Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Datacolor Spyder 3, welke van de 3?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Datacolor Spyder 3, welke van de 3?

Ik ben aan het denken aan een Datacolor Spyder 3 te kopen, maar ik weet niet zo goed welke ik moet kopen, de Express, Pro of de Elite? Ik wil het toestel gebruiken om mijn laptopscherm en een eventuele toekomstige IPS-monitor te calibreren. Ik print ook regelmatig mijn foto's, maar nooit zelf, altijd via printcentrales.

Als ik het juist heb, moet je dit toestel dus maar 1 keer gebruiken? Is er geen vriendelijke bd'er die mij zijn Datacolor (of ander calibratietoestel) wilt lenen om mijn scherm mee te calibreren? Ik wil daar gerust een kleine vergoeding voor geven
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Re: Datacolor Spyder 3, welke van de 3?

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
    Ik ben aan het denken aan een Datacolor Spyder 3 te kopen, maar ik weet niet zo goed welke ik moet kopen, de Express, Pro of de Elite? Ik wil het toestel gebruiken om mijn laptopscherm en een eventuele toekomstige IPS-monitor te calibreren. Ik print ook regelmatig mijn foto's, maar nooit zelf, altijd via printcentrales.

Als ik het juist heb, moet je dit toestel dus maar 1 keer gebruiken? Is er geen vriendelijke bd'er die mij zijn Datacolor (of ander calibratietoestel) wilt lenen om mijn scherm mee te calibreren? Ik wil daar gerust een kleine vergoeding voor geven

Aangezien het hier over een combinatie gaat van hard en software is uitlenen geen optie want zonder de software werkt het niet en de software staat op naam geregistreerd. Maar der staat wel een Eye One display 2 te koop in aangeboden , voor relatief weinig geld heb je dan je eigen tool met software.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt, dat is jammer... Ik denk er dan eerder aan om een Spyder 3 te kopen, die zijn goedkoper/net iets duurder als 2dehands
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Voor algemene schermcalibratie is de Spyder 3 Express voldoende. Voor een optimale calibratie moet je wel regelmatig de monitor hercalibreren, het is dus geen éénmalig aktie die je moet uitvoeren.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Maar der staat wel een Eye One display 2 te koop in aangeboden , voor relatief weinig geld heb je dan je eigen tool met software.
          Ik meen dat die calibrator niet meer wordt ondersteunt, in dat geval zouden drivers voor de meest recente operating systems een probleem kunnen vormen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
            Ik meen dat die calibrator niet meer wordt ondersteunt, in dat geval zouden drivers voor de meest recente operating systems een probleem kunnen vormen.
            Nee hoor ik heb er de laatste drivers en sofware bijgedaan via een download van het Internet ! Is trouwens ook nog te koop voor 179 euro bij een bekende Belgische winkelketen:

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

MVG, Jeff C.
            Last edited by Digipics357; 31 oktober 2011, 08:34.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Nee hoor ik heb er de laatste drivers en sofware bijgedaan via een download van het Internet ! Is trouwens ook nog te koop voor 179 euro bij een bekende Belgische winkelketen:

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

MVG, Jeff C.
              Dit is de support site van de producent:
              Browse X-Rite products and solutions to improve your color measurement and management . From hardware to software; spectrophotometers to densitometers, we have a solution to improve your color.

Voor zover ik kan zien staat daar geen Win7 driver bij voor de Display 2.
              Graag verneem ik van u waar die wel te vinden is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                Dit is de support site van de producent:
                Browse X-Rite products and solutions to improve your color measurement and management . From hardware to software; spectrophotometers to densitometers, we have a solution to improve your color.

Voor zover ik kan zien staat daar geen Win7 driver bij voor de Display 2.
                Graag verneem ik van u waar die wel te vinden is.

Hij heeft zonder problemen een jaar gefunctioneerd onder win 7 64 bit. De software is i1match en deze werkt onder win7 : "i1Match - version 3.6.2 - 32 and 64 bit"

MVG, jeff c.

Comment

Bedankt

Comment

Working...
                  X