Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOYA ND400 9 stop ND filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HOYA ND400 9 stop ND filter

    Als aanvulling op de post van Rupselkopke (http://forum.belgiumdigital.com/f36/...rs-386248.html), een interessant filmpje over de HOYA ND400 9 stop ND filter: http://www.youtube.com/watch?v=iltp8Ni3uY4.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

  • #2
    Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

    Bedankt voor het delen ....ik volg de filmkes van Hoey al een tijdje....deze had ik nog niet gezien.
    .....een spijtige tendens op BD is dat wanneer je wat informatie en/of tips omtrend accesoires voor fotografie of wat anders deelt er weinig of zelfs geen reactie meer op komt.....toch zijn er voldoende mensen die je bericht lezen of bekijken. Misschien moesten al diegenen die nu wat delen er wel gewoon mee stoppen. Parels voor de zwijnen is het beste spreekwoord wat me nu door het hoofd schiet.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Bedankt voor het delen ....ik volg de filmkes van Hoey al een tijdje....deze had ik nog niet gezien.
      .....een spijtige tendens op BD is dat wanneer je wat informatie en/of tips omtrend accesoires voor fotografie of wat anders deelt er weinig of zelfs geen reactie meer op komt.....toch zijn er voldoende mensen die je bericht lezen of bekijken. Misschien moesten al diegenen die nu wat delen er wel gewoon mee stoppen. Parels voor de zwijnen is het beste spreekwoord wat me nu door het hoofd schiet.
      Ach, als degenen die er iets van (willen) opsteken, hiermee iets bijleren, ben ik al tevreden. Als niemand nog informatie deelt, heeft het forum niet veel waarde meer he.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Bedankt voor het delen ....ik volg de filmkes van Hoey al een tijdje....deze had ik nog niet gezien.
        .....een spijtige tendens op BD is dat wanneer je wat informatie en/of tips omtrend accesoires voor fotografie of wat anders deelt er weinig of zelfs geen reactie meer op komt.....toch zijn er voldoende mensen die je bericht lezen of bekijken. Misschien moesten al diegenen die nu wat delen er wel gewoon mee stoppen. Parels voor de zwijnen is het beste spreekwoord wat me nu door het hoofd schiet.
        onzin... dat moeten we belgiumdigital maar naar facebook transformeren... dan kunnen we "I Like" clicken of irrelevante commentaar geven... Delen doe je toch niet om een bedankje te krijgen? (dan mag ik meteen met m'n strobist blog stoppen!) Delen doe je gewoon omdat je graag deelt...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          onzin... dat moeten we belgiumdigital maar naar facebook transformeren... dan kunnen we "I Like" clicken of irrelevante commentaar geven... Delen doe je toch niet om een bedankje te krijgen? (dan mag ik meteen met m'n strobist blog stoppen!) Delen doe je gewoon omdat je graag deelt...


          "Onzin" .... Ik hoor liever dan je een andere mening bent toegedaan dan de mijne ..dan dat je mijn reactie als onzin bestempeld.

          Het is een hele kleine moeite van diegenen die er uiteindelijk wat van opsteken om dit ook eens te laten weten. Er zijn nu al meer dan 150 mensen die deze topic gelezen hebben....blijkbaar heeft niemand er dan wat aan gehad ofwa. Wie schrijft er nog boeken , wie maakt er nog films als hij weet dat niemand erin geinteresseerd is? Wie post er nog foto's als er geen reactie op komt ?Waarom nog moeite doen om vragen te beantwoorden van beginnende fotografen als weet dat ze je antwoord zelfs al niet meer lezen?Hoeveel lange topics worden er niet gestart waar men informatie zoekt ...en waar TS zich helemaal niet meer laat zien?

