Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-700 raar geluid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB-700 raar geluid

Beste forumleden

Ik heb al een tijdje een SB-700 in mijn bezit maar deze maakt sinds kort een geluid dat ik nog niet gehoord had.
    Het is gekomen sinds dat ik ben beginnen experimenteren met de flitskop te draaien en kantelen.
    Ik zal even mijn uiterste best doen om het geluid te beschrijven.
    Het is een piepend geluid maar met een knarsende ondertoon, het komt op na het flitsen en stopt een second of twee erna.
    Je zou het kunne vergelijken met twee plastic soorten tegen elkaar wrijven om zo een piepend irritant geluid te creëren.
    Het is niet echt luid maar je hoort het zeker en vast.

Iemand een idee wat het kan zijn?
    Merci en groetjes
    Insta | Flickr | Facebook

Re: SB-700 raar geluid

Probeer eens andere batterijen (dit is geen grap)

Comment

Dat is de condesator die terug oplaad bij een volledige ontlading (full flash).
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik dacht ook dat het geluid van de condensator kwam maar was het niet echt zeker.
        Dus dit is geheel normaal?

Heb ook even de batterijen vervangen en dan komt het geluid inderdaad niet voor.
        Zou het dan kunnen liggen aan het feit dat de batterijen niet meer hun volle capaciteit hebben?
        Want leeg zijn ze niet.
        Eigenlijk had ik er zelf moeten aan denken om de batterijen te verwisselen, maar ik ben het totaal vergeten

Bedankt voor jullie respons
        Merci en groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht
          Ik dacht ook dat het geluid van de condensator kwam maar was het niet echt zeker.
          Dus dit is geheel normaal?

Heb ook even de batterijen vervangen en dan komt het geluid inderdaad niet voor.
          Zou het dan kunnen liggen aan het feit dat de batterijen niet meer hun volle capaciteit hebben?
          Want leeg zijn ze niet.
          Niet het geluid van de condensator, maar van het oscillator oplaadsysteem, dat is volledig normaal, komt hoofdzakelijk voor met een volledige ontlading (full power), en met de meest krachtige batterijen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Niet het geluid van de condensator, maar van het oscillator oplaadsysteem, dat is volledig normaal, komt hoofdzakelijk voor met een volledige ontlading (full power), en met de meest krachtige batterijen.
            Dus als ik het zo lees waren mijn batterijen nog optimaal, en moet ik me totaal geen zorgen maken, dat is goed om te horen .

Nuja condensator, oscillator het eerste ken ik, het tweede komt van mars voor mij en als je leek bent in de elektronica steek je het maar op iets wat je er wel van kent he
            En zo hebben we ook weer iets bij geleerd, bedankt!
            Merci en groetjes

Comment

Working...
            X