Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sirui statieven en aankoop via Ebay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sirui statieven en aankoop via Ebay

Heeft iemand van jullie ervaringen met Sirui statieven? Wat zijn jullie ervaringen met het aankopen van goederen van Ebay die uit China / Hong Kong komen? Wat gebeurt er als deze worden tegengehouden bij de douane? Of gebeurt dat niet?

Ik was geďnteresseerd in het volgende Sirui N2204 statief met K20x kop. Als ik kijk in de Benelux vond ik enkel dit. Zomaar een verschil van 150€ (inclusief K20x kop)...

Kennen jullie nog andere winkels in de Benelux waar ze Sirui verkopen? Ik heb al gezocht maar het leverde mij niets op.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Re: Sirui statieven en aankoop via Ebay

Dat is veel geld voor een statief, maar als de specs kloppen ziet het er wel goed uit moet ik toegeven, 15kg draagkracht en 1m75 hoog

Nu liet ik regelmatig modelautootjes uit Hong Kong afkomen ... let vooral op de 'liet' ... Ik probeer dit nu zoveel mogelijk te vermijden en bestel binnen Europa omdat de douane kosten gewoon te hoog oplopen ... De goedkopere, kleine pakjes kunnen nogal eens door de douane glippen, maar de grotere, duurdere pakken worden zo goed als altijd tegengehouden geopend en enkele weken 'in transit' gezet. Reken dan maar op 21% btw, pakweg €25 dossierkosten en soms nog eens enkele Euro 'aanbiedingskosten'

Er komt dus nog heel wat bij als je pech hebt ... soms kan je geluk hebben, maar meestal niet, ze zijn bij de douane ook niet dom hoor ...
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Dat is veel geld voor een statief, maar als de specs kloppen ziet het er wel goed uit moet ik toegeven, 15kg draagkracht en 1m75 hoog

Nu liet ik regelmatig modelautootjes uit Hong Kong afkomen ... let vooral op de 'liet' ... Ik probeer dit nu zoveel mogelijk te vermijden en bestel binnen Europa omdat de douane kosten gewoon te hoog oplopen ... De goedkopere, kleine pakjes kunnen nogal eens door de douane glippen, maar de grotere, duurdere pakken worden zo goed als altijd tegengehouden geopend en enkele weken 'in transit' gezet. Reken dan maar op 21% btw, pakweg €25 dossierkosten en soms nog eens enkele Euro 'aanbiedingskosten'

Er komt dus nog heel wat bij als je pech hebt ... soms kan je geluk hebben, maar meestal niet, ze zijn bij de douane ook niet dom hoor ...
      Ik heb ondertussen contact gehad met de verkoper. Deze vertelde mij dat het pakket verstuurd wordt als `gift' met een waarde van 45 US dollar. Zoeken ze bij de douane echt uit tot op het bod of is dit genoeg om door de douane te geraken?

Als ik reken met 21% btw en 25€ dossierkosten kom ik uit op: 311.43*1.21 + 25 = 401.83€. Dat is nog altijd 60€ minder dan de winkel in Amsterdam... Twijfels, twijfels, twijfels...

Ik kan het statief niet op voorhand uittesten maar als ik de reviews op het internet mag geloven, mogen deze statieven zich meten met de Gitzo modellen en de koppen met Markins materiaal. Zie hier een review van de kop, hij krijgt de tweede plaats met 89/100 na een Manfrotto 468 MG RC4 die 90/100 kreeg, maar deze kost wel 289€. Met deze score laat dat balhoofd zomaar de hoofden van RRS, Markins en Arca Swiss achter... Ik weet dat dit maar een score is van 1 persoon/team, dus het kan best zijn dat Markins etc beter zijn, maar een vergelijkbare setup met een Gitzo statief en zo'n kop kost meer dan het dubbel... en voor die prijs kan het alleszins al niet slecht zijn denk ik.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Dit is de berekening die ik kreeg van DSV voor een pakketje van 120 dollar vanuit China:

