Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaat om camera in vast te klikken quick release ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Plaat om camera in vast te klikken quick release ?

Heb het statief die bij Zoom.nl zat en ik vroeg me af of ik zo'n quick release plate daarop kan zetten, past dit op elk statief eigenlijk?

Zijn daar veel soorten en prijzen in en kun je dit pakweg vinden in Mediamarkt of beter online bestellen? Hoeveel zou zoiets kosten ongeveer?

Is voor een 5DMKII.

Re: Plaat om camera in vast te klikken quick release ?

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Heb het statief die bij Zoom.nl zat en ik vroeg me af of ik zo'n quick release plate daarop kan zetten, past dit op elk statief eigenlijk?

Zijn daar veel soorten en prijzen in en kun je dit pakweg vinden in Mediamarkt of beter online bestellen? Hoeveel zou zoiets kosten ongeveer?

Is voor een 5DMKII.
    Als er al een kop op dit statief zit, en je kunt het eraf draaien, dan kun je er zonder problemen een andere kop met quick release plate opzetten. De schroefdraad van het statief is in maximaal 2 afmetingen aanwezig, dus daar kun je niet echt veel problemen mee krijgen.
    Verder zal de keuze bij Mediamarkt heel klein zijn en kun je hiervoor beter uitwijken naar de online shops, daar heb je gigantisch veel opties, en ook gigantisch veel uiteenlopende prijzen. Alles zal afhankelijk zijn wat je met het statief wil doen en wat het maximale gewicht zal zijn van de camera/objectief combi die je erop gaat zetten...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Merknaam statief/balhoofd opzoeken, type opzoeken statief/balhoofd->dit in google typen en dan vind je wel antwoord op je vraag.

Wie kan er nu een antwoord geven op een vraag over een onbekend statief
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bekijk hier het overzicht van onze Hama Tripods; bij Cameranu altijd scherp geprijsd en snel geleverd!

oeps had hem nog niet goed bekeken, er staat reeds ééntje op in kurk met waterpas
        Last edited by CanonYouCan; 27 oktober 2011, 20:18.

Comment

mijn statief is 30j oud, en heb bij Konijn een snelkoppeling gekocht van Manfrotto die er perfect op past.
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

Comment

Maar niet elke snelkoppeling past op elk statief zeker?
            Zou er een andere passen op mijn statief bvb?
            Want is een stukje met kurk die je dus aan je camera onderaan moet laten, weet niet of dit normaal zo is.

Comment

Van de site van Cameranu:
              Kenmerken
              - Voor foto en video
              - 3-wegkop met snelkoppeling (kurk)
              - De middenzuil is geheel uit te nemen; kan als een volwaardig statiefbeen (min. 44 cm, max. 164 cm) worden toegepast
              - Grote snelklemmen voor het fixeren van de statiefpoten in de lengte
              - Inclusief waterpas op de statiefbasis en snelwisselkoppeling voor exacte instelling
              - Rubberen voeten en uitschuifbare stalen punten voor een absoluut goede stand
              - Buisdikte: 25 mm
              - Te belasten tot: 4 kg
              - Gewicht: 1.6 kg
              - Inclusief zwarte statieftas

Het stukje kurk is het contactvlak, dient om geen beschadiging aan de camera te krijgen.
              Mogelijk kan je hier evengoed nog een snelkoppeling opzetten, maar dat lijkt me verspilling
              Ik gebruik ook een Manfrotto, de bases en de koppelingsplaten zijn ook los verkrijgbaar.
              Zo kan je meerdere camera's van een koppelingsplaat voorzien en één basis op het statief hebben.
              De snelkoppeling dient wel aangepast te zijn aan de camera.

Comment

Maar niet elke snelkoppeling past op elk statief zeker?
                Zou er een andere passen op mijn statief bvb?
                Want is een stukje met kurk die je dus aan je camera onderaan moet laten, weet niet of dit normaal zo is.
                ik heb mijn statiefkop meegenomen naar Konijn. zo kan je samen met de verkoper een oplossing zoeken nietwaar. Dat is mijn inziens het makkelijkste.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

Comment

http://www.cameranu.nl/nl/Statieven-...1_1065_199154/
                  oeps had hem nog niet goed bekeken, er staat reeds ééntje op in kurk met waterpas
                  Ga je op zo'n prullestatiefje van 59 Euro een 5D2 zetten ? Veel succes .
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
                  X