Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met Hama lenspen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iemand ervaring met Hama lenspen?

dit dus, er zit een penseeltje aan de ene kant en een koolstofsteeltje aan de andere kant. Ik zou dit willen gebruiken om mijn lenzen op te kuisen. De koolstof zou uitstekend werken om vetplekken op te kuisen, ik weet het, je ziet het niet op je foto's maar ik hou er toch wel van als mijn materiaal er mooi uitziet.

mvg
    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Re: iemand ervaring met Hama lenspen?

Een prima lenspennetje. Met de cleaning tip kun je perfect kleine spots verwijderen en daarna het achterblijvende poeder met het borsteltje weer wegvegen. De lenspen gebruik ik zelf ook vaak om het oculair te reinigen...typisch zo'n onderdeel van de camera waar je lastig op en goeie manier bij kan komen
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Ik heb die in lichtgrijs ... zelfde pennetje waarschijnlijk ... ik gebruik hem zo goed als nooit eerlijk gezegd, tot nu toe alles met een microvezel doekje kunnen oplossen.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik heb ongeveer dezelfde, denk ik. Hoewel ik het borsteltje af en toe wel gebruik (na eerst met het blaaspeertje zoveel mogelijk weggeblazen te hebben), heb ik de koolstofkant nog maar één keer nodig gehad om een moeilijke plek (vingerafdruk?) weg te krijgen. Werkt uitstekend, en behoort tot mijn basismateriaal.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

aangeschaft en goedgekeurd. Had per ongeluk het frontglas van mijn sigma aangeraakt, i kdacht dat het kapje er nog opstak en wou die eraf halen maar bleek dat ik die er al had afgehaald en met mijn vettige pollen derop ... koolstof stukje heeft dit prima kunnen oplossen. Blaaspeertje behoort nu ook tot mijn materiaal handige dingen allemaal.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Gebruik de lenspen al zeker 15 jaar; zou deze niet willen missen.
            Eén van mijn beste accessoires.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
            X