slecht contact, had ik ook al aan gedacht maar met de opzetflitser rechtstreeks op de camera werkt het perfect. Dezelfde trigger op een ander camera werkt ook feilloos. Ik veronderstel dus dat het contact wel ok moet zijn. Zijn er andere manieren om het contact te verbeteren?

Enne... vie PC sync, hoe moet ik het dan aanpakken? Een sync-kabeltje verbinden met de transmitter van de triggerset, of is dit niet mogelijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zippatje Bekijk bericht

Enne... vie PC sync, hoe moet ik het dan aanpakken? Een sync-kabeltje verbinden met de transmitter van de triggerset, of is dit niet mogelijk?
        precies... pc sync kabeltje gebruiken... die trigger met camera verbindt maar dat is zowiezo behelpen...

de RF602 en de phottix strato hebben ook een sony versie... die zijn een pak beter als die ishoot prullen... de PT-04 triggers zijn gedateerd en waren niet volledig betrouwbaar.
        vandaag is een RF602, Phottix strato of cactus V5 (wel een beetje lomp) de betere keuze...
        Last edited by d_oracle; 6 november 2011, 15:34.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
        X