Gelieve hieronder de berekening te vinden volgens de door u opgegeven waarde (119.93 $). Er zijn 2 mogelijkheden om uw pak te bekomen:

1-Wij doen de inklaring voor u, het pak wordt geleverd door de post en u betaalt bij levering

BTW 24.80€

Formaliteiten 25.00€

Voorschot fonds 00.25€

Boete 12.00€

Totaal 62.05€

Maar voor een pakket met een nog hogere waarde komt er bovenop de BTW ook nog import taks bij.
        Zo'n groot pakket zal niet ongemerkt door de douane komen als "gift van 45 euro".
        Als er een te lage prijs op het pakket vermeld is, dan kan de totale kostprijs nog wat hoger oplopen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Dit is de berekening die ik kreeg van DSV voor een pakketje van 120 dollar vanuit China:
          Gelieve hieronder de berekening te vinden volgens de door u opgegeven waarde (119.93 $). Er zijn 2 mogelijkheden om uw pak te bekomen:
          1-Wij doen de inklaring voor u, het pak wordt geleverd door de post en u betaalt bij levering
          BTW 24.80€
          Formaliteiten 25.00€
          Voorschot fonds 00.25€
          Boete 12.00€
          Totaal 62.05€
          12€ boete om buiten Europa te bestellen of omdat de prijs hen niet aanstaat? 25€ formaliteiten om hun werk te doen waarvoor ze met onze belastinggeld betaald worden?? Ze zijn ook niet beschaamd...
          24.80€ btw, op 119.93$?!? Met andere woorden mag je btw betalen op je aankoop, alsook op de formaliteiten, voorschot fonds en de boete, want voor zover ik kan tellen, omgerekend met de huidige dollarkoers, is 21% btw op 119.93$ 17,67€!!!
          Wat is de toegevoegde waarde van de formaliteiten, voorschot fonds en boete?? Wa bende krapuul is me dat.
          Nikon D5100 + 18-105mm VR
          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oei oei, dan lijkt importeren vanuit Azië mij toch niet zo'n goed idee :P Daar komt wss nog eens bij dat het dan een tijdje bij de douane blijft hangen?

Ik heb nog een winkel gevonden in Polen. Daar kost het ietsje minder: ballhead en statief . Dan betaal ik geen taxen want Polen ligt in de Europese Unie en tot de Schengen zone (klik)?

Ik zag nog een ander statief dat mij aantrekkelijker leek dan de vorige N-2204, namelijk de T-2204-X, deze biedt dezelfde draagkracht, weegt nog eens 200 gram minder (wat dus op 1100 gram komt!) de poten zijn gemaakt van 8 lagen carbon, de Gitzo statieven zijn maar gemaakt van 6 lagen... Het kan iets minder hoog (148cm+10cm vh balhoofd = 158 cm), maar ik heb het opgemeten met mijn oude statief, als ik wil dat het statief op ooghoogte komt, moet het 145cm hoog zijn, dat is dus geen probleem Het statief kost maar 233.74 voor dezelfde draagkracht, dezelfde pootdiameters en hetzelfde aantal secties. Het is een beetje gelijkend op de Benro Travel Angel series, de benen kunnen ook omhoog, bij de N2204 kan er ook één been gebruikt worden als monopod, maar zou volgens reviews op internet veeeeeeeeeeeel beter van kwaliteit zijn.

