Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo maakt men graduele filters in hars.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zo maakt men graduele filters in hars.

    Voor diegenen die een kwartierke tijd hebben en eens willen zien hoe men graduele filters maakt. http://www.youtube.com/watch?v=lMu_m...eature=related
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Zo maakt men graduele filters in hars.

    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Voor diegenen die een kwartierke tijd hebben en eens willen zien hoe men graduele filters maakt. http://www.youtube.com/watch?v=lMu_m...eature=related
    Geen wonder dat die zoveel geld kosten...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Zo maakt men graduele filters in hars.

      Leuk eens te zie.
      Bedankt voor de link

      Comment


      • #4
        Re: Zo maakt men graduele filters in hars.

        Ha, écht vakmanschap.

        Dank u.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Zo maakt men graduele filters in hars.

          Lijkt zo out of time. Tijd voor een flinke investering in een beetje automatisatie misschien? Geen wonder dat ze altijd uit voorraad zijn.

          Ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: Zo maakt men graduele filters in hars.

            ik denk dat een deel automatisatie zeker mogelijk is, maar veel stappen ook niet. Je kan de filters makkelijk laten uitsnijden, machinaal maar dan moet alles altijd helemaal OK zijn, anders zit je nog veel tijd te steken in het aanpassen van de snijmachine (van die plaat alleen het linkse, van die plaat niet het midden...) enz enz... er zit een hele testfase, grote investering... achter en zou je zoveel personeel "winnen"?? ach ja, als het werkt zoals het is, en iedereen lijkt tevreden, waarom aanpassen?
            En handwerk, ik noem het kunst.

            Ik vind het geweldig om te zien!!! maar ik zie mezelf nog niet hele dagen filtertjes onderdompelen in kleurbaden


            Ik had wel iets meer "clean room" verwacht. Haar kan zo in de kleurbaden vallen, zelfs bij het "gieten" van de filters geen haarnetje, ook afzuiging lijkt afwezig (en precies wel aangeraden). De persoon die de hardheid meet draagt minstens 3 ringen (kras risico), ook de persoon die de filter lamineert voor het zagen draagt een halve ketting rond haar arm. Geen handschoenen bij het kleuren... Toch dingen waarvan ik denk dat het bij ons anders zou zijn. (correct me if i'm wrong)
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment

            Working...
            X