Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waterdicht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• waterdicht?

Ik ben op zoek naar een waterdichte zak waar ik m'n DSLR kan insteken. De bedoeling is, uiteraard, het materiaal droog houden tijdens die momenten dat de camera niet in de Lowepro tas zit (die wel waterdicht is). Ik denk aan die momenten wanneer niet al het materiaal meegaat en de camera in een rugzak zit of tijdens het kayakken, ...

Iemand daar ervaring mee?

Djienbe

Re: waterdicht?

kayak? een goeie grote emmer met deksel.

anders, tupperware (of namaak) heeft potjes in alle maten en grote. die zijn stevig en waterdicht (en ze mogen in de microgolf )
    of er echte zakken voor bestaan weet ik niet. Ik dacht dat de kayak shops ook een type stevige zak had die wel waterdicht is maar ik zou het zo direkt niet weten
    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

http://www.kanoshop.nl/product_info....8b7cd5ff1b1269

voila, geen tijd nu om verder te zoeken (kids gaan halen) maar dat zullen ze toch ok wel in belgie hebben denk ik, AS adventure misschien?
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

en even googlenop ewa marine, daar kan je ook nog gebruik maken van je camera in vochtige omstandigheden
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ewa Marine en de kanoshop zijn geweldige ideeen. Een emmer is lastiger want 't is niet bedoeld om dat hier in de buurt te doen en dus die emmer zou dan mee in de valies moeten. Da ga een beeke lastig worden denk ik.

Bedankt allemaal,
          Djienbe

Comment

Je spreekt over een waterdichte Lowepro. Even opmerken dat men bij Lowepro alleen maar waterafstotende materialen gebruikt voor hun tassen, en dat de DryZone (100, 200 en DryZone Rover) de enige zijn die effectief waterdicht zijn .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Je spreekt over een waterdichte Lowepro. Even opmerken dat men bij Lowepro alleen maar waterafstotende materialen gebruikt voor hun tassen, en dat de DryZone (100, 200 en DryZone Rover) de enige zijn die effectief waterdicht zijn .
              Ik heb een trekker 100 en een 200 en heb met 1 van beiden meer dan een uur in een fikse Schotse regenzone rondgelopen. Terwijl ik dacht, qua kledij en schoenen, echt wel wat voorzien te zijn op Schotse toestanden was toch alles, maar dan echt alles, nat dus ook mijn kousen en mijn ... maar mijn fotomateriaal was niet eens een beetje vochtig. Voila, proof beats theory.

Djienbe

Comment

Al eens aan een brooddoos gedacht?
                't Kost slechts enkele euro's en een half uurtje knutselen.
                Waterdicht en (redelijk) schokbestendig.
                www.bigducksix.be

Comment

Djienbe...Dat kan allemaal best zijn, maar dit zijn de woorden van Lowepro zelf:

"Water-resistant fabrics are designed to protect during normal use and under normal conditions. They also guard against unexpected spills and splashes. We use these fabrics on every bag we make. (...) But it’s important to understand these are not waterproof."

(Sam Marsh, PR and Photographer Relations Manager, Lowepro’s Worldwide Marketing team.)

Explore photography inspiration and stories from our Loweprofessional photographers. See the world through their lens and be inspired for your next adventure.

P.S.: ik denk dat je de Micro Trekker 100 en 200 bedoelt ?
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ortlieb zakken (kampeer/survivalwinkel)

als ik ga kajakken, rol ik de camera ook nog eens in een handdoek eer ie de zak in gaat.

't is niet de bedoeling van ze echt helemaal in het water te gooien, maar om mee te kajakken is 't voldoende (tenzij je echt wel de boel overboord gooit)
                    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Working...
                    X