          Je kan hier op het bd forum 100 x meer informatie vinden dan in gelijk welk duur boekje dat dan ook nog voor 2/3 gevuld is met reclame. Je kan op het internet ook tientallen websites vinden waar je wat info kunt vinden, tenminste als je weet hoe je paypal moet gebruiken. Hier kan je alles vinden in het nederlands en het kost je geen cent....daar mag toch wat tegenover staan dacht ik. Bedankjes hoeven voor mij persoonlijk ook niet......maar je kunt toch laten blijken dat je er wat van opstak of niet.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            "Onzin" .... Ik hoor liever dan je een andere mening bent toegedaan dan de mijne ..dan dat je mijn reactie als onzin bestempeld.
            maar je kunt toch laten blijken dat je er wat van opstak of niet.
            absoluut... als je er verdienste aan hebt! als JIJ het artikel gemaakt hebt, of de video op genomen... maar als doorgeef luik? neen hoor... dat is een "retweet"....

            kijk maar eens naar deze... 1841 keer gelezen... regelmatig gequote... is dit mijn verdienste? absoluut niet... heb ik het gedeeld? absoluut... wil ik er iets voor? helemaal niet...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              absoluut... als je er verdienste aan hebt! als JIJ het artikel gemaakt hebt, of de video op genomen... maar als doorgeef luik? neen hoor... dat is een "retweet"....

              kijk maar eens naar deze... 1841 keer gelezen... regelmatig gequote... is dit mijn verdienste? absoluut niet... heb ik het gedeeld? absoluut... wil ik er iets voor? helemaal niet...
              Oei....indien je enkel maar mag delen wat jezelf uitgevonden of bedacht hebt dan ga je hier niet veel meer lezen op het BD forum zenne. Er is heel wat nuttigs te vinden op het net of in boeken.....als niemand de moeite neemt om naar die info te verwijzen dan kan het heel goed zijn dat je het ook nooit zelf vind. Iemand die een engelstalige tutorial(die hijzelf niet geschreven heeft) omzet naar een nederlandstalige om de mensen op BD iets uit te leggen mag hiervoor geen reactie of geen bedankje krijgen dan?....enkel omdat hij iets verteld wat er ergens anders reeds in het engels te lezen staat. De fotoboekskes staan vol met informatie die men elders van het internet of uit een boek gehaald heeft en omgezet heeft naar een artikel.

              Ik lees hierboven dat je zelf ook artikels schrijft ....wel, DANKZIJ de inspanningen van anderen kan jij die artikels schrijven. Indien er niemand voor u met dezelfde materie bezig was geweest waarover jij nu schrijft dan stond er op uw blog helemaal niks te lezen.....tenzij alles wat je schrijft in je artikels door u zelf uitgevonden is natuurlijk. En DANKZIJ u kunnen ook anderen de informatie (die jij elders gevonden hebt) weer vinden.

              Ik herhaal dat ik zelf geen bedankjes wil...maar het kan toch deugd doen als iemand laat weten dat hetgene wat je gedeeld hebt aan info(al da niet door jezelf bedacht) nuttig/leerzaam was.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

                Wat een verschil met of zonder filter van mij mogen er nog veel van die filmpjes langs komen want er zijn nog super veel dingen die ik niet ken .