Hier zie je nog een video op Youtube van de N2204. Op deze video zie je op 1:10 een ander Sirui statief waar de man aan het statief gaat hangen en je ziet het statief amper bewegen. Dat statief kan wel 18 kg aan, maar de andere 2 15 kg dus zooo veel verschil zal het wel niet zijn
            Hier is er nog een review van het Sirui K30x balhoofd. De persoon lijkt er erg tevreden mee en vergelijkt het met een RRS BH55. Dat is het model net groter dan de K20x dat ik wou gebruiken.
            Last edited by LaurentS; 13 augustus 2011, 11:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
              12€ boete om buiten Europa te bestellen of omdat de prijs hen niet aanstaat? 25€ formaliteiten om hun werk te doen waarvoor ze met onze belastinggeld betaald worden?? Ze zijn ook niet beschaamd...
              24.80€ btw, op 119.93$?!? Met andere woorden mag je btw betalen op je aankoop, alsook op de formaliteiten, voorschot fonds en de boete, want voor zover ik kan tellen, omgerekend met de huidige dollarkoers, is 21% btw op 119.93$ 17,67€!!!
              Wat is de toegevoegde waarde van de formaliteiten, voorschot fonds en boete?? Wa bende krapuul is me dat.
              Ik vond 60 euro onkosten op een aankoopsom van zo'n 90 euro ook zwaar overdreven, maar er was blijkaar niets aan te doen.
              Dat is de wet in Belgie...
              De BTW-berekening klopt inderdaad langs geen kanten, ik heb daar toen een mailtje voor gestuurd naar DSV, maar daarop heb ik nooit een antwoord gekregen.
              Ik heb de indruk dat ze die hebben berekend op het bedrag in dollars, gelukkig dat er geen lire's meer zijn...

De Formaliteiten, die hoef je niet te betalen als je het pakket zelf bij hun gaat ophalen.
              Maar dan moet je eerst bellen om een afspraak te maken, en daarna moet je helemaal naar Brussel om het op te halen.
              In dat geval vind ik 25 ero niet teveel, want als ik van hieruit naar Brussel moet rijden, dan heb ik meer dan 200km afgelegd voor ik terug thuis ben.
              Reken dan ook maar een halve dag die je ook kwijt bent, en daarom heb ik netjes betaald...
              Het pakket is vanuit China verstuurd, de verzendkosten waren daarbij inbegrepen.
              Als ik daar iets bestel van een paar dollar, dan wordt dat gratis aan mijn deur afgeleverd, maar om dat pakketje vanuit Brussel naar Rijkevorsel te krijgen rekenen ze dan wel 25 euro aan.

Maar het is net zo goed mogelijk dat je op hetzelfde pakket helemaal niets moet betalen, of maar 10 euro.
              Bij Dealextreme hebben ze een fout gemaakt, en daardoor is het pakket (fietslicht) twee keer verstuurd (waarschijnlijk omdat ik zo lang bleef aandringen dat ze zo snel mogelijk voor een oplossing zouden zorgen, want het bleef maar duren).
              De eerste keer is er hier bij de post een fout gemaakt en dan is het teruggestuurd naar de afzender (dat pakket was bij DSV geweest, en de postbode schijnt er hier mee aan de deur te hebben gestaan, maar die vond dat er iets niet klopte).
              Een paar maanden later kreeg ik het pakket opnieuw aangeboden, en toen moest ik maar 10 euro "douanekosten" betalen aan de postbode.
              Nog eens twee maanden later kreeg ik een briefje in de bus dat ik een pakket moest komen ophalen bij de post, tegen betaling van 62,05 euro.
              Dat was nog eens hetzelfde fietslicht dat ik ondertussen heb verkocht voor 80 euro.

Als je dus de totale prijsberekening maakt, dan is het voor mij allemaal nog best meegevallen.
              Maar ik heb wel bijna 6 maanden moeten wachten voor het eerste fietslicht eindelijk hier was geraakt.
              Als een pakket bij DSV terechtkomt, reken dan maar op minstens een maand voor het vrijgegeven wordt...

De pakjes vanuit de US worden naar het schijnt nog strenger gecontroleerd, de kans dat het dan bij DSV terechtkomt is nog veel groter.

