Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB 900 - niet afgaan van de flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB 900 - niet afgaan van de flitser

    Beste

    Bij het gebruiken van mijn flitser, stel ik vast dat hij meermaals (wanneer ik de body van de camera gedraaid heb in portretstand) niet wil flitsen. Draai ik echter mijn camera terug naar de normale houding, dan gaat hij meestal zonder veel problemen af.

    Is dit een gekend probleem? Zou er iets kunnen zijn aan de contacten bij het in portretstand houden van de camera...

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  • #2
    Re: SB 900 - niet afgaan van de flitser

    mss eens kijken of er niet wat speling opzit, dus dat door het draaien je contacten mss elkaar niet meer raken door gebruik / slijtage

    wat je ook kan doen, is van iemand anders een flits lenen en deze op je toestel testen om te zien of het aan de flits of de body/hotshoe ligt
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: SB 900 - niet afgaan van de flitser

      Geen gekend probleem.

      Je hebt de flits toch vastgezet?
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: SB 900 - niet afgaan van de flitser

        @ Paly, ja hoor
        Zal het inderdaad waarschijnlijk het snelst kunnen testen met een andere flitser om uit te sluiten waar het probleem zou kunnen liggen.

        Flitser heb ik nog maar een jaartje en slechts sporadisch gebruikt, zou mij vreemd lijken mocht er nu al iets mee schelen...

        Comment


        • #5
          Re: SB 900 - niet afgaan van de flitser

          Oorspronkelijk geplaatst door ELDD Bekijk bericht

          Flitser heb ik nog maar een jaartje en slechts sporadisch gebruikt, zou mij vreemd lijken mocht er nu al iets mee schelen...
          dus in garantie...
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: SB 900 - niet afgaan van de flitser

            Hoeft natuurlijk helemaal niks met de flits te maken te hebben. Als de flitsschoen op de camera te veel speling heeft kan dit gebeuren.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: SB 900 - niet afgaan van de flitser

              Probeer de flitser in portretstand van de camera eens te ondersteunen om uit te vinden of hij dan nog wel eens dienst wil weigeren. Is dit niet het geval, dan zou de kans groot kunnen zijn dat het hier gaat om speling tussen de hotshoe en de flitser. In portretstand wil zo'n SB900 best wel wat gewicht aan de hotshoe hangen.
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: SB 900 - niet afgaan van de flitser

                in combinatie met welk toestel is dit?
                ik heb overlaatst mijn D700 binnen gedaan wegens ongeveer soortgelijk probleem
                gelukkig heb ik nog een D200 en twee SB-900 flitsen waarmee ik de flits of het toestel kon uitsluiten van de problemen
                bij mij hebben oa het contact van de flitsschoen van het toestel vervangen en nog een paar onderdelen (in garantie)

                Comment


                • #9
                  Re: SB 900 - niet afgaan van de flitser

                  In combinatie met een D80

                  Comment

                  Working...
                  X