                Comment


                • #9
                  Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Ik herhaal dat ik zelf geen bedankjes wil...maar het kan toch deugd doen als iemand laat weten dat hetgene wat je gedeeld hebt aan info(al da niet door jezelf bedacht) nuttig/leerzaam was.
                  Ik hoef inderdaad geen expliciete bedankjes voor het delen van informatie, maar het is wel net zo leuk als er tenminste wat respons op komt. Anders vraag je je op den duur af waarom je de moeite nog doet.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Ik lees hierboven dat je zelf ook artikels schrijft ....wel, DANKZIJ de inspanningen van anderen kan jij die artikels schrijven. Indien er niemand voor u met dezelfde materie bezig was geweest waarover jij nu schrijft dan stond er op uw blog helemaal niks te lezen.....tenzij alles wat je schrijft in je artikels door u zelf uitgevonden is natuurlijk. En DANKZIJ u kunnen ook anderen de informatie (die jij elders gevonden hebt) weer vinden.
                    misschien moet je eerst, alvorens te oordelen...m'n artikels en blogs eens lezen... om vast te stellen dat ik het vanuit m'n eigen ervaring schrijf... en zelden "elders gevonden"... neen... zelf onderzocht... zelf geschreven...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      misschien moet je eerst, alvorens te oordelen...m'n artikels en blogs eens lezen... om vast te stellen dat ik het vanuit m'n eigen ervaring schrijf... en zelden "elders gevonden"... neen... zelf onderzocht... zelf geschreven...
                      Met alle respect ...neen bedankt....ik heb helemaal geen interesse in strobist.....noch heb ik er enige kaas van gegeten. Wat ik wel 100% weet is dat niemand geboren wordt met een ingebouwde kennis ivm strobist. Je zal net zoals iederéén via boeken, fora of artikels al je kennis vergaard hebben. Al wat je verder verteld zal ontsproten zijn uit wat je door de jaren heen aan info vergaard hebt en proefondervindelijk gecontroleerd hebt. Niks meer en ook niks minder.
                      Iemand die van bij de geboorte opgesloten zit in een donker hok met enkel voldoende eten ,drinken en lucht....zal uit zichzelf niet kunnen praten wanneer je het hok openmaakt. Zonder de kennis die men je elders gegeven heeft zou je nooit je artikels kunnen schrijven.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

                        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Met alle respect ...neen bedankt....ik heb helemaal geen interesse in strobist.....noch heb ik er enige kaas van gegeten. Wat ik wel 100% weet is dat niemand geboren wordt met een ingebouwde kennis ivm strobist. Je zal net zoals iederéén via boeken, fora of artikels al je kennis vergaard hebben. Al wat je verder verteld zal ontsproten zijn uit wat je door de jaren heen aan info vergaard hebt en proefondervindelijk gecontroleerd hebt. Niks meer en ook niks minder.
                        Iemand die van bij de geboorte opgesloten zit in een donker hok met enkel voldoende eten ,drinken en lucht....zal uit zichzelf niet kunnen praten wanneer je het hok openmaakt. Zonder de kennis die men je elders gegeven heeft zou je nooit je artikels kunnen schrijven.
                        er moet toch ooit eens iemand geweest zijn, die het ei van columbus uitgevonden heeft, niet??
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                        Comment


                        • #13
                          Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          Met alle respect ...neen bedankt....ik heb helemaal geen interesse in strobist.....noch heb ik er enige kaas van gegeten. Wat ik wel 100% weet is dat niemand geboren wordt met een ingebouwde kennis ivm strobist. Je zal net zoals iederéén via boeken, fora of artikels al je kennis vergaard hebben. Al wat je verder verteld zal ontsproten zijn uit wat je door de jaren heen aan info vergaard hebt en proefondervindelijk gecontroleerd hebt. Niks meer en ook niks minder.
                          Iemand die van bij de geboorte opgesloten zit in een donker hok met enkel voldoende eten ,drinken en lucht....zal uit zichzelf niet kunnen praten wanneer je het hok openmaakt. Zonder de kennis die men je elders gegeven heeft zou je nooit je artikels kunnen schrijven.
                          Geeuw...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

                            Kan er ook niet echt van wakker liggen...

                            Groet Hans.

                            Comment


                            • #15
                              Re: HOYA ND400 9 stop ND filter

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              Geeuw...
                              Ik heb op uw uitnodiging toch even de moeite gedaan om op uw blog eens te gaan kijken.
                              Dit is het eerste blog onderdeel

                              "No posts" en " there are no members yet, be the first".
                              Inderdaad "geeuw" is het juiste woord.

                              Sorry d oracle....deze kon ik niet laten liggen hé. Mooie voorzet.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                              Comment

                              Working...
                              X