Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camerabevestiging voor statief apart kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camerabevestiging voor statief apart kopen?

Hallo allen.
    Ik heb van een kennis een statief gekregen dat hij nog had staan van in zijn fototijd..nu merkte ik daarnet dat de het bevestigingsplaatje voor de camera hier niet meer bijzat..is dit ergens apart te koop of zal het toch een nieuwE kop kopen?

Gr. Jarno

Re: Camerabevestiging voor statief apart kopen?

als het een manfrotto merk is kunnen de plaatjes achteraf nog steeds aangekocht worden. voor de overige merken zal dat ook wel zo zijn denk ik.
    of moest een merk zijn dat nietmeer in de handel is.

grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

Het gaat om een Velbon statief.
      Enig idee waar je deze kan kopen? Heb al in enkele webshops gekeken maar vond niet direct losse plaatjes..

Comment

kijk eens op

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

onder de monopods staan een aantal plaatjes.
        Bij elk plaatje staat voor welk statief het geschikt is, en dan maar enkel hopen dat het jouwe erbij staat.

succes !
        Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Ook bij Konijn vind je de verschillende types van bevestigingsplaatjes. Je spreekt van een Velbon statief, maar is dat met statiefkop inbegrepen? De twee types die ik ken en gebruik zijn die van Manfrotto (makkelijk, want de schroef is manueel vast te zetten) en "Arca-Swiss type" (dat kan ook Wimberly zijn; om die vast te zetten heb je een bijgeleverd inbus-sleuteltje nodig). Vandaag de dag is het hoofdzakelijk het tweede type dat wij gebruiken, zowel voor de RRS-statiefkop van mijn vrouw als voor mijn Markins Q3. Wat mij telkens verbaast is de prijs van die dingetjes: > €50.- voor een stukje metaal!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik denk dat je het gemakkelijkst en goedkoopst een statiefplaatje koopt (zie inderdaad bij Konijn).
            Kijk eens op http://www.velbon.biz/product/index.html om meer info te krijgen over je statief.

Sukses in je zoektocht

Peter

Comment

Working...
            X