Je moet er wat geluk mee hebben als je iets koopt in het buitenland.
              Als je iets koopt bij een bedrijf dat geen verzendkosten aanrekent (die zijn dan al in de prijs inbegrepen), probeer de bestelling dan op te splitsen als je meerdere items bestelt.
              Als de prijs onder de 22 euro blijft, dan kunnen ze geen kosten aanrekenen.
              Maar als je duurdere spullen bestelt, dan kan je dat niet toepassen, en moet je geluk hebben dat het misschien zo door de douane geraakt, of in het beste geval met 10 euro onkosten.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik vond 60 euro onkosten op een aankoopsom van zo'n 90 euro ook zwaar overdreven, maar er was blijkaar niets aan te doen.
                Dat is de wet in Belgie...
                ...
                Als de prijs onder de 22 euro blijft, dan kunnen ze geen kosten aanrekenen.
                Maar als je duurdere spullen bestelt, dan kan je dat niet toepassen, en moet je geluk hebben dat het misschien zo door de douane geraakt, of in het beste geval met 10 euro onkosten.
                Bedankt voor de uitgebreide uitleg
                Ik denk dat ik dan best via die Poolse shop dat statief aankoop, het risico lijkt mij wat te hoog Ik denk dat ik voor de Sirui T2204X met ofwel het K20x ofwel het K30x balhoofd. Maar eerst nog wat blokken voor mijn 2de zit en werken in september om het te kunnen betalen

Als er nog geďnteresseerden zijn in deze statieven of koppen, zeg mij dat dan, wie weet krijgen we wel een speciale prijs als we meer dan 1 stuk aankopen

Comment

Voor kleine pakjes denk ik is het ok (toch afwachten) in Hong Kong een afstandsbediening gekocht voor de 300s en 700 op een week (7d) was het hier,0€ kosten.
                  http://stores.benl.ebay.be/hk-econce...id=p4340.l2563
                  https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                    Voor kleine pakjes denk ik is het ok (toch afwachten) in Hong Kong een afstandsbediening gekocht voor de 300s en 700 op een week (7d) was het hier,0€ kosten.
                    http://stores.benl.ebay.be/hk-econce...id=p4340.l2563
                    Dat is idd zo, heb ik ook al een paar keer gedaan, dat is geen enkel probleem Ik heb dit al 5 keer gedaan met pakjes van een waarde van <15€, deze werden nooit tegengehouden Maar voor grotere pakketten vind ik het risico wat te groot. De kans is groot dat je er meer bij verliest als ze het tegenhouden dan dat je erbij wint als ze het niet tegenhouden (in mijn geval tegenover die shop in Polen).
                    Last edited by LaurentS; 13 augustus 2011, 17:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                      Bedankt voor de uitgebreide uitleg
                      +1

@ Black B@ndit: alvast een mooie waarschuwing, ben nu op amazon.co.uk aan 't zoeken naar 't statief en andere zaken die ik nog wil ipv op ebay "international".
                      Yup, ik heb (o.a.) de verzendingsvoorwaarden bekeken, amazon.co.uk is NIET amazon.com, dus geen invoer bs.
                      Nikon D5100 + 18-105mm VR
                      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Ik heb nu Feisol ontdekt. Deze zijn blijkbaar ook heel goed en de prijs ook redelijk aanvaardbaar. Ze hebben modellen die mij aantrekken, de CT-3401 en de CT-3442. Heeft er iemand hier ervaring met Feisol?
                        Het voordeel is dat ze een vestiging hebben in Nederland dicht bij de grens, ik weet wel niet of je daar kan komen kijken en testen.

Het prijsverschil is wel erg groot tussen de CT-3401 en de CT-3442, iemand van jullie ervaring met beide modellen?

Comment

Ben ik de enige die denkt dat Sirui een Canadees merk is?
                          Als ik op de link klik kom ik op een Canadese site terecht...
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Ben ik de enige die denkt dat Sirui een Canadees merk is?
                            Als ik op de link klik kom ik op een Canadese site terecht...
                            Ze hebben een Canadese, een Amerikaanse en een Duitse site. Dit is de originele: http://www.zssirui.com/EN/. Het is een Chinees of Taiwanees merk.

Comment

Ik heb hier nog wat om te kiezen, http://www.3leggedthing.com/ mvg
                              https://ggpics.be/

Comment

Working...
                              X