Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draagriem met stalen versterking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• draagriem met stalen versterking

beste fotovrienden,
    Na voorval bij een vriend ben ik wat ongerust geworden.
    Tijdens een citytrip heeft een gauwdief de draagriem doorgeknipt en de camera "ge-camerajackt".
    Bestaan er gewone draagriemen (zoals deze meegeleverd met de camera) waarin een staalkabel verwerkt is ?
    Ik hou niet van die straps die onderaan met de statiefschroef vastzitten.
    Indien iemand hier meer over weet, misschien ook de (internet)winkel vermelden.
    alvast heel erg bedankt.
    Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

Re: draagriem met stalen versterking

Klik. Verkopen ze ook in de A.S. Adventure
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

+1. En nog comfortabel ook
      Canon 7D, 1000D, G9, S95, Lumix DMC-FT1, Speedlite 580EX I & II, Benro C2691TB1
      EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
      EF 50mm f/1.4 USM, EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Comment

Lijkt me wel iets, maar kunnen die metalen sluitingen tegen een ferme ruk, want zoniet is dat gewoon het probleem verleggen;
        Canon EOS 5D MIV
        https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
          Lijkt me wel iets, maar kunnen die metalen sluitingen tegen een ferme ruk, want zoniet is dat gewoon het probleem verleggen;
          Het zijn kleine sluitingen en ik was ook eerst sceptisch daar tegenover maar na 2 jaar zijn ze nog steeds goed. Nergens op het internet is er iets te vinden over vallende camera's met deze strap dus lijkt hij mij veilig genoeg
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Heb twee exemplaren.
            Eerste is inmiddels 4 jaar oud en redelijk utilitair en grof opgevat.
            De recente is 8 wkn oud en veel subtieler en fijner afgewerkt; zo kan het slot vergrendeld worden.
            Beide beschikken over twee neopreenhoesjes om krassen op de body's te voorkomen.
            Ze zijn zeer degelijk afgewerkt en blijken onverwoestbaar; Producent Pacsafe heeft immers een hele reputatie hoog te houden...
            EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Comment

SNIPER-STRAP "THE PRO" - Steel & Bear -
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philv Bekijk bericht
                Heb twee exemplaren.
                Beide beschikken over twee neopreenhoesjes om krassen op de body's te voorkomen.
                Blijven deze hoesjes goed over de metalen onderdeeltjes zitten bij gebruik?
                Blijkbaar niets dan lof over deze pacsafe-draagriem te vinden, of is er iemand die hem niet zo goed vind.
                Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  +1
                  alleen zegt de TS:

...
                  ...
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

@ Gwen: op de recentste versie is de diameter vd uiteindes vd hoesjes kleiner waardoor de metalen onderdelen nooit vanzelf in contact kunnen komen met de camera.
                    Bij de eerste versie heb ik de uiteindes echter zelf moeten vernauwen met naald en draad....

Comment

"Sunsniper" is er ook nog, met een gemakkelijker draagsysteem op de heup ipv de borst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiradentes Bekijk bericht
                        "Sunsniper" is er ook nog, met een gemakkelijker draagsysteem op de heup ipv de borst.
                        Da's hierboven al verschillende keren vernoemd, hoor.
                        Maar nogmaals: de TS schrijft:

...
                        ...
                        En laat dat nou het aansluitingspunt van de Sunsniper zijn.
                        (Ben trouwens vandaag nog met mijn Sunsniper+extra beveiliging op pad geweest, met mijn zwaarste combo - 7D + 100-400mm L)
                        Last edited by LesC; 11 november 2011, 18:13.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                        X