Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelste SDHC momenteel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelste SDHC momenteel?

Wat is momenteel de snelste SDHC op de markt?
    Is 45MB/s momenteel het snelste??

Mijn oog is gevallen op de Sandisk SDHC Extreme Pro 8gb UHS-1
    Deze zit rond de 45MB/s, ik veronderstel dat deze compatibel is met een Canon EOS 550D?
    Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon RC6 + Benro A650FBH2 + nog wat UV filters en zonnekappen

Re: Snelste SDHC momenteel?

Het is alleen de vraag of je er iets aan hebt met je camera.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

In de gebruiksaanwijzing van je camera is ergens vermeld wat de minimum 'klasse" is waaraan het geheugenkaartje moet voldoen om op de best mogelijke kwaliteit te kunnen filmen.

Een sneller (duurder) kaartje maakt je camera niet sneller.

Voor foto's is de snelheid van het geheugenkaartje meestal minder belangrijk, omdat daarvoor de interne buffer van de camera zelf wordt gebruikt als je een aantal foto's snel na elkaar maakt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

45mbps is idd de snelste, enkel de CompactFlash is "iets" vlugger, 100mbps

En zoals BB zegt, dit is enkel goed als je in burst aan 't trekken bent. Kijk even hoe snel je camera kan wegschrijven, dan weet je als je er iets aan hebt.

Heb het even opgezocht voor je, http://virquodmachina.wordpress.com/...50-t2i-kissx4/

Het maakt dus geen fluit uit, geen enkel kaartje schrijft vlug genoeg weg om meer foto's na elkaar te kunnen nemen.
        Last edited by CIB; 18 augustus 2011, 18:35.
        Nikon D5100 + 18-105mm VR
        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

45 Mb/sec is "meer dan genoeg" voor je camera, je zal wellicht geen verschil zien t.o.v. een kaartje dat wat trager is.
          Het kan wel belang hebben bij de transfer van je foto's naar PC. De huidige USB2 kaartlezers kunnen die snelheid niet aan, maar zodra USB3 ingeburgerd raakt... .
          Tegen dan is dat kaartje echter alweer heel wat goedkoper geworden en zal je het misschien nog nauwelijks gebruiken omdat het bv. niet genoeg capaciteit heeft of omdat 45 Mb/sec toch maar minnetjes is. ;-)
          Ik zou dus nu niet teveel extra betalen voor 45 Mb/sec, maar als het prijsverschil met een ander kaartje niet zo groot is, waarom niet?

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Het is alleen de vraag of je er iets aan hebt met je camera.

Comment

Bedankt voor de antwoorden, ik denk dat ik me toch zo een 45mb/s ga aanschaffen, al is het al met het oog op de toekomst

Mijn volgende vraag is, hoeveel foto's kan ik kwijt als ik aan 18MP trek op een 8 en 16Gb kaartje?

Als ik deze lijst volg :

Blijkbaar maar 95 fotos op de 8Gb en 190 foto's op 16Gb. Klopt dit?

Het is niet dat ik steeds aan 18MP ga fotograferen hoor
            Hoeveel MP is voldoende voor het fotograferen van auto's, natuur, thuisgebruik,.. ?

Ja, ben nog een beginner.. :-)
            Last edited by NHke; 19 augustus 2011, 12:01.
            Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon RC6 + Benro A650FBH2 + nog wat UV filters en zonnekappen

Comment

Als je op 10x15 afdrukt is 3MP wel voldoende.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

bij mijn canon 60d kunnen er een dikke vijfhonderd foto's op een 16gb kaartje op de hoogste resolutie raw samen met een kleiner formaat jpeg.
                Ik werk altijd met de hoogste resolutie zo heb ik altijd het best mogelijke uitgangspunt voor een foto. Croppen en downsizen is altijd nog mogelijk, upsizen betekent pixels bijmaken en dat is lastiger.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk bericht
                  Deze zit rond de 45MB/s, ik veronderstel dat deze compatibel is met een Canon EOS 550D?
                  Ik denk dat een 550D nog niet UHS-I compatibel is...De D7000 is UHS-I compatibel, de D5100 ook en misschien nog een aantal camera's, maar ik ken er zo niet al te veel eerlijk gezegd. De X100 van Fuji ook, maar dat zijn ze zowat denk ik.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                  X