Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-700 of SB-900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB-700 of SB-900

ik had de vraag eerts in een topic over de SB-400 vs de SB-700 staan, maar daar hoort ie eigenlijk ni thuis....

Vandaar, hier mijn vraagje.

Om op mijn D90 een goeie flits te zetten ben ik ook opzoek naar een andere (evt tweedehandse) flits.
    Op dit moment heb ik nog een Metz 36 AF. Maar die kan behalve flitsen ook ni veel (er is nix in te stellen op de flits). Denk dat die te vergelijken is met de SB400 ofzo, alleen staat die Metz iets hoger op de camera

Nu was ik de afgelopen dagen op internet aan het zoeken geweest en ik ben enkele fotozaken afgegaan om even wat meer info in te winnen over de SB-700 en de SB-900.

In geen enkele fotozaak konden ze me het prijsverschil van +/-100€ verklaren waarom dat de 900 duurder was en ze raadden me allemaal de SB-700 aan.
    De enige voordelen waren volgens de verkopers dat de 900 een iets hoger richtgetal heeft (1/2 stop meer lichtopbrengst) en je kan meer groepen aansturen (maar dat gebruik ik niet).

De verkopers raadden me zonder twijfel de 700 aan, om dan 100€ in mn portefuille te houden.

ik weet dat de meesten hier een voorkeur hebben voor de SB-900 maar kan iemand me uitleggen waarom hij dan echt zoveel beter is.

Zijn er personen die de SB-700 en de SB-900 alletwee hebben en gebruiken en me even hun ervaringen kunnen plaatsen???

ik weet dat er nog topics over deze flitsen gaan, maar ik had hier graag enkele duidelijke antwoorden op.
    Alvaste bedankt!
    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Re: Nikon SB-700 of SB-900

Beste Tiesto,

Ik heb onlangs zelf voor de keuze gestaan en heb beslist om de SB900 aan te schaffen.

Voor mij gaf het volgende de doorslag:

1. Hoger richtgetal
    2. De SB900 heeft oa een sync poort. (indien je eventueel de flash off-camera wil gebruiken
    3. De SB900 heeft een zoom tot 200mm, de SB700 tot 105mm

Btw in het forum aangeboden staat een tweedehandse SB900 te koop (als hij nog niet weg is)

Greetz...

Comment

Zelf heb ik een SB-900 in gebruik samen met Sanyo Eneloop batterijen en krijg regelmatig te maken met overhitting en dat kan soms storend zijn als je een belangrijk moment wil vastleggen. Handig is wel de draadloze besturing. Succes.
      Nikon D600 + Nikon D90 + Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VRII - Sigma 24-70 1:2.8 IF EX HSM - Nikon -18-105mm VR + 55-200 mm VR - 50mm f1.4 Sigma 10-20mm F4-5.6 EX -SB900 Speedlight - YN560II Flash Speedlite - Manfrotto 055 XDB/804 RC2

Comment

@ Geenschris:
        De 700 is toch ook draadloos aan te sturen door de flits van het fototoestel? Of is dat een andere manier?
        Zoom is idd ook groter, net als richtgetal, maar de vraag is of het 100€ extra waard is?
        Dadelijk eens kijken in het te koop topic, thanks.

@Magicpe:
        op youtube een filmpje gevonden van n SB700 en SB 900 die getest werden op over verhitting en dan vond ik dat de 900 best snel over verhit geraakte. De 700 kan enkele fotos meer maken voor ie in de beveiliging springt.

heren alvast bedankt, ik wacht nog enkele antwoorden af en dan mss toch maar eens de knoop doorhakken.

groeten,
        Tom
        Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

er komt binnenkort vervanging van de SB-900 (of daar zijn toch heel veel rumors over), ik heb zelf de SB-700 gekozen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
            @ Geenschris:
            De 700 is toch ook draadloos aan te sturen door de flits van het fototoestel? Of is dat een andere manier?
            Zoom is idd ook groter, net als richtgetal, maar de vraag is of het 100€ extra waard is?
            Dadelijk eens kijken in het te koop topic, thanks.
            Ja dat is zo maar je kan er bijvoorbeeld ook andere flitsen die deze mogelijkheid niet hebben mee aansturen en je kan natuurlijk ook atlijd draadloze triggers gebruiken ofzo

