Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ball head

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ball head

Ja, de manier waarop je het schrijft doet suggereren dat het handig LIJKT, maar niet zo is.
    Kan natuurlijk ook zijn dat ik dit verkeerd interpreteer .

Comment

BTW, heb de statief en balhoofd al na één vakantie terug binnen moeten brengen gezien er overal speling in begon te komen en onbruikbaar werd voor pano's

Ondertussen een ander 'steviger' model gekocht.
      EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
      www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Ik heb een Sirui K30x waar ik uiterst tevreden over ben! In mijn ogen, bijna vergelijkbaar met Arca Swiss, Markins etc. Iets minder soepel om bvb te pannen (maar nog zeer goed bruikbaar, je moet gewoon ietsje meer kracht zetten, maar gaat in een vloeiende beweging, niet in schokjes oid).

Hij kan mijn 450D+430EXII+Sigma 400mm f5.6 APO Tele Macro HSM perfect aan, als ik de body vastmaak aan de kop, dus niet via de statiefgondel van de lens, beweegt het geheel helemaal niet na het vastzetten. Meestal gebruik ik hem uiteraard wel met statiefgondel, dan kan ik mijn grip gebruiken (er zit namelijk behoorlijk wat speling tussen grip en body als je zo veel gewicht aan de mount hangt) en kan ik gemakkelijk naar portret gaan.

In mijn ogen enorm veel bang for the buck als je iets zwaardere lenzen gebruikt zoals een 400mm of een 70-200 f2.8 (ongeveer dezelfde grootte en gewicht klasse). Voor een 70-200 is zelfs de K20x al ruim voldoende. Ik koos voor de K30x omdat ik er (ooit) nog zwaardere lenzen zoals een 500mm op wil kunnen zetten.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Working...
        X