Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoprinter gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoprinter gezocht

Wie kan mij helpen ?

Gezocht : nieuwe fotoprinter

Wat ik momenteel al gevonden heb op het internet :

Epson R2000 & R3000: kent iemand deze printers en wat is het verschil tussen beide?
    R2000 zit rond de 500 € en R3000 zit rond de 800 €.

Ben tot nu toe steeds tevreden geweest van Epson ... maar een ander merk mag ook wel!

A3 is geen must maar een leuk hebbeding !
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Re: Fotoprinter gezocht

heb je dit al eens doorgenomen? http://forum.belgiumdigital.com/f36/...en-382009.html
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

De R3000 is een verbeterde 2880.
      Ze gebruiken dezelfde inkt, de cartridges van de 3000 zijn groter. Ik heb laatst gemeten maar ik kom op dezelfde printkosten uit.

Voordeel van de 3000 is dat je de 2 zwarten tegelijkertijd in de machine kan hebben.

Je zal zelf eerst een keuze moeten maken of je alleen kleur of ook zwart wit wilt gaan printen. De 3000 is wel en de 2000 is niet geschikt voor hoogwaardige zwart wit prints.

De hoogglans van de 2000 is moier dan van de 3000 vanwege de andere inktsoort.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Ik ben gisteren de Epson R3000 gaan halen voor € 649 in Nederland bij zeer bekende winkel, die ik niet ga noemen en de eerste testafdrukken zijn indrukwekkend. De R3000 is de opvolger van de R2880 met stationaire inkttanks, die net als de Epson Pro 3800/3880 met een slangsysteem de inkt naar de printkop voert (CISS), terwijl de R2000 eigenlijk een verbeterde R1900 is en werkt met een printkop, waarop de patronen zitten en in zijn geheel beweegt.

De z/w-afdrukken van de Epson K3 (Vivid) inktset met 3 zwarten (zwart, grijs en lichtgrijs) zorgt voor zeer neutrale z/w-afdrukken, terwijl de Epson Hi-Gloss inktset van de R2000 de mooie glans van dye inkt evenaart met de duurzaamheid van pigmentinkt (gebruikt een gloss optimizer, die een laag over de pigmentdeeltjes legt, zodat het geheel mooi glanst).
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Het aardige van de 3000 en andere printers van Epson die gepigmenteerde inkt gebruiken is dat je heel precies de kleurtoon van zwart wit foto's kan bepalen. Van heel koel tot sepie. En alles daartussen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            Het aardige van de 3000 en andere printers van Epson die gepigmenteerde inkt gebruiken is dat je heel precies de kleurtoon van zwart wit foto's kan bepalen. Van heel koel tot sepie. En alles daartussen!
            Ik denk dat je bedoelt de printers met de K3/K3 Vivid inktset. De R2000 heeft ook pigmentinkt, maar daar is een neutrale z/w toch een stuk moeilijker te bereiken. Het geheim is de aanwezigheid van de light black (grijs) and light light black (fotogrijs/licht grijs) en laat de R1900/R2000 geen grijsinkt hebben in zijn set van geďnstalleerde pigmentinkten.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              tnx , had dit nog niet gevonden ...
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                De R3000 is een verbeterde 2880.
                Ze gebruiken dezelfde inkt, de cartridges van de 3000 zijn groter. Ik heb laatst gemeten maar ik kom op dezelfde printkosten uit.

Voordeel van de 3000 is dat je de 2 zwarten tegelijkertijd in de machine kan hebben.

Je zal zelf eerst een keuze moeten maken of je alleen kleur of ook zwart wit wilt gaan printen. De 3000 is wel en de 2000 is niet geschikt voor hoogwaardige zwart wit prints.

De hoogglans van de 2000 is moier dan van de 3000 vanwege de andere inktsoort.
                maar de 3000 kan toch ook mooie kleur foto's afleveren ? of is 2000 echt beter op glossy papier?

Comment

Wat ik mis bij de R2000 t.o.v. de R3000 is L zwart, LL zwart, Vivid lichtmagenta en Lichtcyaan. Hij heeft wel rood en oranje.
                  De Gloss Optimiser gaat glossy papier waarschijnlijk nog meer doen glanzen, maar wat met het mooie effect van semi-gloss.( of kan je de Gloss Optimiser uitschakelen, en zo niet, wat dan op mat papier????? )
                  Voor mij de R3000 mooier in zwart-wit en in kleur zeker niet slechter dan de R2000 ( volgens mij zelf beter dan de R2000 ).

PJW
                  Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

ik heb sterke interesse voor een R3000

maar waar koop ik die best (goedkoop en betrouwbaar, zonder blabla over dienst na verkoop want ik koop geen toestel in de verwachting dat het kapot gaat)
                    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                      ik heb sterke interesse voor een R3000

maar waar koop ik die best (goedkoop en betrouwbaar, zonder blabla over dienst na verkoop want ik koop geen toestel in de verwachting dat het kapot gaat)

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Grobet in Antwerpen of studio 73 in Geel, beide 699,00 €

PJW
                      Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

heb hem net besteld in cameranu voor 50 euro minder
                        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                        http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

heb is dus de Epson R3000 geworden als keuze ...
                          Nu, welk papier gebruik men best? Hoor veel over ilford ???
                          Vooral qua A4 & A3+

Comment

Papierkeuze is erg persoonlijk.
                            Mijn kleurenafdrukken print ik vaak op Luster van Epson. Het oppervlak vin ik fraai en het Epson ICC profiel is erg goed.

Print ik zwart wit dan gebruik ik soms Epson Luster en soms 'digitaal bariet papier' van Ilford. Hangt van de smaak van de klant af.

Portretwerk print ik nog wel eens op Hahnemuehle fine art af.

Voor fotoalbums gebruik ik nog wel eens dubbelzijdig papier van Ilford, zie
                            Nikon AF-S 50mm 1.8G & Nikon D3200 / D5100 (N APS-C)A few months ago we tested the Nikon 50 mm 1.8G with a Nikon D5100 camera and with a Nikon D700

Comment

man ... meer dan weekje in gebruik ... wat een fotoprinter!
                              enkele jaren geleden betaalde je dit bedrag voor een deftige a4 ...
                              momenteel in combinatie met epson premium glossy is het super ...
                              ander papier zal nog test worden!

Comment

Working...
                              X