Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief probleemke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief probleemke

    Avond Geachte BDers,

    Laatste tijd wat moeite met mn eeuwig trouwe statief
    Het balhoofd komt altijd maar los ook na het heraandraaien van de friction etc...

    Niet echt handig bij het nemen van fotos...

    Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? herstelling of total loss?
    En voor de herstelling ofzo enige tips waar ik dit zou kunnen laten uitvoeren?

    trouwens het balhoofd is de 468MGRC2 van Manfrotto

    Bedankt

    Mvg,

    Nico
    CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

  • #2
    Re: Statief probleemke

    Moeilijk om op afstand iets concreet te zeggen hé, als je de middenzuil uit je statief haalt zie je drie schroefjes onderaan de plaat waarop het balhoofd gemonteerd wordt, deze schroefjes moet je goed vastzetten tegen het balhoofd aan. Als dat zo is en het komt nog steeds los dan moet je verder op onderzoek uit.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Statief probleemke

      Vraag is of het wel om die bevestiging gaat (inderdaad drie schroefjes aan de onderkant van het statiefplatform; daarnet nog snel een Markins-kop op een Manfrotto-statief gezet). TS spreekt van aandraaien van de frictie(knop).
      Zou dit ver doorgedreven creep zijn van het balhoofd? Hoewel de 486 toch doorgaat voor één van de betere Manfrotto-koppen, voor mijzelf nooit meer een Manfrotto-kop. Sommige van hun statieven zijn uitstekend!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Re: Statief probleemke

        Beste,

        Inderdaad het is moeilijk om vanop afstand iets te zeggen...

        Het is de bol waarmee je dus je camera van links naar rechts boven naar onder kan bewegen.. bij het vastdraaien blijft deze dus los zitten ... resultaat camera blijft niet rechtopstaan zakt rustig weer weg naar beneden.

        Alvast bedankt voor de reacties

        Mvg,

        Nicolas
        CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

        Comment


        • #5
          Re: Statief probleemke

          Het gemak waarmee die bal (het gaat om een balhoofd, meer bepaald deze) in zijn 'kom' beweegt, wordt inderdaad geregeld door de tension-controlknop. Je draait toch wel in de juiste richting? Heeft de kop eerst goed gewerkt en later niet? Anders eens terug naar de winkel stappen, indien mogelijk?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #6
            Re: Statief probleemke

            Oorspronkelijk geplaatst door MKNICO Bekijk bericht
            Beste,

            Inderdaad het is moeilijk om vanop afstand iets te zeggen...

            Het is de bol waarmee je dus je camera van links naar rechts boven naar onder kan bewegen.. bij het vastdraaien blijft deze dus los zitten ... resultaat camera blijft niet rechtopstaan zakt rustig weer weg naar beneden.

            Alvast bedankt voor de reacties

            Mvg,Nicolas
            Ja dan vrees ik ervoor, dat is gewoon versleten lijkt me, bij mijn balhoofd zijn er twee knoppen eentje voor een voorlopige tension en eentje (een grote knop) om de bal definitief vast te zetten.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Statief probleemke

              Ik had vorige week ook een probleem met mijn Manfrotto-statief, ik kon de middenzuil niet meer vastzetten.

              Ik had dit statief aangekocht bij Konijnenberg, maar omdat ik vreesde van het een aantal weken kwijt te zijn (herstellingen worden sowiese eerst opgestuurd naar hun hoofdzetel in Den Ham in Nederland), heb ik contact opgenomen met Hotz in Aartselaar (http://www.hotz.be/). Dit is de importeur van Manfrotto.
              Geen probleem ik mocht afkomen. Ik ben daar vorige week dondervoormiddag naartoe geweest, en ze hebben dit onmiddellijk hersteld. Van service gesproken !!
              Ik weet niet vanwaar je bent, maar misschien toch het overwegen waard.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #8
                Re: Statief probleemke

                Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Ik had vorige week ook een probleem met mijn Manfrotto-statief, ik kon de middenzuil niet meer vastzetten.

                Ik had dit statief aangekocht bij Konijnenberg, maar omdat ik vreesde van het een aantal weken kwijt te zijn (herstellingen worden sowiese eerst opgestuurd naar hun hoofdzetel in Den Ham in Nederland), heb ik contact opgenomen met Hotz in Aartselaar (http://www.hotz.be/). Dit is de importeur van Manfrotto.
                Geen probleem ik mocht afkomen. Ik ben daar vorige week dondervoormiddag naartoe geweest, en ze hebben dit onmiddellijk hersteld. Van service gesproken !!
                Ik weet niet vanwaar je bent, maar misschien toch het overwegen waard.
                Klinkt inderdaad goed... ik zal eens contact opnemen met hen..
                Ben trouwens van Oostende
                CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

                Comment

                Working...
                X