Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoprinter gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotoprinter gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
    .. ...
    Nu, welk papier gebruik men best? Hoor veel over ilford ???
    gebruikte dat al in de doka.
    heel tevreden over.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Houden jullie ook bij hoeveel een afdruk op A3 kost (op beter fotopapier en op digitaal bariet)? Ik bedoel dan: inkt + papier. Printerafschrijving is van het aantal afdrukken afhankelijk natuurlijk.
      't Is maar om eens te vergelijken met wat het mij kost bij de "betere fotoboer". En je hebt het in-huis voordeel bij een eigen printer natuurlijk: geen wachttijden en geen verplaatsingen...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Houden jullie ook bij hoeveel een afdruk op A3 kost (op beter fotopapier en op digitaal bariet)? Ik bedoel dan: inkt + papier. Printerafschrijving is van het aantal afdrukken afhankelijk natuurlijk.
        't Is maar om eens te vergelijken met wat het mij kost bij de "betere fotoboer". En je hebt het in-huis voordeel bij een eigen printer natuurlijk: geen wachttijden en geen verplaatsingen...
        Hierover zou ik ook graag iets meer horen. Als iemand het al eens berekend heeft zou het fijn zijn als hij het met ons wil delen.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
          Hierover zou ik ook graag iets meer horen. Als iemand het al eens berekend heeft zou het fijn zijn als hij het met ons wil delen.
          Ik heb een epson 4900, en daar kan je het inkt-verbruik per afdruk zien ( kan ook bij de 3880, dit zijn pro printers ) ( van de R3000 weet ik het niet, maar dat is ook geen pro printer ).
          voor een afdruk van 30 x 45 mag je rekenen op een gemiddelde van ongeveer 2,5 tot 2,8 ml inkt.

PJW.
          Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Wanneer ik printers test dan bereken ik altijd de inktkosten.

Bij de 2880 is dat iets meer dan een Euri per A4. Bij de 3000 komen daar nog wat eurocentjes per A4 bij.

De Canon PIXMA PRO-1 komt op 1,13 waarvan 0,21 voor de Gloss Optimizer.

Met mijn eigen Epson 4900 print ik voor ongeveer een halve Euro per A4.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Wanneer ik printers test dan bereken ik altijd de inktkosten.

Bij de 2880 is dat iets meer dan een Euri per A4. Bij de 3000 komen daar nog wat eurocentjes per A4 bij.

De Canon PIXMA PRO-1 komt op 1,13 waarvan 0,21 voor de Gloss Optimizer.

Met mijn eigen Epson 4900 print ik voor ongeveer een halve Euro per A4.
              OP een A4 een afdruk van 20 x 28.7 en dat omrekenen en vergelijken met 2,8 ml voor een afdruk van 30 x 45, wetende dat een cart ( 200ml ) voor de 4900 93.64 € kost ( adviesprijs epson ) dan kom je op 0,56 € uit voor een A4. Dus die 0,50 € voor een A4 is juist, maar het blijft een gemiddelde prijs. Een print met veel wit en lichtere kleuren heeft minder inkt nodig en ééntje met veel zwart en donkere kleuren heeft meer inkt nodig.

PJW.
              Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Dus een A3 of A3+ komt dan op deftig papier op twee € plus nog eens een euro of twee, al lees ik ondertussen op sommige plekken op het web 2 + 4 €.
                Dan denk ik aan 2000dpi digitaal bariet in 32bits Adobe RGB... en bijhorende prijs... mmmh... kost een klad meer, maar de A3+ printer moet er ook nog bijgeteld worden.

Ik neig dan persoonlijk eerder naar A4 afdrukken precies... voor pakweg 2 € per exemplaar. De printerafschrijving is dan aanvaardbaar (lagere aankoop en hoger aantal afdrukken). Voor een rendabele A3+ moet je precies al een beetje commercieel actief zijn lijkt me...
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

wat is rendabel als het over een hobby gaat?
                  Ik heb de canon pro9500 markII en kom op een kleine 4 euro per A3+ print aan inktkosten. Dus een zes euro per A3+ papier inbegrepen.
                  Ik vind dat rendabel maar echt economisch gezien is dat natuurlijk niet correct.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
                  X