Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

softbox continu licht + flits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• softbox continu licht + flits

hey!
    ik ben op zoek naar goedkope en degelijke softboxen die ik kan gebruiken met continu licht en flitslicht. Lampen moeten wel mee inbegrepen zijn.
    kan iemand mij hier iets aanraden?

Re: softbox continu licht + flits

Welke lampen moeten inbegrepen zijn? Flits- of continulampen?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

toevallig laatst een mooi setje gekocht.
      Werken goed. Hebben ingebouwd continuelicht en flitslicht.
      Inclusief 2x statief, 2x 150W lampen en 2 softboxen van 70x50.

Compact Studio Kit SSK-2150F

Niet te duur (180 euro of iets in die richting)
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

@ WIllemC: kan je me zeggen wat en waar je het gekocht hebt?
        150w is dit wel voldoende?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
          @ WIllemC: kan je me zeggen wat en waar je het gekocht hebt?
          150w is dit wel voldoende?
          voldoende voor wat? ik kom meestal met 70W of minder toe...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bestel deze op www.benel.nl
            Je kunt dan zelf kiezen bij welke fotozaak je het laat afleveren.
            Op deze website heb je het een en ander staan qua modellen (lichter / zwaarder etc).

Met 150W zou je maximaal 2 personen full body kunnen verlichten is mij verteld.
            Tot nu toe bevalt hij erg goed (heb wat test-shots gemaakt).
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

het zou voor portretten te fotograferen dienen. ik heb al zwarte achtergrond en wil dit met mooi licht combineren. Licht van buiten is niet haalbaar bij mij daarom softboxen met continu licht, maar zou deze op termijn als ik meer leer ook als flitser willen kunnen gebruiken.
              Die lampen van continu licht, kunt ge er ook zelf spaarlampen indraaien? dat is op cursus zo gedaan :-)

Comment

het zou voor portretten te fotograferen dienen. ik heb al zwarte achtergrond en wil dit met mooi licht combineren. Licht van buiten is niet haalbaar bij mij daarom softboxen met continu licht, maar zou deze op termijn als ik meer leer ook als flitser willen kunnen gebruiken.
                Die lampen van continu licht, kunt ge er ook zelf spaarlampen indraaien? dat is op cursus zo gedaan :-)
                begin maar direct met flitsen zou ik zo zeggen want met het continu-licht zal je vermoedelijk niet toekomen om je modellen degelijk belicht en scherp op de foto te krijgen tenzij je een hele stille modellen hebt en een hele stille hand
                Website: http://www.svisimaging.be

Comment

De lampen die ik aangaf, hebben een continuelicht in het midden zitten die je aan / uit kan zetten.
                  Verder een flitsring eromheen.

De continuelichten zijn heel gemakkelijk te vervangen en zouden ook niet duur zijn. Echter zijn het geen spaarlampen of dergelijke. Deze lampen zijn de continuelicht lampen

Maar inderdaad beter direct flitsen. Dergelijk continuelicht is om te kijken hoe het licht gaat vallen.

Comment

Ik las net in de shoot een artikel waarin toch stond dat je studioflitser van 1000 a 2000 w nodig hebt vr goed resultaat. Dit had ik in cursus ook gehoord. Kent er iemand een set die bij prijs is en kwaliteit? Denk er wel aan ben een beginner, dus beginnersset ma wel met softbox bij

Comment

1000 à 1500 watt???
                      dan bedoelt hij zeker continu licht.

Met 2 * 150 watt op 1/4 vermogen heb ik genoeg om een model volledig uit te lichten. Hangt ook af welk soort softbox je gebruikt: die neemt meer dan de helft van het vermogen op.
                      Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Inderdaad, denk dat je verschillende dingen door elkaar haalt.
                        2x 150watt studioflisers zijn genoeg om 2 personen volledig uit te lichten.

Voor grotere groepen heb je meer wattage nodig.

Comment

ik doe zelfs kleine groepjes in studio met reportage flitskes, 70 watt ongeveer elk en zo 2 stuks als front
                          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Die gekrulde lampen die je ziet in continulampen zijn geen spaarlampen maar speciale daglichtlampen.

Als je een cursus volgt wacht dan nog even tot ze met studioflitsers beginnen werken, dan pas ga je weten wat je wil bereiken en wat je daarvoor nodig hebt.
                            Continulicht wordt enkel gebruikt in het eerste deel, daarna schakelt men over op flitser.

Het is niet nodig alle dingen zelf te kopen die men in de school gebruikt. In een school laat met je met vele dingen kennismaken zodat je op het einde zelf kan beslissen wat je wil en welk materiaal je nodig hebt voor jou stijl van fotografie
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              Het is niet nodig alle dingen zelf te kopen die men in de school gebruikt. In een school laat met je met vele dingen kennismaken zodat je op het einde zelf kan beslissen wat je wil en welk materiaal je nodig hebt voor jou stijl van fotografie
                              Erps-Kwerps, volg je een CVO-opleiding? Een heel goede tip! Zonder TS hierbij te 'viseren', maar het moet me toch even van het hart. Ik verschiet daar toch van dat zoveel mensen zich de dag van vandaag direct zonder veel kennis van zaken al een studioset gaan aanschaffen. Veel crisis merk ik dan toch niet

On-topic. Ik ben zelf 'goedkoop' gestart a la strobist. Met 1 flitser en een pluke kun je al heel veel doen. Kijk eens in de sticky van het 'strobist'onderdeel. Verfijnen dat kun je pas later als je alles onder de knie hebt, vind ik. Wat heeft het zin vanalles en nog wat aan te kopen als je eigenlijk niet goed weet wat je wil doen. Als je een basisstudioset koopt, dan zul je al snel zien dat je eigenlijk ook nog andere diffusers wil enz.

Succes alvast !
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                              X