Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulde aan de zonnekap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulde aan de zonnekap

    dit weekend heeft de zonnekap van mijn lens zich voor het eerst bewezen en ik wil daarom een algemene dankbetuiging aan de zonnekap doen.
    dit weekend was ik mijn eerste skatecontest aan het fotograferen (waar zo van die plankjes wel eens durven rondvliegen). en op een gegeven moment, BAM! een skateboard aan volle snelheid recht tegen mijn lens en camera gevlogen! gelukkig zat mijn trouwe zonnekap er op als eerste verdedigingslinie. die heeft het projectiel opgevangen en er was geen vuiltje aan de lucht, of op de lens . enkel mijn popup-flash is even open gesprongen, maar die is O.K.
    schrijf al jullie dankbetuigingen of straffe verhalen hier maar neer
    nikon d7000 met sigma 17-50 f2.8
    kijk eens naar die flickr daar!

  • #2
    Re: hulde aan de zonnekap

    Mijn zonnekappen zitten altijd vol met krassen en vegen. Dat is dan ook de enige reden waarom ik ze erop zet
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #3
      Re: hulde aan de zonnekap

      Deze winter eens gaan stappen in de sneeuw. Tja, sneeuw en ijs ...... en daar ging ik Zonnekap heeft de slag opgevangen, was volledig kapot maar niks aan het objectief of de camera
      I love my D500

      Comment


      • #4
        Re: hulde aan de zonnekap

        is zo'n beetje de bumper van je camera hé.

        heb nooit filters opstaan, ALTIJD zonnekap. Beter voor de kwaliteit van je foto's, en veilig.

        Ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

        Comment


        • #5
          Re: hulde aan de zonnekap

          Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
          is zo'n beetje de bumper van je camera hé.

          heb nooit filters opstaan, ALTIJD zonnekap. Beter voor de kwaliteit van je foto's, en veilig.

          Ch.
          Ga mee, heb ook al eens een valpartijtje gehad waar de zonnekap de schok heeft opgevangen.

          Een filter kan NOOIT de beeldkwaliteit verbeteren, een zonnekap BIJNA ALTIJD.

          Heb ondertussen een mooie collectie filters afgeschroefd van tweedehands lenzen.
          Gebruik ze alleen in moeilijke omstandigheden.
          Moet wel zeggen dat je het verschil ziet tussen een B+W en een Cokin of Tiffen.

          Comment


          • #6
            Re: hulde aan de zonnekap

            Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
            Mijn zonnekappen zitten altijd vol met krassen en vegen. Dat is dan ook de enige reden waarom ik ze erop zet
            ik zet ze er vooral op om strooilicht te vermijden waardoor foto's scherper en contrastrijker zijn. Dat het mijn lens beschermt in ruige situaties is mooi meegenomen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: hulde aan de zonnekap

              Ik ben begin juli van een trap gedonderd. 't Was donker in die gang, ik dacht dat er een platformpje was voor de trap begon, maar die begon dus onmiddellijk na de deur. Klop, gans de trap af. Scheenbeen en kuitbeen gebroken, schouder om zeep. Feestje.
              Had m'n camera (5D+grip) met zo'n handstrap in mijn hand, dus die vloog even lekker keihard tegen de muur waar ik tegen viel. Resultaat: krassen op de zonnekap van mijn 24-105L, maar niks aan de lens zelf of aan de body. Wat trouwens het eerste was wat ik controleerde, voor ik door had dat er iets serieus mis was met het been dat onder mij lag...

              Comment


              • #8
                Re: hulde aan de zonnekap

                Oorspronkelijk geplaatst door dewey Bekijk bericht
                en op een gegeven moment, BAM! een skateboard aan volle snelheid recht tegen mijn lens en camera gevlogen!
                Een Nikon? Hopelijk is het skateboard niet kapot
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: hulde aan de zonnekap

                  Een tijdje geleden was ik op stap in Luik. S' middags gaan we ergens binnen om een hapje te. Ik draag mijn nikon D700 aan een Black Rapid strap, zo eentje met een extra draagtasje waar een behoorlijk sterke magneetsluiting aan zit. Ik leg mijn camera op de vensterbank, de BR strap slingert naar beneden klikt magnetisch tegen een metalen tafelpoot en trekt de camera van de vensterbank. Gelukkig heeft de zonnekap hier ook de val gebroken. Aan mijn camera was geen zichtbare schade, de zonnekap staat sinsdien wel los. (éen van de tandjes is afgebroken) Het spreekwoordelijke geluk met een ongeluk.

                  Comment

                  Working...
                  X