Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Class 6 kaartje snel genoeg voor video-opname (550D)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Class 6 kaartje snel genoeg voor video-opname (550D)

Simpele vraag, is een SD-kaartje van class 6 (6mb/s) snel genoeg om Full HD video mee te shooten met de 550D?

Re: Class 6 kaartje snel genoeg voor video-opname (550D)

Nee, bij mij toch niet. Had eerst een class 6 kaartje, maar toen stopte ie onder sommige omstandigheden met filmen na enkele seconden. Kaartje van klasse 10 gekocht, nooit geen problemen meer mee gehad. klasse 6 is nu reserve en backup geheugen

Mijn kaartje
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

Comment

De class is niet van (groot) belang, de doorzet in MB/sec wel. En die laatste ligt, om het niet te makkelijk te maken,
      niet vast bij een bepaalde class. Zo heeft SanDisk in Class 6 zowel 20 als 30MB/sec kaartjes. Het kopen van een
      kaartje van een gereputeerd merk kan ook helpen, vermoedelijk halen een aantal kaartjes hun specs niet.
      Dat zou ook kunnen gelden voor kaatjes die aan een onwaarschijnlijke prijs worden aangeboden, naar verluidt
      is er namaak op de markt.

Comment

Ik gebruik voor foto en video SanDisk Extreme Pro SDHC Card - 8GB,
        Deze hebben een verwerkingssnelheid van 45Mb/sec. Ik heb er 2 dus dan zit ik altijd goed.
        Gr.

Comment

Ik dacht gelezen te hebben dat de 550D 19Mb's schrijft bij video.

Daarbij heb ik mij de 16gb 30mb's SanDisk Extreme gekocht geen problemen !
          bij mijn 15mb's kaartje ging hij bij felle filmpjes soms in buffer.
          Canon 7D, 70-300 is usm 4-5.6 - Sigma 17-50 2.8 - canon 50 1.8II - EX430II
          Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Gorrilapod
          wishlist: 70-200 2.8

Comment

Mijn ervaring (met een 60D) is dat 20MB/sec voldoet (ook een SanDisk Extreme).
            Dat is dan in overeenstemming met de (veronderstelde) 19MB/sec bij een 550D.

Comment

Working...
            X