Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief voor macro.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief voor macro.

    Hallo ik ben op zoek naar een goed en stevig statief voor vooral macro gebruik.
    Het gewicht speelt geen rol. Ik zou wel makkelijk laag aan de grond moeten kunnen maar als ik de middenzuil kan omdraaien is't goed..
    De benbo classic 2 leek me interessant maar de commentaren zijn wat minder..

    Het gewicht van de camera met grip en macro lens(1kg) is 2.2kg.

    Het budget is +-300-350€
    Als kop had ik de manfrotto 324RC2 joystick (100€, 3.5kg draaggewicht) of 327RC2 joystick (159€, 5.5kg) in gedachten.
    Is 3.5kg draaggewicht genoeg of toch beter voor de 327rc2 gaan?

    Voor het statief blijft er dus +- 150-200€ over.

    Welke statieven in deze klasse worden veel gebruikt en zijn echte aanraders..

    Groeten,
    Manuel
    Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

  • #2
    Re: Statief voor macro.

    Voor macro vind ik de genoemde balhoofden niet zo geschikt, niet nauwkeuig genoeg te verstellen en ook niet zo stabiel.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Statief voor macro.

      Koop het Manfrotto 327RC2 Joystick Balhoofd, het kost wat meer, maar heeft meer draagvermogen.
      Ik gebruik het samen met het Manfrotto 055XPro-B statief, kostte begin dit jaar 174 euro.
      Voldoet voor macrowerk, eventueel aangevuld met een macroslede.
      Je kan heel dicht bij de grond komen.
      Ben tevreden over dit materiaal, neem het soms mee wanneer ik in de vrije natuur, ga fotograferen, vooral macro/close-up.
      Het gewicht valt best mee.
      Om mee te nemen is de Manfrotto Statieftas MBag 80N, erg handig, ongeveer 40 euro.



      Nikon D7000, en wat glas.
      http://blog.seniorennet.be/pacha/

      Comment


      • #4
        Re: Statief voor macro.

        Gebruik dezelfde samenstelling als Pacha tot grote tevredenheid.
        Solide en praktisch. Een aanrader. Zeker de 327.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Statief voor macro.

          Dit ziet er een goede combi uit, en is precies wat ik zocht!

          Bedankt voor de snelle reacties!

          Groeten,

          Manuel
          Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

          Comment

          Working...
          X