Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met roltassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met roltassen

Ik ben op zoek naar een stevig en veelzijdige tas.
    Die tevens gemakkelijk te transporteren is en groot genoeg is voor mijn apparatuur voor nu en in de toekomst.
    Nu is mijn oog gevallen op de rollerbags van Lowepro deze kan je gebruiken als rugzak en als roltas plus er kan nog een laptop in.
    Ziet er wel groot uit maar deze heeft drie variaties in grote.
    Ik zou het interessant vinden omdat al mijn materiaal in één zak zou zitten, voor op reis heb een kleine handige heuptas en nu werk ik met een lowepro slingbag 350aw die vol zit en te zwaar word op op de schouder te dragen.
    Heeft iemand ervaring met deze serie van tassen.

http://products.lowepro.com/product/...0x300,2164.htm
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Re: Iemand ervaring met roltassen

Ik heb een grote alu koffer met wieltjes onder zodat ik hem als trolley kan gebruiken ... maar ik beperk dat toch enorm hoor.

Heb je al eens gezien hoe die tassen op en neer trillen als je ze laat rijden ... als het geen gepolierd beton is dat zo glad als ijs ligt dan draag ik het materiaal toch hoor, voel ik me veel geruster eerlijk gezegd.

De meeste wieltjes zijn plastic, of een legering met plastic ... je rijdt over een tapijt ... enig idee hoeveel statische elektriciteit je dan opwekt ? Ik ook niet eerlijk gezegd maar ik gebruik de wieltjes echt héél zelden.

Als ik hier compleet paranoia over ben sorry dan, maar 'better safe than sorry' zeg ik altijd
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Frank Doorhof heeft er net over geblogd:
      http://www.frankdoorhof.com/site/?p=3366
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Geen ervaring mee, maar de rugzak (het 'reserve pack') en de 'reserve shoulder bag' (in de Pro Roller Attaché X50) is niet bedoeld om lange afstanden mee te gaan lopen ofzo. Meer voor als je toch de roller moet inchecken en je de rugzak (of de schoudertas bij de Attaché) gewoon het vliegtuig zou willen opnemen (bijvoorbeeld).
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Net even de blog van Frank gelezen ... als hij er zo enthousiast over is moet het wel goed zijn, toch ook nog eens naar kijken.

Groot genoeg voor twee bodies met lenzen gemonteerd, tripod bevestiging voorzien, en als je de binnenkant eruit haalt heb je een extra koffer én een rugzak (die wel loodzwaar zal zijn, maar toch)

Wel beetje prijzig hé, de X300 komt op €389 bij Konijn, maar 'slechts' €329 bij Studio73, toch een verschil van €60 ... op internet vanuit de VS 'maar' €215, maar de verzendkosten en douane zal weer wel roet in het eten gooien vrees ik
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik heb er zelf ook eens zo een gehad van Lowepro, probleem was dat de wieltjes van die tassen eigenlijk veel te klein zijn om comfortabel over een niet effen terein te rijden, hetzelfde geldt voor reiskoffers, zeer bruikbaar op de luchthaven, zolang je er maar niet mee op straat komt.

Comment

Think Tank heeft ook een aantal mooie pakezels in het assortiment.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
                Ik ben op zoek naar een stevig en veelzijdige tas.
                Die tevens gemakkelijk te transporteren is en groot genoeg is voor mijn apparatuur voor nu en in de toekomst.
                Nu is mijn oog gevallen op de rollerbags van Lowepro deze kan je gebruiken als rugzak en als roltas plus er kan nog een laptop in.
                Ziet er wel groot uit maar deze heeft drie variaties in grote.
                Ik zou het interessant vinden omdat al mijn materiaal in één zak zou zitten, voor op reis heb een kleine handige heuptas en nu werk ik met een lowepro slingbag 350aw die vol zit en te zwaar word op op de schouder te dragen.
                Heeft iemand ervaring met deze serie van tassen.

http://products.lowepro.com/product/...0x300,2164.htm
                ik gebruik deze al een goed jaar,
                supertas, zeer stevig en gebruiksvriendelijk,
                ik gebruik em vooral voor trouws, waardoor mijn schouders wat ontlast worden..
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

Comment

Niet goedkoop inderdaad, maar deze zijn afgewerkt als, zoals Lowepro zelf zegt, "fine luggage" . De wieltjes zijn makkelijk vervangbaar trouwens.

Voor de geïnteresseerden:

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Al heel wat nieuws zo komen we een stapje dichterbij om een keuze te maken al blijft het toch wat moeilijk maar er is geen haast bij.
                    Eigenlijk zou deze dingen moeten kunnen testen.

grtz
                    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                    www.dewolfmarc.be

Comment

Niets belet je een winkel binnen te stappen ...

Comment

Ik gebruik de ThinkTank Airport International V2 voor mijn trouwreportages.
                        Kunnen 2 body's + batterijgrip, 5 lenzen (telezoom, standaardzoom, breedzoom, 2 prime's), 3 flitsers + wat zendertjes/ontvangers en ander klein spul in.
                        Ik ben er tevreden van.
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Working...
                        X