Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongewone monopod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ongewone monopod

Bestaat er een "arm" ongeveer zoals deze http://www.ikea.com/be/nl/images/pro...E079702_S4.jpg maar dan om een camera op te monteren? De arm zou ook fixeerbaar moeten zijn.

Ze zouden dienen om 2 camera's vast te zetten die dienen voor een boekscanner maar ik weet dus niet of dat wel bestaat en hoe het eventueel noemt.

Alvast bedankt.

Re: Ongewone monopod

Ik denk dat zo'n armen zeker niet stabiel genoeg zijn, en wschl ook niet sterk genoeg om een beetje camera met lens te dragen.
    Ik zou dat zelf maken. Eventueel op een rommelmarkt zoeken naar een oude vergroter en die ombouwen. Of een standaard voor een boormachine. Een beetje fantasie en wat knutselwerk doen wonderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
      Ik denk dat zo'n armen zeker niet stabiel genoeg zijn, en wschl ook niet sterk genoeg om een beetje camera met lens te dragen.
      Ik zou dat zelf maken. Eventueel op een rommelmarkt zoeken naar een oude vergroter en die ombouwen. Of een standaard voor een boormachine. Een beetje fantasie en wat knutselwerk doen wonderen.
      Bedankt voor je reactie en inventief voorstel.

Het gaat om 2 compact camera's ( Canon S95) dus gewicht speelt m.i. weinig rol.

Comment

Manfrotto

deze bvb. Dit is wel een 'licht'-accessoire. Je zal het moeten gebruiken samen met bvb een klem (manfrotto super clamp bvb)
        't vermelde product is ook wel de stevigste (en vermoedelijk duurste) variant.
        Last edited by Sam Jae; 20 september 2011, 15:07.

Comment

ik ga ervan uit dat per arm een camera gemonteerd is.
          Je zou kunnen kijken bij Novoflex:
          Discover innovative gear from NOVOFLEX for photographers. Precision adapters, tripods, bellows, and more for creative professionals.

en kijk naar de set MagicStudio30 set, met name de MS-ARM.

Is bij FotoKonijnenberg te verkrijgen:

Novoflex is niet goedkoop, niet algemeen verbreid, technisch wel goed.

Kijk bij Novoflex heel goed uit hoe ze 't ding noemen, een letter mis en je hebt zomaar wat anders, evenals dat de plaatjes bij FotoKonijnenberg soms verkeerd zijn zoals deze:

Groet Hans.

Comment

Een gewone magic arm van Manfrotto zal zeker genoeg zijn hiervoor, deze wordt heel veel gebruikt op auto rigs ... een auto fotograferen met een dslr terwijl deze stilletjes rijdt, dus dan zal deze zeker een S95 kunnen houden.

Niet de goedkoopste oplossing, maar zeker een van de betere.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Allen bedankt voor de reactie's.

We hebben per camera 2 winkellhaken gebruikt en die in de vorm van een [ gemonteerd en het lijkt zo te zien goed te staan.
              En waarschijnlijk nog de goedkoopste oplossing ook

Nogmaals dank voor de reactie's.

Comment

Working...
              X