Comment

ik zat een paar maand geleden ook voor die keuze. eerlijk gezegd vind ik het prijsverschil tussen de twee zo klein dat ik geen enkele reden zie om de sb-700 boven de sb-900 te kiezen. als je de 700 pakt zal je dan waarschijnlijk na een paar shoots toch naar die fabelachtige sb-900 willen gaan .
              maw, ga voor de sb-900 . ik heb er in ieder geval nog nooit spijt van gehad.
              nikon d7000 met sigma 17-50 f2.8
              kijk eens naar die flickr daar!

Comment

Geenschris:
                Ik heb hier een setje draadloze triggers liggen, maar gebruik ze eigenlijk heel weinig...
                Andere flitsen aansturen zonder de triggers is dan weer leuk als k s een trigger te weinig zou hebben, als k t nog s zou gebruiken... Mss vaker in de toekomst...

@Dewey:
                Prijsverschil klein?? Bij de zaken die ik binnen geweest ben was het tussen de 100 en de 125 euro verschil...
                125€ is maar iets minder dan de helft van wat een SB-700 kost. Ni nix lijkt me...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                  er komt binnenkort vervanging van de SB-900 (of daar zijn toch heel veel rumors over), ik heb zelf de SB-700 gekozen.
                  Mss nog ff wachten tot de opvolger uit is? Of zou die n pak duurder zijn dan de huidige 900???

Comment

Ik lees overal dat de SB900 te warm word, dus zal er wel iets van waar zijn maar tot hiertoe heb ik het nog nooit gehad.
                    Niet als invulflits bij reportage's en niet op een staander bij shoots.
                    Ik vind het een topflits en zou ze zo terug kopen
                    D800 en een goed glasservies

Comment

Geenschris:
                      Ik heb hier een setje draadloze triggers liggen, maar gebruik ze eigenlijk heel weinig...
                      Andere flitsen aansturen zonder de triggers is dan weer leuk als k s een trigger te weinig zou hebben, als k t nog s zou gebruiken... Mss vaker in de toekomst...

@Dewey:
                      Prijsverschil klein?? Bij de zaken die ik binnen geweest ben was het tussen de 100 en de 125 euro verschil...
                      125€ is maar iets minder dan de helft van wat een SB-700 kost. Ni nix lijkt me...
                      dat kleine prijsverschil was relatief bedoeld (bij fotorubens trouwens maar 70€!). voor die 70 euro extra krijg je heel wat meer (samen met het feit dat je weet dat je het beste in huis hebt ). ik vind het dan slimmer van 1 maand langer geen flits te hebben en daarna een sb-900 ipv sb-700 te hebben.
                      maar misschien is mijn zicht op waarde wat vertroebeld door steeds kwijlend naar duur fotomateriaal te gapen, haha!
                      nikon d7000 met sigma 17-50 f2.8
                      kijk eens naar die flickr daar!

Comment

Mss nog ff wachten tot de opvolger uit is? Of zou die n pak duurder zijn dan de huidige 900???
                        Nee ik denk niet dat die veel duurder gaat worden, ze willen gewoon de SB-900 weg omdat die een slechte naam heeft gekregen door al de problemen met oververhitting.

Comment

een van de komende dagen de knoop dan toch maar eens doorhakken... Maar er echt uit ben ik nog ni.
                          Volgens mij zijn het beiden erg goeie flitsen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                            Nee ik denk niet dat die veel duurder gaat worden, ze willen gewoon de SB-900 weg omdat die een slechte naam heeft gekregen door al de problemen met oververhitting.
                            denk thans nog altijd dat de SB-900 de beste flits van de reeks is hoor...

Denk dat ieder model wel iets heeft , en moet zeggen dat ik , op 1 keer na , nooit last heb gehad van overhitting ?
                            Alles is dus relatief...

kan alleen maar zeggen dat ik tevreden ben over mijn SB-900...
                            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Zijn de verschillen tss SB800 en SB900 groot??
                              SB900 zou minder licht opbrengen?

K kan nu n 2de handse 800 kopen voor n mooi prijsje?

Comment

Working...
                              X