Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit een goede keuze?

    Hallo ik heb hier eens zitten zoekn naar een goede statief en mijn oog is op deze gevallen, ik ben in bezit van een nikon D90 en mijn zwaarste lens is mijn 70-300mm vr, + volgende maand ga ik om de sigma 150mm 2.8 os.
    ik zou mij deze http://shop.fotorubens.be/manfrotto-...o-tripod-black zaterdag gaan halen.
    Iemand ervaring met dit statief en is die ook heel goed geschikt voor macro graffie,

    vriendelijke grts S.

    Sorry, ik heb deze forum juist gevonden http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ro-387602.html
    maar alle commetaar zijn nog welkom hoor :-)
    Last edited by shooter1970; 13 oktober 2011, 17:02.

  • #2
    Re: Is dit een goede keuze?

    Zoals ik in het andere topic al zei: ben erg tevreden over het Manfrotto 055XPROB Pro statief.
    Gebruik het samen met het Manfrotto 327RC2 Joystick Balhoofd, vind ik zeer handig.
    Ik zet op deze combinatie, regelmatig een Sigma 180mm. macrolens, alleen de lens weegt 965gram.
    Ook combinaties met balg, diverse objectieven, tussenringen, voorzetlenzen, en andere, geen probleem.
    Het voldoet uitstekend voor macrowerk, eventueel aangevuld met een macroslede.
    Je kan heel dicht bij de grond komen.
    Het gewicht van het statief valt best mee, neem het geregeld mee, de vrije natuur in.



    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

    Comment


    • #3
      Re: Is dit een goede keuze?

      Ja is een goede keuze.

      Ben enkele maanden geleden met zelfde combinatie (D90 + 70-300) naar een winkel gegaan om een aantal statieven te testen.. alle goedkopere statieven die in theorie ook moesten gaan voldeden echt niet, camera stond er op te trillen (had eerst op internet gezocht of er iets tussen 100 en 150 euro zou voldoen- niet dus).
      Deze Manfrotto lag iets boven mijn budget maar was echt wel het minimum dat je moet uitgeven om dat gewicht aan te kunnen. En zelfs dan als je op 300mm werkt moet je mirror lockup gebruiken of het is nog niet volledig scherp.. Niet dat ik vaak 300mm nodig heb maar is wel goed om te weten dat het gaat.. en nog 100 euro extra (of meer) uitgeven lag echt boven mijn budget..
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: Is dit een goede keuze?

        Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
        Ja is een goede keuze.

        Ben enkele maanden geleden met zelfde combinatie (D90 + 70-300) naar een winkel gegaan om een aantal statieven te testen.. alle goedkopere statieven die in theorie ook moesten gaan voldeden echt niet, camera stond er op te trillen (had eerst op internet gezocht of er iets tussen 100 en 150 euro zou voldoen- niet dus).
        Deze Manfrotto lag iets boven mijn budget maar was echt wel het minimum dat je moet uitgeven om dat gewicht aan te kunnen. En zelfs dan als je op 300mm werkt moet je mirror lockup gebruiken of het is nog niet volledig scherp.. Niet dat ik vaak 300mm nodig heb maar is wel goed om te weten dat het gaat.. en nog 100 euro extra (of meer) uitgeven lag echt boven mijn budget..
        dank je, wat is mirror lockup?
        Grts S.

        Comment


        • #5
          Re: Is dit een goede keuze?

          Hoi Schooter,

          Het wil lukken dat ik vorige week zo een statief gekocht heb bij Foto Rubens Wilrijk.
          Ik heb ook een D90 met 18-105 en 70-300. Ik heb deze al een paar keer gebruikt. Gisteren nog om de volle maan te fotograferen. Ben hier heel tevreden over.
          Ik heb een 804RC2 kop erbij genomen om dat dit blijkbaar preciezer werkt dan een balhoofd. Een balhoofd werkt sneller maar niet zo precies, werd mij verteld. Eerlijk gezegd weet ik het niet, aangezien ik hiervoor nog nooit met een statief gewerkt had.
          Ik weet wel dat het serieus wennen en proberen is. Ik denk dan altijd, mijn camera en lens staan nu goed. Ik draai de laatste vijs aan en ineens staat die niet 100% goed meer. Dat is frustrerend. Het werkt dus inderdaad trager, maar preciezer??????
          Van beweging met dit statief heb ik geen last.
          Ik heb hem al meermaals getest op kaseistenen met een sluitertijd van 3 à 4 seconden en geen enkele beweging. Ik gebruik hier niet de zelfontspanner of een afstandsbediening voor. Gewoon afdrukken en dit zonder problemen tot hiertoe.

          Veel plezier met u keuze.

          Grtjs

          Andy
          Nikon D90 - Batterygrip MB-D80 - Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR - Nikkor AF-S 70-300mm f/4,5-5,6 G IF-ED VR - Nikkor AF-S 50mm f/1,8G - Nikon SB-900 Speedlight - Lowepro Flipside 400AW - Manfrotto 055XPROB - Manfrotto 804RC2 - BlackRapid RS-5

          Comment


          • #6
            Re: Is dit een goede keuze?

            Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
            ... wat is mirror lockup?
            Grts S.
            Als je mij toestaat, kom ik even terug op je vraag.
            Even een kort antwoord.

            Wanneer de spiegel opklapt, krijgt de camera een 'klap',
            bij korte sluitertijd is dit onbelangrijk.
            Bij langere sluitertijden ( zoals bij macro), treedt er makkelijk beweging onscherpte op, veroorzaakt door de trillingen van de klap.
            Mirror Lock Up, zorgt ervoor dat de spiegel eerst opklapt, en dat pas na een paar seconden, als de trilling uitgewerkt is, daadwerkelijke de foto gemaakt wordt.
            Tenminste bij de D90, welke topic starter gebruikt, is dit zo, als ik het goed heb.
            Bij de D7000 zet je eerst de spiegel open, deze blijft open, tot er wordt afgedrukt.
            Je kan zolang wachten, als je nodig acht.

            Persoonlijk vind ik Mirror Lock Up, heel handig bij macro opnames van op statief, waarbij lange sluitertijd worden gehanteerd.
            Nikon D7000, en wat glas.
            http://blog.seniorennet.be/pacha/

            Comment

            Working...
            X